Victor
Shake that ass!
DFMSWEDEN skrev:För här finns alltid någon som vet bäst.....![]()
Det har du helt rätt i.
Och du drar rassismskämt åtföjlt av ett flino.
Skulle jag bo i Ekeby skulle jag skämmas, trots allt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
DFMSWEDEN skrev:För här finns alltid någon som vet bäst.....![]()
Victor skrev:Det har du helt rätt i.
Och du drar rassismskämt åtföjlt av ett flino.
Skulle jag bo i Ekeby skulle jag skämmas, trots allt.
Chris Ash skrev:Det var inte folkmordet på armenierna 1915 som vi var oense om vilket framgår av texten. Vi var överens om att det har inträffat. Hur i hela världen fick du det till att jag förnekade det?
Vad gäller korantolkningen så förlitar du och JoUh er på era egna amatörtolkningar gjorda utifrån era premisser och förutfattade meningar.
Det är ganska irrelevant i sammanhanget. Det intressanta är snarare att se hur de koranlärde och muslimerna, de som är representanter för vad islam står för och som forskar på området, tolkar texten. Om jag hittar på en egen tolkning som inte är accepterad, lärs ut i den muslimska världen, eller inte stämmer överens med hela sammanhanget i texten så är det fullständigt ointressant.
Lion skrev:I början när denna tråd startades klargjorde jag vad jag tycker om förutfattade meningar, så kom inte och anklaga mig för att ha sådana.
Jag är faktiskt påläst och har erfarenhet av islam. Dessutom har jag med egna ögon sett riktigt mycket, troligtvis mer än vad du har gjort. Så snälla......blanda inte in "amatörtolkningar" eller "förutfattade meningar" i mina inlägg. Jag har min uppfattning om islam och den grundas på både fakta och vad jag själv har sett!
Dessutom påstod inte jag att du förnekade folkmordet! Var fick du det ifrån?! Det jag skrev va att Jouh refererar till text direkt taget ur koranen och händelser som har hänt, händelser som tex. folkmorden.
För övrigt tycker jag denna tråd har ballat ur helt.....![]()
DFMSWEDEN skrev:Ekeby är säkert ett bättre ställe att bo i.....än som du "i en brevlåda"...
och då skulle jag skämmas.......
![]()
Chris Ash skrev:För din del kan det vara läge att påminna om denna lag
8 § Den som i uttalande eller i annat meddelande som sprids hotar eller uttrycker missaktning för folkgrupp eller annan sådan grupp av personer med anspelning på ras, hudfärg, nationellt eller etniskt ursprung, trosbekännelse eller sexuell läggning, döms för hets mot folkgrupp till fängelse i högst två år eller om brottet är ringa, till böter.
Är brottet grovt döms till fängelse i lägst sex månader och högst fyra år. Vid bedömande av om brottet är grovt skall särskilt beaktas om meddelandet haft ett särskilt hotfullt eller kränkande innehåll och spritts till ett stort antal personer på ett sätt som varit ägnat att väcka betydande uppmärksamhet. Lag (2002:800).
Swedie kan råka ut för tråkigheter om du fortsätter vomera på forumet.
DFMSWEDEN skrev:Vem i helvete har spridit något sådant...![]()
Fakta genom tiderna är väl för fan inte att sprida rasism.....Och jag kan påpeka att: det gäller INTE alla muslimer överlag!!!!!!!!
Bara att mycket skit kommer ifrån islam och att många muslimer skitar ner hela omvärlden genom sina "barbariska" handlingar emot sin egen ras!!!!!!!
Fatta nu en sak: Alla människor behöver inte vara tysta när det gäller åsikter...vissa är bara fega för att ens yttra "utlänning"...eller som det så fint heter i svergie: "Ny svensk".....Klart som helvete att vi läser tidningar och ser på nyheter ang dessa folkmord som sker i sverige....vad trodde du!!!!!!
Du kanske trodde att alla svenskar accepterar dessa våldshandlingar som de utför i sverige och resten av europa...NEJ....de kan åka tillbaka till sitt hemland och fortsätta där!!!!!!!!
Lion skrev:DFMSWEDEN, ödsla inte mer energi på någon som är :kocko
Jag har iaf gett upp.....killen är hopplös!
