vtr1000 SP-1/2 racehoj

att välja en SP som racehoj är nog rättså dumt. Det är inte direkt nån lätt hoj eller direkt kraftfull. Du KAN få den halv konkurenskraftig om du lägger ner en herrans massa pengar på lättare hjul, motortrim, lättning i sig osv. Hade en polare i Cali som bestämde sig för att rejsa sin RC51 (SP-1) och det var endast en massa "I just need to do this and that to it will soon be able to keep up to the other bikes (typ standard R1or/Gixxers osv)"

Swedie skrev:
att välja en SP som racehoj är nog rättså dumt. Det är inte direkt nån lätt hoj eller direkt kraftfull. Du KAN få den halv konkurenskraftig om du lägger ner en herrans massa pengar på lättare hjul, motortrim, lättning i sig osv. Hade en polare i Cali som bestämde sig för att rejsa sin RC51 (SP-1) och det var endast en massa "I just need to do this and that to it will soon be able to keep up to the other bikes (typ standard R1or/Gixxers osv)"

Så SP-2:an som Edwards vann WSB 2002 med var bara "halvt konkurrenskraftig"? :va

Men visst, jag håller med dig i stort. Det är DYRT att göra en SP-1/2 konkurrenskraftig, men sakerna finns att köpa, direkt från HRC.

McB skrev:
Så SP-2:an som Edwards vann WSB 2002 med var bara "halvt konkurrenskraftig"? :va

Men visst, jag håller med dig i stort. Det är DYRT att göra en SP-1/2 konkurrenskraftig, men sakerna finns att köpa, direkt från HRC.

Sa jag att en WSB hoj inte var konkurenskraftig? nä, just det. :fatta! Pucko! :lol

Swedie skrev:
Sa jag att en WSB hoj inte var konkurenskraftig? nä, just det. :fatta! Pucko! :lol

Nä, men du sa:

att välja en SP som racehoj är nog rättså dumt. Det är inte direkt nån lätt hoj eller direkt kraftfull. Du KAN få den halv konkurenskraftig om du lägger ner en herrans massa pengar på lättare hjul, motortrim, lättning i sig osv.

En WSB-hoj är fortfarande en SP-1/2 i grunden, och är minst sagt konkurrenskraftig. Alltså GÅR det att få den MYCKET konkurrenskraftig, med rätt medel...

Ny slutar vi klyva hår.

snabbe skrev:
Någon som vet var man kan hitta annonser på beg racehojar, Honda vtr1000 sp-1 eller sp-2.

Håller med Swedie, helt fel hoj att rejsa med. Har haft både en 1:a och en 2:a, snyggaste hojarna jag nånsin haft. Men inget att rejsa med, du kör garanterat snabbare med t.ex en tidig R1:a eller 750R, dom är både lätta och snabba från början.

Mvh/Stålis

Äh, det är ju du som klyver hår. Vad Swedie säger är lika självklart som det är sant. Det där snacket om att något är lika bra som något annat om man bara får skruva lite här och lite där är tunnt. SP-1 och SP-2 är medelmåttiga som banjärn i standardutförande, det är allmänt känt. Att man kan köpa eftermarknadsprylar och hotta upp dem gäller ju även för alla andra hojar. När allt annat är lika är SP-1 och -2 dåliga val, de ger förhållandevis dåligt med prestanda för det pris man betalar. De är jävligt coola, snygga och har historia, de är redan åtråvärda samlarobjekt som kommer fortsätta ha ett högt andrahandsvärde långt framöver men något för den seriöst och aktiva racingintresserade med begränsad budget är de inte.

Tycker ni blandar ihop lite saker här... SP1 är INTE samma som SP2 ... jag har inte själv provat skillnaden MEN enligt hörsägen sak det va gaaanska stor skillnad.

surfa in på www.vtr.nu o fråga folk som faktiskt ÄGER sånna hojar istället.

//håkan

edit: men på det stora hela så är det egentligen ingen hoj man kör race med på allvar, i orginalutförande så ligger den lite efter... HRC kit javisst :D $$$$

Bara en fråga: skulle nya Millen eller 999:an vara konkurrenskraftiga i R1000 eller NSBK då? Man ska ju inte tro allt man läser men enligt PB så var ju SP2:an bättre i standardutförande. (nu var det ju inte ett renodlat bantest men det ingick väl som en del i testet har jag för mig... )

(obs! jag ifrågasätter inte det ni säger, jag bara undrar... :) )

*/ ?>
Nyheter
Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back