Vilken twin skall man ha??

  • Thread starter Thread starter moddlaren
  • Start date Start date
sant :va
Men fanns väl inga modeller med någon 9** i beteckningen på 80-talet
 
När det kommer till kvalitet håller en välvårdad ducce hur länge som helst. Dock kan den drabbas av små jobbiga elfel om den körs mycket i skitväder (gäller framförallt modeller innan millennieskiftet typ).
Buell:s är ganska opålitliga om jag ska citera en bekant som äger en, men har sin charm.
Rc8 an ska man tydligen akta sig för de tidiga modellerna. När det gäller kvalitet vet jag inte, tycker dock det ofta dyker upp trådar om problem med LC4 motorerna som KTM gör.
 
Personligen tycker jag nästan att sporthojar går bort om man ska åka som passagerare. Det är sjukt obekvämt att åka passagerare på sådana. Det som skiljer dem åt är vilken tortyr man vill utsätta sig för. Kutsen bak är mer eller mindre ett nödsäte. Har oerhört svårt att tro att en tjej trivs att åka passagerare på en Ducati 916/999/1098. Min 748R saknar möjlighet till skjuts så jag har aldrig behövt ta reda på hur bra en eventuell passagerare skulle ha det.

Skulle nog tittat på en begagnad Ducati Monster från förra generationen om jag tänkt åka med tjejen bak på kortare utflykter. Ingen extrem sittställning som gör resan obekväm och en väldigt lättkörd hoj. För att förstärka v-twin ljudet är det ju trevligt om ett kolfiber system från Termignoni ingår i köpet. Dyrt att köpa i efterhand.
 
Jag syfta på KTM i största allmänhet. Och om det är mycket trassel med deras LC4 skulle det ju kunna vara skit med resten av produktionen också.

LC4orna blev bra efter -05. Däremot är de flesta motarder, och ägs av motardåkare, och har tighta serviceintervaller, som inte sköts, körs mkt på bakhjul (oljan kommer inte till) osv...

De första RC8orna hade väl en del problem, i övrigt verkar ju LC8an överlag klockren. En del har dragit mkt olja, men är sannolikt kopplat till (för) hård inköring eller nåt för jag har haft 2, och jag har massa fler referenser på LC8or som knappt dragit nåt alls (men då är det välskötta hojar).

Observationsröret sprack iofs på min, då drog den mkt olja, men det är inte riktigt relevant. kostade 28:- och tog 7 min att byta inkl. tiden för att ställa den på depåstöd.
 
Jag syfta på KTM i största allmänhet. Och om det är mycket trassel med deras LC4 skulle det ju kunna vara skit med resten av produktionen också.

LC4orna blev bra efter -05. Däremot är de flesta motarder, och ägs av motardåkare, och har tighta serviceintervaller, som inte sköts, körs mkt på bakhjul (oljan kommer inte till) osv...

De första RC8orna hade väl en del problem, i övrigt verkar ju LC8an överlag klockren. En del har dragit mkt olja, men är sannolikt kopplat till (för) hård inköring eller nåt för jag har haft 2, och jag har massa fler referenser på LC8or som knappt dragit nåt alls (men då är det välskötta hojar).

Observationsröret sprack iofs på min, då drog den mkt olja, men det är inte riktigt relevant. kostade 28:- och tog 7 min att byta inkl. tiden för att ställa den på depåstöd.
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top