VM / EM på Assen.

Nyteknik skrev:
Där är du ju! Din skojare. Varför är du inte på Assen?

Två anledningar.
Först regeringen som inte tyckte man skulle köra hoj på midssommarafton(toffel i helgen helt enkelt).
Andra är väl att även om det är en ball tävling, så ville jag vara säkrare på att kvala in, och det är rätt lite körtid på assen.
Siktar på att åka schleiz istället.

oFFkeFF skrev:
Två anledningar.
Först regeringen som inte tyckte man skulle köra hoj på midssommarafton(toffel i helgen helt enkelt).
Andra är väl att även om det är en ball tävling, så ville jag vara säkrare på att kvala in, och det är rätt lite körtid på assen.
Siktar på att åka schleiz istället.
Att tävlingen gick på Midsommarafton visste du väl innan? Kan man verkligen vara säker på att kvala in till en EM-deltävling?

Ska du köra Gellleråsen och Knutstorp? Frågar eftersom jag ska göra det och undrar hur många gånger till du ska få bjuda Oscar, Axxexs & Co på McDonald´s.

Edit: På Gelleråsen blir ni två torskar som får bjuda (varandra?) på McDonald´s.

Last edited:
Nyteknik skrev:
Nej, och jag undrar om oFFkeFF är där och ska köra. Det var ju därför han behövde A-licens i år. Det vore interessant att veta hur det går för alla där. Ska se till att själv åka ner och köra om ett par år.

Tror inte oFFkeFF är där, däremot Oscar,Dobrich,Nordgren,Peo och Anders Larsson. Plus givetvis de "ordinarie" EM-förarna.

De sade på eurosport att Mårtensson kvalade som 4:a och Lindfors 6:a

Edit: Hmmm jag läste visst inte hela tråden.... :rolleyes:

Chris Ash skrev:
Ahhh äntligen visar sig kejsaren från sin rätta sida! Jag visste väl att good guy-tramset bara var spel från gallerierna.
Go Max!
En frustrerad looser tolkar jag det som.
Hoppas han får respass efter den här säsongen och att de tar in tex Vermulen istället.
Ninjaboy skrev:
Jag såg den och han behöll kontrollen på hojen, däremot Battaini borde ju sett och förstått att Biaggi skulle komma ut där. Han kunde väl undvikit kollisionen, Biaggi kunde inte undvika den på annat sätt än att vurpa. Samma typ av avåkning hände många gånger under kvalet, inte bara i MotoGP-klassen men här var det mer olyckligt bara.
Tycker helt klart det såg ut som att Biaggi kunde ha hållt sig på vänsterkanten istället för att vingla rätt ut på banan.
Battaini gjorde samma avåkning på warmupen i dag och höll sig på vänsterkanten.

Biaggi är en diva med dåligt omdömen (provstarten innan kvalet var avflaggat tex) och jag hoppas det går dåligt för honom på rejset idag :)

sandstream skrev:
En frustrerad looser tolkar jag det som.
Hoppas han får respass efter den här säsongen och att de tar in tex Vermulen istället.
Du lyckas ju aldrig komma förbi dina tidigare intryck om t ex Biaggi och Suzuki. Man måste kunna ta in ny info på ett neutralt sätt och bilda sig nya uppfattningar någon gång också. Annars är man en föredetting själv.

sandstream skrev:
Biaggi är en diva med dåligt omdömen (provstarten innan kvalet var avflaggat tex) och jag hoppas det går dåligt för honom på rejset idag :)
Tråkigt (för dig) att du bara gläds åt tråkigheter. :(

Last edited:
Ninjaboy skrev:
Du lyckas ju aldrig komma förbi dina tidigare intryck om t ex Biaggi och Suzuki. Man måste kunna ta in ny info på ett neutralt sätt och bilda sig nya uppfattningar någon gång också. Annars är man en föredetting själv.
Ursäkta?
Att Biaggi är en föredetting, något bättre än Roberts, är väl knappast någon hemlighet.
Om DU inte har greppat det och tror att Biaggi ska frälsa någon med sin körning så....
Ninjaboy skrev:
Tråkigt (för dig) att du bara gläds åt tråkigheter. :(
Inte alls tråkigt!
Jag gläds även när AIK och Hammarby förlorar, oavsett sport! :)
Ber om ursäkt för att jag inte älskar allt och alla!

EDIT: Jag ser hellre en gnällspik som Sete på pallen än Biaggi eftersom Sete iaf kör som man kan förvänta sig av ett proffs! :)

sandstream skrev:
Ursäkta?
Att Biaggi är en föredetting, något bättre än Roberts, är väl knappast någon hemlighet.
Om DU inte har greppat det och tror att Biaggi ska frälsa någon med sin körning så....
Inte alls tråkigt!
Jag gläds även när AIK och Hammarby förlorar, oavsett sport! :)
Ber om ursäkt för att jag inte älskar allt och alla!

EDIT: Jag ser hellre en gnällspik som Sete på pallen än Biaggi eftersom Sete iaf kör som man kan förvänta sig av ett proffs! :)
Att hålla på Suzuki mer än någon enskild förare påminner mig om småkillar med toppluvor i sitt favoritlags färger.

Att Biaggi skulle vara "något bättre än Roberts" lär de flesta ta som ett skämt. Bara Rossi och Melandri ligger före i sammandraget. Men det kanske är ren tur? Vad vet jag...

