VM / EM på Assen.

Ska man tro Wayne Rainey så borde väl Roberts hamna på pallen, han har ju vunnit VM i stora klassen :rolleyes:

1. Sete
2. Rossi
3. Barrrrros

Mini-italienarna, med kejsare hårfager i spetsen och Capricosa samt Mandarin i släptåg, tuggar grus bara efter några varv.

Rossi gör något så ovanligt som en klotning på Assen så resultat blir därför...

1. Melandri
  2. Biaggi
  3. Capirossi
Melandri tar sin första seger i stora klassen.
Biaggi har hittat inställningarna och ler överlägset som bara han kan.
Capirossi studsar runt som en apa på Duccen och håller C. Checa precis bakom sig.

EM-boysen och girlsen då? Någon som har tider?

Alex Barros har gjort historiens grymmaste Assenkörning, näst efter Kevin Schwantz omänskliga varvrekord från 1991 som ingen lyckades slå och som kommer stå sig för eviga tider. 2002 då han på 500:an bjöd Rossi på en av de hårigaste duellerna nånsin. Rossi låg med den snabbare RCV:n och dikterade racet. Men Barros låg som en igel och hängde på med NSR:en vilt sladdande och med sjuka inbromsningar och kurvhastigheter lyckades han plocka in Rossi gång på gång tyvärr räckte det inte ända fram utan Rossi pulvrade förbi till seger, men jag höll på att tappa andan av Barros körning. Därför hoppas jag han vinner imorron. Loris Capirossi får gärna vinna han med. Men det blir nog inte lika spektakulärt som 2002 iom 500:orna inte finns längre.

Chris Ash skrev:
Alex Barros har gjort historiens grymmaste Assenkörning, näst efter Kevin Schwantz omänskliga varvrekord från 1991 som ingen lyckades slå och som kommer stå sig för eviga tider. 2002 då han på 500:an bjöd Rossi på en av de hårigaste duellerna nånsin. Rossi låg med den snabbare RCV:n och dikterade racet. Men Barros låg som en igel och hängde på med NSR:en vilt sladdande och med sjuka inbromsningar och kurvhastigheter lyckades han plocka in Rossi gång på gång tyvärr räckte det inte ända fram utan Rossi pulvrade förbi till seger, men jag höll på att tappa andan av Barros körning.
Ett av de få racen jag faktiskt suttit och hoppat i soffan. Sjukt spännande med fantastisk racing mot en backdrop av ett David & Goliath-scenario.

Chris Ash skrev:
Alex Barros har gjort historiens grymmaste Assenkörning, näst efter Kevin Schwantz omänskliga varvrekord från 1991 som ingen lyckades slå och som kommer stå sig för eviga tider. 2002 då han på 500:an bjöd Rossi på en av de hårigaste duellerna nånsin. Rossi låg med den snabbare RCV:n och dikterade racet. Men Barros låg som en igel och hängde på med NSR:en vilt sladdande och med sjuka inbromsningar och kurvhastigheter lyckades han plocka in Rossi gång på gång tyvärr räckte det inte ända fram utan Rossi pulvrade förbi till seger, men jag höll på att tappa andan av Barros körning. Därför hoppas jag han vinner imorron. Loris Capirossi får gärna vinna han med. Men det blir nog inte lika spektakulärt som 2002 iom 500:orna inte finns längre.
Vakna ur blådimman nu, rekordet står sig för att banan är ombyggd, inget annat. Apropos Barros, du brukar ju hävda att snacket om hans sena bromsningar är nys? :7peta
Tack vare att blårykarna inte är med blir det ett kanonrejs, välkommen till framtiden!

Hur många tror att det blir inofficiella SuperMoto-VM vid nya chikanen, hand upp?

valmers skrev:
Vakna ur blådimman nu, rekordet står sig för att banan är ombyggd, inget annat.

Ja nu hade det varit slaget, men det stod sig till banan byggdes om, när var det? 2002? Det är elva säsonger som det stod sig, till och med en rabiat tvåtaktshatare som du måste erkänna att det Kevin gjorde på Assen 1991 var något utöver det vanliga.

valmers skrev:
Apropos Barros, du brukar ju hävda att snacket om hans sena bromsningar är nys? :7peta

På en 500 bromsar man senare än på en 1000.......
:fakta

Chris Ash skrev:
Alex Barros har gjort historiens grymmaste Assenkörning bla bla bla Men det blir nog inte lika spektakulärt som 2002 iom 500:orna inte finns längre.
Slår vad om att du tycker att Draken är ett bra stridsflygplan också :rolleyes:
Dags att vakna snart och känna luften av de rena fyrtaktarna :hihi

Sen kan jag bara som Valmers konstatera att varvrekord på bansträckningar som inte finns längre är jäkligt svåra att slå.

Banan ska dessutom kortas till nästa år så de varvrekord som sätts i morgon blir kortlivade (eller hur man nu vill se på dem).

Chris Ash skrev:

2001 VAR ÅRET. Efter det ändrades banan jag var på Alastaro när sista racet gick på gamla banan och såg det i depån.

Steny skrev:
2001 VAR ÅRET. Efter det ändrades banan jag var på Alastaro när sista racet gick på gamla banan och såg det i depån.

Precis, efter det ändrades banan, alltså till säsongen 2002, det var också då Barros vs Rossi duellen utspelade sig.

Varför går Hollands GP på en lördag? Inte för att jag är nån kalenderbitare på nåt sätt men det har väl "alltid" gått på lördagar? Alla andra GP verkar ju gå på söndagar.

Haha Biaggi, vilken mupp. Jag tror inte Battaini ville ha skjuts. Biaggi såg aningen brydd ut när han kom in i depån.

Last edited:
Loader skrev:
Haha Biaggi, vilken mupp. Jag tror inte Battaini ville ha skjuts. Biaggi såg aningen brydd ut när han kom in i depån.

:hihi Inte jättesnygg manöver från Biaggis sida kanske, men det såg kul.

Last edited:
Jag var tvungen att ändra mitt inlägg lite så att ingen tror att jag tyckte det var snyggt gjort av Biaggi.

Loader skrev:
Jag var tvungen att ändra mitt inlägg lite så att ingen tror att jag tyckte det var snyggt gjort av Biaggi.

Det e nog lugnt ska du se, men jag ändrade min qoute också i alla fall. Nu missade jag visst nåt med ett kopplingsgrepp här. Vad hände?

EDIT: Nu såg jag reprisen. Ser ut som Biaggi skallade sitt eget kåpglas ganska ogött.

*/ ?>
Nyheter
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Back