Vill kunna räkna ut försäkrings premien själv!!!

MadDog

Ny medlem
Gick med
4 Jun 2004
Hoj
Aprilia Pegaso
Någon som vet hur/om man kan räkna ut sin premie, på nätet etc, bara man vet typ: modell, ort och sin egen ålder??? :confused:
Själv är ju bäste drängajävel!!

Är jävligt sugen på att köpa mig en sport hoj typ R1, R6, men vill ha så låg försäkring på den som möjligt då jag ska börja plugga till hösten...
några tips??? :va

Bor i Karlstad (skriven iallafall) och är 27 år, heterosexuell och haft MC kort i 5-6 år, så jag vet vilken sida av vägen man ska köra på!!, och kört skadefritt på en Pegaso sedan -01.

Sväng i kruvorna!!
Mad Dog

MadDog skrev:
Någon som vet hur/om man kan räkna ut sin premie, på nätet etc, bara man vet typ: modell, ort och sin egen ålder??? :confused:
Skaffa en slumptalsgenerator som slumpar fram siffror mellan 5 000-200 000. Använd sedan slumptalsgeneratorn 20 gånger. Lägg samman resultaten. Dela det hela med 20 och du får fram din premie.

Jag har även noterat att slumptalsgeneratorn ger ganska korrekta premier även om man bara slumpar fram 1 enda tal.

Seriöst
Med andra ord är premierna ett stort lotteri. Ringa runt till alla bolag är det enda sättet att få fram sin premie. Ring flera gånger. Du kommer få olika resultat varje gång. Dom flesta stora bolag har sidor där du kan fylla i uppgifter om dig själv och sen mailar bolaget dig så fort dom räknat fram premien. Men det är bättre att ringa.

VA!!!:jisses får man olika premier om man ringer flera gånger till samma företag?!?!
Jag ska ringa utav bara H*LV*TT*!!!! :4skrika

Det var så jag fick en bra premie förra året.
Första försöket 25000+
andra försöket 65000+
tredje försöket 12000+

Ifall du inte bokstavligen ber dom att inte spara offerten så ligger den kvar i 30 dagar. Sparas inte offerten så får du en ny offert så fort du ringer igen. Och då gäller det att har lite tur med vem som svarar.

Vissa bolag ger dock samma premie varje gång. Har för mig det var Susab/Tennant & Bilsport&Mc förra året.

Billigaste och dyraste premieförslaget kan skilja sig med faktor 10. Var man hamnar i slutändan är oerhört svår att säga. Som sagts, slumptalsgeneratorn (tm) slår till titt som tätt.

Det enda man kan vara säker på är att Bilsport&MC ger en premie på 24700:- trafik för alla klass 7 hojar (samt min 13 år gammla klass 6 hoj) :3freak

Dez skrev:
Det enda man kan vara säker på är att Bilsport&MC ger en premie på 24700:- trafik för alla klass 7 hojar (samt min 13 år gammla klass 6 hoj) :3freak
Njae, äldre klass 7-hojar som väger mer försäkrar de rätt billigt.

MadDog skrev:
VA!!!:jisses får man olika premier om man ringer flera gånger till samma företag?!?!
Jag ska ringa utav bara H*LV*TT*!!!! :4skrika

Ringde Länsförsäkringar 3ggr, tillslut fick jag priset 1700kr för trafikförsäkring /hel. slog till direkt, då dom sagt på samtalen innan att det låg på 3400kr..

Det är :kocko men det ligger nog någon sanning i det hela att man kan ringa flera gånger... :hihi

MadDog skrev:

Är jävligt sugen på att köpa mig en sport hoj typ R1, R6, men vill ha så låg försäkring på den som möjligt då jag ska börja plugga till hösten...
några tips??? :va

Bor i Karlstad (skriven iallafall) och är 27 år, heterosexuell och haft MC kort i 5-6 år, så jag vet vilken sida av vägen man ska köra på!!, och kört skadefritt på en Pegaso sedan -01.

Sväng i kruvorna!!
Mad Dog

blir det billigare om man är homosexuell? ;) försäkringsgubben: "Är du homosexuell?" Jag "Ja det är jag" försäkringsgubben "Då blir försäkringen billigare eftersom du troligen kör som en fjolla"

:lol

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...