Vilket/vilka märken kör du idag?

Vilket hojmärke kör du?


  • Antal röstningar
    0
Bra val, och släpp aldrig gasen under 3000 rpm !!
Allright, du är skyldig mig en förklaring :fyllisar, läste Bikes test. Dom skriver jättemycket bra om den (monster 1200) men, "körbarheten på låga varv är inte optimal" vidare skrev dom "vi kunde inte ge på fullt förrän 3500rpm"
Syftar dom på att det bara är en hög utväxling? I så fall, vad är problemet som ställer till att man inte kan ge på fullt förrän 3500rpm? Är detta nåt Ducati-specifict? Har kört en massa hojar med hög utväxling, men aldrig upplevt att det är nåt problem. Kanske att man får åka på ettan istället för tvåan om det går riktigt långsamt, eller har jag missat nåt? :Bugar
 
Allright, du är skyldig mig en förklaring :fyllisar, läste Bikes test. Dom skriver jättemycket bra om den (monster 1200) men, "körbarheten på låga varv är inte optimal" vidare skrev dom "vi kunde inte ge på fullt förrän 3500rpm"
Syftar dom på att det bara är en hög utväxling? I så fall, vad är problemet som ställer till att man inte kan ge på fullt förrän 3500rpm? Är detta nåt Ducati-specifict? Har kört en massa hojar med hög utväxling, men aldrig upplevt att det är nåt problem. Kanske att man får åka på ettan istället för tvåan om det går riktigt långsamt, eller har jag missat nåt? :Bugar
Kort slag kräver varv, visst kan du hacka dig fram på 1500-2ooo rpm, men maskin börjar inte plana ut i en jämn och fin leverans av njutning förrän runt tre.
Det första du ska göra är att byta framdrev till ett med en pinne mindre, då elimineras mycket av den störiga kurvan.
 
Kort slag kräver varv, visst kan du hacka dig fram på 1500-2ooo rpm, men maskin börjar inte plana ut i en jämn och fin leverans av njutning förrän runt tre.
Det första du ska göra är att byta framdrev till ett med en pinne mindre, då elimineras mycket av den störiga kurvan.

Tack, jo men det är jag beredd på. Men som sagt hög utväxling samt L-twin blir ju mycket hack på låga varv. En radfyra lider ju inte lika mycket just pga att motorn jobbar mer hetsigt. Men det är lite som jag trodde med andra ord :tummenupp
 
Tack, jo men det är jag beredd på. Men som sagt hög utväxling samt L-twin blir ju mycket hack på låga varv. En radfyra lider ju inte lika mycket just pga att motorn jobbar mer hetsigt. Men det är lite som jag trodde med andra ord :tummenupp
Det tar dig fem minuter att komma på att det är ju såhär hojåka ska vara.
Glöm nu inte byta framdrev, regel numero uno!
En Ducce kör man aktivt, en radfyra flyttar man röven på, basta :)
 
Kolla va fint det kan va....


iPhone 4s 2012-10-18 065.JPG

nån som ser alla modifieringar jag gjorde på den?
 
Last edited:
Allright, jag är inte främmande för att göra bort mig :rodnar
*piporna så klart
*Öhlins?
*Kedjan?
*backspeglarna
*behöver jag säga tankskydd?

Så.... :rodnar
Öhlins är standard på S:en, du har i stort sett bara missat monoblock-oken, satt inte på Monster.
7 papp styck plus belägg, hej vare betta :tummenupp
 
Har haft tre st Suzukis när jag körde back in the days. Tänkte prova italienskt och Aprilia nu när man återupptagit hojåkandet. På nåt sätt slutade det hela med en Yamaha... :va :)
 
Flervalspoll vill jag ha.
Jag har MV:n också ju..:yoparty
 
Jag också, vem har bara en hoj ????? :dummer
 
Ja alltså flervalspoll is da shit i ett sånt här läge.
Och jag saknar MZ och framförallt Laverda!
Annars skiter jag i`et......
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top