Har varit runt i olika trådar där Ash har skrivit....det enda han åstakommer är ilska hos andra, det verkar vara hans mål. Men jag ska inte låta mig falla offer för honom.....
Han fårtill mohammed i fred...
![]()
sgtpepper skrev:Chris Ash: Förklara gärna vad det var i JoUhs inledningsinlägg som var så hemskt? Det jag läste var att han beklagade att van Gogh inte bemöttes på ett civiliserat sätt av sina kritiker utan att han istället mördades kallblodigt av en islamisk fundamentalist som borrade fast ett på en kniv fastsatt hotbrev i hans kropp efter det att han skjutit ihjäl honom.
Är det rasistiskt att bli upprörd över mordet på en filmare som mördats på grund av hans filmer? Är det rasistiskt att bli upprörd över synen på åsiktsfrihet som fundamentalistiska islamister hyser? Är det rasistiskt att faktiska belysa de problem som existerar?
Och ja, det finns fundamentalistiska kristna, hinduer och whatever, men vad har det med denna fråga att göra? I detta fall mördades Theo van Gogh av en muslimsk fundamentalist men det får man tydligen knappt säga för det är no-no enligt den politiskt korrekta eliten, snedförhållanden inom den muslimska världen är av någon anledning oerhört fult att ta upp.
Så din syn på saken var att JoUh postade länken till filmen för att:Chris Ash skrev:Jag läste det här: "Väldigt sevärda och berörande tio minuter".
Och gav min syn på saken.
Chris Ash skrev:Förmodligen att sprida desinformation,vantolkningar,rena fantasier samt antiislamistisk propaganda.
sgtpepper skrev:Chris Ash: Förklara gärna vad det var i JoUhs inledningsinlägg som var så hemskt? Det jag läste var att han beklagade att van Gogh inte bemöttes på ett civiliserat sätt av sina kritiker utan att han istället mördades kallblodigt av en islamisk fundamentalist som borrade fast ett på en kniv fastsatt hotbrev i hans kropp efter det att han skjutit ihjäl honom.
Är det rasistiskt att bli upprörd över mordet på en filmare som mördats på grund av hans filmer? Är det rasistiskt att bli upprörd över synen på åsiktsfrihet som fundamentalistiska islamister hyser? Är det rasistiskt att faktiska belysa de problem som existerar?
Och ja, det finns fundamentalistiska kristna, hinduer och whatever, men vad har det med denna fråga att göra? I detta fall mördades Theo van Gogh av en muslimsk fundamentalist men det får man tydligen knappt säga för det är no-no enligt den politiskt korrekta eliten, snedförhållanden inom den muslimska världen är av någon anledning oerhört fult att ta upp.
sgtpepper skrev:Så din syn på saken var att JoUh postade länken till filmen för att:
sgtpepper skrev:Jag undrar vad du tycker vore ett lämpligt öde för Theo van Goghs film? En film som tydligen är så upprörande för vissa muslimer att de inte drog sig för att tysta det fria ordet genom mord. Skall filmen förbjudas, nekas utrymme, censureras eller bannlysas?
Jag tycker att det finns ett synnerligt stort allmänintresse i att se denna film som tydligen är ett sånt sprängstoff för fundamentalister. Personligen hatar jag alla typer av fundamentalister, alla typer av människor som vill sätta sig över andra människor och med våld tvinga på dem sin världssyn, oavsett om de är muslimer i Holland eller kristna högerspöken i Texas.
Chris Ash skrev:Korrekt
Självklart ska den få visas. Jag har heller inte påstått eller ens antytt något annat.
Lion skrev:Jasså? Så NUU får den helt plötsligt visas?
Kan du då förklara vad du menade med ditt inlägg (#6)?
"Förmodligen att sprida desinformation,vantolkningar,rena fantasier samt antiislamistisk propaganda.
Är du med i nån kristen sekt JoUh? Eller du bara hatar muslimer?"
Jisses......snacka om motsägelse![]()
Markus skrev:Filmen ger säkert en sann bild av islam, men inte den enda sanna bilden bara för det. Hur skulle man kunna göra en dokumentär om en världsreligon som gav en 100% heltäckande upplevelse?
JoUh skrev:Islam och all dess litteratur är ett hav som man lätt drunknar i, ett hav av motsägelser.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |