Vilken twin skall man ha??

  • Thread starter Thread starter moddlaren
  • Start date Start date
Har en monster S4. Funkar utmärkt att skjutsa på lite mer motor än en vanlig monster. Ljudet och vibrationerna kan jag definitivt inte klaga på ;-). Buell är lite kort om jag fattat rätt. Bli en aning lätt fram när man skjutsar.

Ta med spettan och ut och testa. Jag är övertygad att hon kommer gilla en Ducce.
 
Ang. din pollare som besökte dig när du var 18. Så var det nog en 916, förresten så sitter samma motor i min S4 ;-)
 
Honda VTR SP-1 med helsystem och powercommander så har du så du blir nöjd många gånger om!

Vid uppstart åker smilbanden halvvägs till örsnibbarna, när du åkt ngra hundra meter gå dom hela vägen. :-)

Behöver inte ha helsystem för det vill jag lova....:tummenupp:yoparty
 
Har varit ute o åkt ca 25 mil på min 2T motard på små Dalslänska asfalts vägar säker 3000 kurvor och funderar lite på kan man ha lika roligt på en sport hoj som på en 2T motard?? är det verkligen lika kul att kasta 200 kg hoj i kurvorna som 100 kg 2T??

klippet ut ur böjarna är ju igentligen sjukt, när framhjulet är 5,10 cm i luften långt innan kurvan är slut o full kontroll man styr ju med kropps vikten o knäna runt tanken, bromsarna måste ju vara vara överlägsna på en motard med 320mm skiva pga den låga vikten.

tja man får väl reda på detta när man provar en ducati antagligen.

trevlig kväll.
 
Det blir inte fel med en Ducce, oavsett vilken.

Dock mycket mer race än vad vissa vill ha på gata, men ska man ha twin så är det Ducati för mig iallafall.
 
Har varit ute o åkt ca 25 mil på min 2T motard på små Dalslänska asfalts vägar säker 3000 kurvor och funderar lite på kan man ha lika roligt på en sport hoj som på en 2T motard?? är det verkligen lika kul att kasta 200 kg hoj i kurvorna som 100 kg 2T??

klippet ut ur böjarna är ju igentligen sjukt, när framhjulet är 5,10 cm i luften långt innan kurvan är slut o full kontroll man styr ju med kropps vikten o knäna runt tanken, bromsarna måste ju vara vara överlägsna på en motard med 320mm skiva pga den låga vikten.

tja man får väl reda på detta när man provar en ducati antagligen.

trevlig kväll.

Klart du kan, testa en 1098 eller ännu bättre en 1198 så lyfter hjulet nästan hela tiden i de lägre växlarna, i väldigt låga hastigheter.
 
Klart fan du ska ha en Ducati! Köper du en hypersport (916/748/996/749/999/848/1098/1198/1199) så kommer tjejen sitta sjukt obekvämt.
Min tjej har absolut inga problem med att åka bakpå skjutsmaskinen (998). Jag skulle faktiskt säga att passagerarsadeln är både större och bekvämare än på de flesta motsvarande hojar. Inget större fel på knävinkeln heller så länge man inte är för lång, men man vill ju ändå inte ha någon jätte bakom sig.
 
Yamaha MT01? Stor och tung yepp, vridmoment i MASSOR? japp... dessutom är stötstångsmotorer lite tufft =)
 
Om det nu lutar åt en Ducati tycker jag absolut att du ska gå med i Svenska Ducatiklubben. Det finns massor med initierade medlemmar som gärna hjälper till att hitta "rätt" hoj. Bättre kunskapsbank finns inte!
 
Sport-/banhoj: RC8R (Inte den bästa hojen, men mest sporttwin för 100´, KTM har SJÄL utan att baseras på stenåldersteknik.)

Gat-/skjutshoj som funkar på bana: StreetFighter S eller SuperDuke.. 2 helt makalöst roliga hojar som knäcker på bana även om de hamnar efter när det börjar gå racefort. I mitt och många andras tycke betydligt roligare på gata än "riktiga" sporthojar.
 
ända ner till BMVs boxer som är en slitvarg av stora mått men knappast sportig.

Har du provkört en R1200S?
Den är faktiskt sportig till skillnad mot alla andra BMWs före HP2 Sport och S1000RR. Inte att förväxla med gamla R1100S som är ett bojsänke med svampig fjädring och motor som inte vill varvas.
 
Min tjej har absolut inga problem med att åka bakpå skjutsmaskinen (998). Jag skulle faktiskt säga att passagerarsadeln är både större och bekvämare än på de flesta motsvarande hojar. Inget större fel på knävinkeln heller så länge man inte är för lång, men man vill ju ändå inte ha någon jätte bakom sig.

Mina bitches har föredragit Monstret och nu även Daytonan framför 748 och 1098 rent sittmässigt. Sen har det ju varit andra faktorer som att 1098:an varit så snygg att de känt sig sjukt coola på den och sånt.
 
TJO

jaha då var ca 20 mil 2T åka över för i dag helt enormt fint väder på enormt roliga vägar där man nästan kör om sit eget bakhjul,, Brudfjället i dalsland är underbart höger-vänster upp o ner samtidigt kurvor som nyper mitt i så man håller på att skita ner sig:crash.

kom i kapp förenade vinge klubben uppe på fjället där dom drog fram i 40-70 km med cromeslädarna herre jösses varför åka på vägar med sådana bamsar till lok,, tog en stund o passera kolonen o värst var för åkaren som jävlar inte skulle ha någon före sig, så det blev bakhjulet för bi i gruskanten och så vart dom borta.

just det inte en jävel hälsade:arsele tillbaka:gnissla

Dom dalslänska fjällvägarna är helt sjukt roliga asfaltsvägar och tror faktiskt att en mindre typ av naken sporthoj skulle trivas underbart där, för just nu känns det som om en flock herrar som gillar herrar har satt på mej o tillsist har jag fått en 45,a fotbollssko uppsparkad med alu dubb i arselet. ONT gör det.. men ca 45 mil på en helg nöjes åka skall väll sätta sina spår:hihi


åter igen tack för alla kommentarer och förslag på bra hojar.

mvh
 
Efter ha läst ovan..

Du vill ha en Superduke! punGkT

ExaCkt!

Klipp redan vid låga varv. Check!
Lätt att slänga runt i böjarna. Check!
Lätt att powerwheela. Check!
Avgrundsmorr i piporna. Check!
Helt OK för passagerare. Check!
Schysst försäkringskostnad. Check!
Skön sittställning för vanlig trafik. Check!

Enda nackdelen jag hittills upptäckt är att i 150+ så håller man på att blåsa bort jämfört med en väl inkåpad sporthoj.
 
Nej det vill han inte, han vill ha en KTM 990 SMT, eftersom det verkar ligga mycket vikt i att passagerare ska åka riktigt bra :)
 
streetfighter S alternativt multistrada om du får för dig åka långt.
Annars funkar alla monstrar men brukar sakna lite pulver om man inte tar 1100an
Du kan wheela med båda :)

Vill du ha hojen som din granne hade är det 916/996/998 som gäller, utseende mässigt iaf.
 
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top