Last edited:
sandstream skrev:
Ursäkta?
Trots en katastrofal inledning av säsongen så ligger Biaggi trea bara 10 poäng efter den så hyllade Melandri. Du låter ju som Valmers.

Nyteknik skrev:
Att Biaggi skulle vara "något bättre än Roberts" lär de flesta ta som ett skämt. Bara Rossi och Melandri ligger före i sammandraget. Men det kanske är ren tur? Vad vet jag...

Håller med. Sandstream sänkte just sig tyvärr så pass mycket nu att det mesta som kommer sägas i framtiden från honom kommer ignoreras by default. :lol

Swedie skrev:
Håller med. Sandstream sänkte just sig tyvärr så pass mycket nu att det mesta som kommer sägas i framtiden från honom kommer ignoreras by default. :lol

För mig har framtiden redan pågått en stund.

Lite EM-skvaller: Anders Larsson (Axxexx) kvalade in med 8 tiondelar tillgodo men eftersom endast 45 förare får komma till start så fick han inte plats ändå.
Vilket najs 250-race förresten! :)

Torkel skrev:
Lite EM-skvaller: Anders Larsson (Axxexx) kvalade in med 8 tiondelar tillgodo men eftersom endast 45 förare får komma till start så fick han inte plats ändå.
Vilket najs 250-race förresten! :)

Najs som fasen! 250 har verkligen fått ett rejält uppsving i år.

Surt för Anders.... :(

Nyteknik skrev:
Att hålla på Suzuki mer än någon enskild förare påminner mig om småkillar med toppluvor i sitt favoritlags färger.

Klart jag gillar Suzuki men jag "håller" inte på något enskilt team.
Jag älskar Rossi och kommer alltid att beundra honom oavsett vilket team han kör i.
Skrev i en annan tråd att jag ansåg att han var den bästa föraren som kört GP och fick på taffsen direkt av divers tvåtaktstalibaner.

Ja, det där med Roberts kanske var lite att ta i men faktum är att JAG tycker att Biaggi är en föredetting vars kurva är på väg nedåt.
Men det får man tydligen inte tycka, de lärde vet ju :rolleyes:

Ninjaboy skrev:
Trots en katastrofal inledning av säsongen så ligger Biaggi trea bara 10 poäng efter den så hyllade Melandri. Du låter ju som Valmers.
Du kan komma dragandes med vilka siffror du vill, jag anser ändå att Biaggi har gjort sitt.
Swedie skrev:
Så en liten överdrift får dig att tvivla?
Tur att jag har träffat dig och vet hur du är IRL :)
Mattias skrev:
För mig har framtiden redan pågått en stund.
Och vi vet ju både du och jag vad det bottnar sig i :hihi

Ibland får jag intrycket att Rossi "soppar till starten" bara för att det är roligt att få jaga lite också :yoparty

Men det är väl som Dr Costa säger i filmen Faster:
Något i stil med:
-"Jag har loggat pulsen på GP-förarna och Rossis hjärtfrekvens ligger markant under övriga förares, jag tror att det beror på att för Valentino är det en lek när han kör" :tummenupp

sandstream skrev:
...Biaggi är en föredetting vars kurva är på väg nedåt. Men det får man tydligen inte tycka, de lärde vet ju :rolleyes:

Du kan komma dragandes med vilka siffror du vill, jag anser ändå att Biaggi har gjort sitt.
Lite fakta och varför inte en jämförelse med Gibernau som anses vara en riktig superförare.

Biaggi..........Gibernau
-94: 1..........31
-95: 1..........-
-96: 1..........22
-97: 1..........13
-98: 2..........11
-99: 4..........5
-00: 3..........15
-01: 2..........9
-02: 2..........16
-03: 3..........2
-04: 3..........2

Gibernau blev femma -99 när han fick byta sin NSR V2 mot Doohans V4. Året efter var han kvar på samma hoj i samma team men slutade på femtonde plats i sammandraget. Ett av de sämsta resultat som en HRC-kontrakterad förare någonsin har gjort. Han sparkades och fick nytt jobb -01 hos Suzuki med Roberts som teamkompis. Han gjorde en on-hit-wonder och vann på Valencia. Annars kom han efter Roberts i vartenda race som de båda fullföljde. Gibernau slutade efter Abe i sammandraget. -02 var han kvar hos Suzuki och slutade på sextonde plats - efter Van Den Goorberg och McWilliams. Roberts slutade nia och hade under säsongen en pallplats. -03 fick han av (knappast på grund av sina meriter) jobbet tillbaks hos Honda.

Biaggi har varit jämn som få (trots byten) och förtjänar respekt.

Last edited:
Jaha, Rossi visade återigen att han är lite för bra för de andra.
Starkt kört av Melandri, Edwards och Hayden! :tummenupp

Biaggi fortjener selvsagt respekt, har er/har varit en fantastisk åkare. Men han kommer aldrig til å bli verdensmester i MotoGP, å tro noe annet er naivt. Det samme kan man vel si om Gibernau.

Slik det ser ut i dag er det bare Melandri som kan utfordre Rossi, slik jeg ser det er han den beste føreren efter Rossi, och han kommer bara bli bättre.

*/ ?>
Nyheter
Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Back