Vilken twin skall man ha??

moddlaren

Guest
Hej

jag kallar mej ju moddlaren på grund av att jag i princip bygger om allting så det passar mej, Men nu ser jag att det finns en stor lucka i livet vad skall man göra åt detta.

När jag var 18 så kom en polare hem med en ducati någonting (919?) 1985 var detta i allafall jag glömmer aldrig ljudet, Detta enastående muller maskulint doft hårt juvligt underbart helt enkelt.

Har sedan dess känt att jag vill ha en ducati sportmaskin det känns som en förlorad kärlek man letar efter, Har en enorm längtan att ligga o åka mil efter mil mot solnedgången utan att veta vart vägen för mej.

Så frågan är vilken ducati skall jag ha?? jag vill kunna skjutsa på den utan att tjejen,s bakre regioner blir känslofria pga kass sittställning, samtidigt vill jag nog ha en ducati som det är ett jävla morr i inte för att jag kommer att köra så enormt fort men just för att det skall finnas.


Jag kan erkänna att jag är lite svag för Buell och ktm RC8 men vad har dessa för kvalliter gämfört mot ducati??

my villrådig i detta fall då jag igentligen bara litar på yamaha o hondas maskiner.

så var snälla o ös på med idiotförklaringar, superlativ, egna upplevelser, hörsägen, tja allt helt enkelt förklara varför jag just skall ha ditt eller datt för att få ut något av min första sporthoj.

100,000 ligger väll i fatet o åldern 45 så vad???

mvh
 

Lam-Kaka

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2004
Ort
Jämtland
Hoj
Mille Delux
Det beror väll lite på vad du ska använda hojen till....jag tycker så här efter vad jag har kört.

Rc8r/t - Körabana
Ducati - Hänga vid korvmojen o stilla o skramla
Buell - Om du hänger i gäng med hd killarna :), rolig hoj men trött orginal och vibrerar ganska mycket.
Aprilia rsv/factory - Lång turer/mc träffar/bana m.m
 
Gick med
12 Apr 2003
Ort
.
Hoj
Ducati 996 biposto -01
Det beror väll lite på vad du ska använda hojen till....jag tycker så här efter vad jag har kört.

Rc8r/t - Körabana
Ducati - Hänga vid korvmojen o stilla o skramla
Buell - Om du hänger i gäng med hd killarna :), rolig hoj men trött orginal och vibrerar ganska mycket.
Aprilia rsv/factory - Lång turer/mc träffar/bana m.m

Ja, för Ducati är erkänt dåliga på bana, duger bara till att stå vid korvmojen.

TS: Köp den snabbaste Duccen.
 

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
multistrada 1100?
inte en 848 eller 1098 men absolut bättre för tjejen som sitter bakom:)
 

Nailer

Surgubbe
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Älvsjö
Hoj
Ducati 900SS
En gammal 900ss, massor av muller, skak, hopp, stöt men det går att åka två på den utan problem. Dessutom billiga. Så kan du lägg pengar på att turbokonvertera den i stället :)
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
En gammal 900ss, massor av muller, skak, hopp, stöt men det går att åka två på den utan problem. Dessutom billiga. Så kan du lägga pengar på att turbokonvertera den i stället :)

Måste vara bättre på att lägga fliset på en effektstark maskin, annars blir det inte billiga...
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Sportiga duccar är inte bekväma att sitta bakpå.:fakta
Mille kanske eller BMW R1200S om passagerarkomforten prioriteras högre än toppeffekt. Det är en sjukt underskattad hoj.
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Tjöp en löjligt billig gammal TRX, lägg pengar på att modda den oändligt och du har en hoj med Yamahas kvalité och Ducatis ljudkuliss. Dessutom rörram...

Varken modernt eller effektstarkt, men egensinnigt så det föreslår.

Alternativet är ju annars en Aprilia, men de har inte samma tändföljd och låter inte lika. Inte illa, men inte lika.

Skickat från min MT15i via Tapatalk 2
 
Last edited:

VR-8

Fabrikör Mr.J
Gick med
16 Nov 2004
Ort
Halmstad/Skedala
Hoj
Aprilia, KTM, Suzuki
Sportiga Duccar är dyra att laga efter marksyning...förutom kåpor osv som iofs kvaddas på alla hojar så är fotpinnefästen och kåpfästen i RAMEN väldigt klena=går av eller böjs bortom reparering.

/J
 

G-L

Ny medlem
Gick med
16 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
Guzzi 1200 Stelvio NTX -12
Stor twin? Då är det förstås Moto Guzzi som gäller!
 

