Vilket/vilka märken kör du idag?

Vilket hojmärke kör du?


  • Antal röstningar
    0

Xmax

Sporthojsnörd
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha
Har haft en stor förmån i att få prova mängder av hojar ordentligt. Har fastnat för Yamaha men känner mig inte som nån taliban. Som nämnt redan så finns det massor av hojar som har sina egna roliga egenheter. Däremot finns det ganska få hojar som är helt totalt värdelösa.
 

Holke

Sporthojsnörd
Gick med
11 Oct 2007
Ort
Kalmar
Hoj
Cagiva V-Raptor 1000 -04
Har haft 20 hojar fördelat på olika 10 olika tillverkare (Honda, Yamaha, Suzuki, Kawasaki, Bmw, Triumph, Ducati, Buell, Cagiva, MZ). Allt i jakten på den perfekta hojen, vet inte om jag hittat den, men de hojar som JAG tycker har varit roligast hittills är mina Bueller. Är på jakt efter en Buell igen...
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Har haft 20 hojar fördelat på olika 10 olika tillverkare (Honda, Yamaha, Suzuki, Kawasaki, Bmw, Triumph, Ducati, Buell, Cagiva, MZ). Allt i jakten på den perfekta hojen, vet inte om jag hittat den, men de hojar som JAG tycker har varit roligast hittills är mina Bueller. Är på jakt efter en Buell igen...

Om det är roliga hojar du gillar så är det tjänstefel att inte prova en KTM. Speciellt om du gillar twinnar
 

roffe.l

Ny medlem
Gick med
17 Mar 2012
Ort
STÄUDD
Hoj
XR650L-94- BMW R 1200 GS 05, Kawasaki Ninja Zx-636r
Honda XLR 125 R 1998
Honda XR 650 L 1994
BMW R 1200 GS 2005
Kawasaki ZX 636 2006
Dessa har jag just nu.
 

2mhk

Vågar välja växel!
Gick med
11 May 2008
Ort
Kungsbacka
Hoj
CBR 929rr Fireblade, GSX-R 1000 k6 banhoj
? Menar ni att man kan köra nåt annat än Honda??:confused: Ni e för roliga! :tungan
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Har ju en DR men på något vis känns ju Yamaha mer rätt! :)

Har dessa liggande i ett förråd med, är man fanatiker så är man. :D

IMG_4019.jpg
 

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Hinner man köra nåt då mellan alla återkallelser och reparationer?

Jag kan bara tala för mig och två av mina kompisar som också kör KTM. Ingen av oss har haft några problem med tillförlitlighet/kvalitet.

Men visst finns det detaljer som är lite anmärkningsvärda. Slarvigt dragna kablar eller halvtaskig kvalitetskänsla i vissa reglage tex. Sånt man inte ser på en Honda.
Men det är väldigt sekondära saker i min värld. (På en mc)
 

Bomagin

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2011
Ort
Hässelby
Hoj
Ktm 1290 Super Duke GT 690 enduro R
Jag har kört i tre år med 990 1190 690 utan några fel på hojarna
Problemen har kommit efter servis då dom har slarvat
För att garantin ska gälla måste man låta dom förstöra hojen
 

Ducatisteen

Medlem
Gick med
12 Feb 2010
Ort
Klippan
Hoj
Ducce851S, UrMonster900, NicoBakkerQCS mm
Är det möjligt alls att påstå att något märke är bättre än annat? Jag har kört bil och motorcykel i ca 45 år och har aldrig fått klart för mig vilket bil eller motorcykelmärke som är bäst fast jag har kört massvis och olika sorter! Den som på renaste allvar påstår nått sånt har oftast bara kört det märke han kör just för stunden. Kan detta tas som intäkt för att påståendet är rätt eller inser inte tuppen att han taget på hjälmen fram och bak och tror vi andra är korkade. Såna människor klassar ner sig och gör sig i mina ögon bara till åtlöje. Jag har träffat en hel del folk som kör exempelvis Harley Davidsson original och kromosom-fel och har precis samma åsikt som ovan :dummer GOD hJUL!
 

