Vill få av mig mitt ställ

Licious

Själv e bäste dräng
Gick med
29 Jun 2005
Hoj
Suzuki DR650 -97
Kör med ett delat Arlen Ness-ställ och när det är som idag, varmt, så klibbar det rätt bra på benen under knäna.
Hur göra för att smidigast ta sig ur det?
När jag hållt på en stund ser jag ut så här----> :mad: som sen övergår till det här----> :huvet

jag brukar ha problem med att få av mig överdelen. kom fram till att när man väl lyckas möta händerna bakom ryggen så är det bara dra av skiten den vägen :tummenupp

när du fått av dig överdelen så kan du börja trycka ner knäpuckarna för att till slut ställa dig på det som du kan komma åt av andra byxbenet så får du slita dig loss. Kan vara riktigt knivigt att få av sig överdelen. :hihi

Yamaha_Tobbe skrev:
2145227 jag brukar ha problem med att få av mig överdelen. kom fram till att när man väl lyckas möta händerna bakom ryggen så är det bara dra av skiten den vägen :tummenupp

Vet inte om benen släpper bara föra att händerna kan mötas bakom ryggen :hihi

Olof.B skrev:
2145263 Häll i lite glidmedel, erkänn att du har en flaska i byrålådan :)

Okay du fick mig. Och när den tar slut så finns ju alltid lite matolja att ta till vara på. :)

Det handlar bara om motivation! :fakta Hitta en glad å villig brud, å få henne att lägga sig naken i din säng, då ska du se att det inte är några problem att få av sig stället :D

Licious skrev:
2145222 Kör med ett delat Arlen Ness-ställ och när det är som idag, varmt, så klibbar det rätt bra på benen under knäna.
När jag hållt på en stund ser jag ut så här----> :mad: som sen övergår till det här----> :huvet

delat ja, tänk oss som kör helställ :3freak

har 30.1 grader inne och 28.4 utanför funderar på att ta en tur, tror jag får ladda med 1 liter vatten först :3freak

Hoztic skrev:
2145293 Det handlar bara om motivation! :fakta Hitta en glad å villig brud, å få henne att lägga sig naken i din säng, då ska du se att det inte är några problem att få av sig stället :D

Inte så jävla lätt om stället luktar gammel röten svett. Förmodligen inget bra ragningsknep.

Har fått rådet att dra (nedåt då förståss) i knäskydd/skenbensskydd om ett sådant finns. Underlättar mer än vad man tror :tummenupp

HAr ni inte sett Vänner avsnittet när Ross skulle ta av sig sina coola skinnbraller hemma hos nån flamma??

Barnpuder, vatten, handkräm, tvål etc etc...

Bara att hitta sin kombination liksom.

Jag har helställ. Bara ta på och sen får det sitta tills vintern kommer... :D

Licious skrev:
Kör med ett delat Arlen Ness-ställ och när det är som idag, varmt, så klibbar det rätt bra på benen under knäna.

Som någon sa, använd underställ! Jag kör själv i helställ och använder inte jag en långärmad t-shirt och underställsbyxor så sitter jag fast. Även om det är lite varmare så är det värt det när man ska ta av sig det.

Licious skrev:
2145222 Kör med ett delat Arlen Ness-ställ och när det är som idag, varmt, så klibbar det rätt bra på benen under knäna.
Underställ fungerar super :tummenupp

Licious skrev:

UNDERSTÄLL :yoparty

Hoztic skrev:
2145293 Det handlar bara om motivation! :fakta Hitta en glad å villig brud, å få henne att lägga sig naken i din säng, då ska du se att det inte är några problem att få av sig stället :D

baserar du det på egna erfarenheter? :hihi

HMM var det nån som sa underställ.:hihi
Det verkar annars som om det kan fungera det får nog bli så, om jag antingen hittar i garderoben eller köper ett.

*/ ?>
Nyheter
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Back