Oscar S

Fartblind
Gick med
15 Dec 2004
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 690 SMC-R 2014
Måste hålla med Aprilia fantasterna (även fast det kan tyckas jävigt), RSV mille för att vara exakt!
Motorer från Rotax och Österrike ligger ju nära Tyskland och det ger väl automatiskt bra kvalitet? :yoparty
 

Lajo

Same same but different..
Gick med
26 Aug 2010
Ort
Långt ifrån allt.
Hoj
-00 Suzuki TL1000S
Hrm, host harkel TLS...host harkel..:hihi

Känner igen mig.
Min morbror var en av de som fick lägga vantarna på en av tre Paso som provlanserades i Sverige i slutet av Kritaperioden.
Kommer aldrig att glömma ljudet när han svängde in på gården.. Ståpäls minst sagt.:kär
Det är nog ärligt talat därför jag sitter med en twin idag. Hade inte råd med en Ducce när jag tog A-kortet och nu vill jag inte byta. Ja skulle väl vara en Panigale då. :tungan

Nä mitt seriösa tips blir faktiskt en TLS eller en SP1.
Båda lysande (och billiga) substitut för Ducce om man vill ha den där känslan du pratar om eller bara vill njuta av ljudet. Så får du ju en hel del deg kvar i fatet också.
 
Last edited:

Cozy P

Medlem
Gick med
21 Sep 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VTR SP-1 -00
Honda VTR SP-1 med helsystem och powercommander så har du så du blir nöjd många gånger om!

Vid uppstart åker smilbanden halvvägs till örsnibbarna, när du åkt ngra hundra meter gå dom hela vägen. :)
 

moddlaren

Guest
Tack så hemskt mycket grabbar för alla förslag och komentarer,, KTM RC8 har jag väll tänkt är lite för rejsig men den låter gott som fan o verkar ha bra med tryck när man slår på.

Motor gussi tycker jag ligger väldigt nära HD fast gussi har byggt på bredden men inte vågat lägga cyllarna ända ner till BMVs boxer som är en slitvarg av stora mått men knappast sportig.


aprillan har jag faktiskt inte tänkt på om jag skall vara ärlig, Men det kan ju definitift vara ett alternativ skulle jag tro.


yamaha trx var ett drägel alternativ när den kom på 90 talet var det väll? o det finns ju massor med eftermarknads grejor till dessa.

problemet är att tjejen VILL att det skall vibrera det skall tydligen vara ####### osv min anatomi funkar ju inte på det sättet men jag tror jag fattar vad hon menar:D

det får väll bli några turer runt i västsverige o testa lite olika hojar för att se vad som kan tänkas passa, det är ju inte ban körning som jag är ute efter utan mera en komfortabel sportig hoj med två cyllar för att njuta av att beta mil i lagom fart.

damen var ute o åkte med på en HD XLHTPPLFGX någonting ser ut som en vinge på ett ungefär o komentaren var att friheten är borta när man åker i en bil,, vad menar hon?? förklara gärna detta.

mvh
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Klart fan du ska ha en Ducati! Köper du en hypersport (916/748/996/749/999/848/1098/1198/1199) så kommer tjejen sitta sjukt obekvämt. MEN hon kommer vara tillfredsställd på helt andra sätt :tummenupp

På ett Monster eller Streetfighter sitter hon bekvämare.

Ju mer jag läser vad du skrivit, ju mer håller jag med första svaret "Streetfighter S".
 

moddlaren

Guest
Klart fan du ska ha en Ducati! Köper du en hypersport (916/748/996/749/999/848/1098/1198/1199) så kommer tjejen sitta sjukt obekvämt. MEN hon kommer vara tillfredsställd på helt andra sätt :tummenupp

På ett Monster eller Streetfighter sitter hon bekvämare.

Ju mer jag läser vad du skrivit, ju mer håller jag med första svaret "Streetfighter S".



:D:D hon har läst detta och blir det en ducati är jag gift:kär:kär

jaha så bara pratet om en sporthoj gör att tjejer blir sugna o villiga.. blir till o leta upp någon ducatihandlare o prova några o se om det är något som duger att åka på,, ljudet o utseendet är ju bara så sjukt snyggt, får nog se om det inte går att få till någon provkörning på en RSV mille med..


tack för hjälpen
 

Alex76

Tutankhamun Fästing
Gick med
2 Oct 2007
Ort
Mariefred
Hoj
Aprilia Dorsoduro 750 -10
Jag var ute efter antingen en Ducati Monster eller en Buell XB12 när jag senast bytte hoj. Faktum är att jag hade Duccen som förstahandsval, men eftersom jag fick så mycket bättre inbyte hos Buellhandlaren blev det en sådan. Är helnöjd - den låter massivt och har lagom med kraft för mig. Ur skjutsperspektiv är den riktigt bra. Sadeln är stor som en jävla gråsäl och frugan har aldrig klagat. Även benvinkeln är schysst för henne jämfört med min tidigare Z1000. Och vibrationerna står i paritet med ljudet, på gott och ont... :tummenupp
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top