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Är det möjligt alls att påstå att något märke är bättre än annat? Jag har kört bil och motorcykel i ca 45 år och har aldrig fått klart för mig vilket bil eller motorcykelmärke som är bäst fast jag har kört massvis och olika sorter! Den som på renaste allvar påstår nått sånt har oftast bara kört det märke han kör just för stunden. Kan detta tas som intäkt för att påståendet är rätt eller inser inte tuppen att han taget på hjälmen fram och bak och tror vi andra är korkade. Såna människor klassar ner sig och gör sig i mina ögon bara till åtlöje. Jag har träffat en hel del folk som kör exempelvis Harley Davidsson original och kromosom-fel och har precis samma åsikt som ovan :dummer GOD hJUL!

Nej nu får du skärpa dig Ducatisten :) självklart så är det kvalitétsskillnad mellan märken. Du kan ju inte påstå att en Aprilia är lika väl ihopskruvad som en Yamaha?
 

Raderad medlem 61114

Guest
Håller fullt med ovanstående talare! Är så jäkla trött som på fullaste allvar uttrycker sig "fel märke!" Och det är bara xxxxx som gäller!! Självklart ironi från många, men långt ifrån alla. Jag har haft nästan uteslutande suzuki, men senast var det långt ifrån förstahandsvalet eftersom jag 1 ville prova annat märke, 2 var mer lockad till andra modeller... Men jag gallrade ut hoj efter hoj, säljare efter säljare och det råkade bli en suzuki även denna gång :fakta

Hojar jag måste äga inom alldeles för kort tidsspann är Aprilia rsv, Ducati panigale, Yamaha R1, Honda repsol och självklart en Tillis igen :banana och då har jag inte ens hunnit köra min gixxer ännu :död
 

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
Utan att titta på röstresultatet och läsa era kloka svar skall jag gissa resultatet:

1. Honda
2. Yamaha
3. Kawasaki
4. Suzuki
5. Ducati
6. BMW
7. KTM
8. Triump
9. HD
10. Aprilia

Har jag rätt eller har jag rätt :va

Det här är skandal, Suzuki ligger före Kawasaki? Det kan inte vara möjligt. Var är alla ER5-förare? Ute och kör förstårs, när dom kommer hem och röstar så går vi om Suzuki, jag visste det.
 
Last edited:

2Wheeldrive

Nu kör vi!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Avesta
Hoj
BMW 850 GSA Triumph T100 Bonneville
Utan att titta på röstresultatet och läsa era kloka svar skall jag gissa resultatet:

1. Honda
2. Yamaha
3. Kawasaki
4. Suzuki
5. Ducati
6. BMW
7. KTM
8. Triump
9. HD
10. Aprilia

Har jag rätt eller har jag rätt :va

Det här är skandal, Suzuki ligger före Kawasaki? Det kan inte vara möjligt. Var är alla ER5-förare? Ute och kör förstårs, när dom kommer hem och röstar så går vi om Suzuki, jag visste det.

Jag visste inte ens att Aprilia var ett mc märke? :va jag trodde att dom gjorde blöjor.
 

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
Är det möjligt alls att påstå att något märke är bättre än annat? Jag har kört bil och motorcykel i ca 45 år och har aldrig fått klart för mig vilket bil eller motorcykelmärke som är bäst. Såna människor klassar ner sig och gör sig i mina ögon bara till åtlöje.

Du har aldrig ägt en Fiat va :confused:
 

moddlaren

Guest
Har ett knippe yamaha
pw50
Atv50 3hjuling
dt50lc
dt80lc
yz250
Wr250
Yz250/360öhlins wr
tt600
Elverk
båtmotor 30hp
snöskoter 540
stereo

tja det var väll allt tror jag:)
 

Ducatisteen

Medlem
Gick med
12 Feb 2010
Ort
Klippan
Hoj
Ducce851S, UrMonster900, NicoBakkerQCS mm
Vist har jag ägt en Fiat! Jag har faktiskt en husbil av detta märket stående på uppfarten! :banana Man kan kanske ha en uppfattning om SÄMSTA fordonet man kört men då har man antagligen aldrig körd en Lloyd Alexander eller en MZ ! :mad:
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top