Vilken twin skall man ha??

nathe01

Ny medlem
Gick med
26 May 2011
Ort
Norr om STHLM
Hoj
lekhoj: Ducati 748, GSX 750 ES (såld), Triumph Legend TT (vandaliserad), senste: cb750-78
sant :va
Men fanns väl inga modeller med någon 9** i beteckningen på 80-talet
 

nathe01

Ny medlem
Gick med
26 May 2011
Ort
Norr om STHLM
Hoj
lekhoj: Ducati 748, GSX 750 ES (såld), Triumph Legend TT (vandaliserad), senste: cb750-78
När det kommer till kvalitet håller en välvårdad ducce hur länge som helst. Dock kan den drabbas av små jobbiga elfel om den körs mycket i skitväder (gäller framförallt modeller innan millennieskiftet typ).
Buell:s är ganska opålitliga om jag ska citera en bekant som äger en, men har sin charm.
Rc8 an ska man tydligen akta sig för de tidiga modellerna. När det gäller kvalitet vet jag inte, tycker dock det ofta dyker upp trådar om problem med LC4 motorerna som KTM gör.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Personligen tycker jag nästan att sporthojar går bort om man ska åka som passagerare. Det är sjukt obekvämt att åka passagerare på sådana. Det som skiljer dem åt är vilken tortyr man vill utsätta sig för. Kutsen bak är mer eller mindre ett nödsäte. Har oerhört svårt att tro att en tjej trivs att åka passagerare på en Ducati 916/999/1098. Min 748R saknar möjlighet till skjuts så jag har aldrig behövt ta reda på hur bra en eventuell passagerare skulle ha det.

Skulle nog tittat på en begagnad Ducati Monster från förra generationen om jag tänkt åka med tjejen bak på kortare utflykter. Ingen extrem sittställning som gör resan obekväm och en väldigt lättkörd hoj. För att förstärka v-twin ljudet är det ju trevligt om ett kolfiber system från Termignoni ingår i köpet. Dyrt att köpa i efterhand.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Jag syfta på KTM i största allmänhet. Och om det är mycket trassel med deras LC4 skulle det ju kunna vara skit med resten av produktionen också.

LC4orna blev bra efter -05. Däremot är de flesta motarder, och ägs av motardåkare, och har tighta serviceintervaller, som inte sköts, körs mkt på bakhjul (oljan kommer inte till) osv...

De första RC8orna hade väl en del problem, i övrigt verkar ju LC8an överlag klockren. En del har dragit mkt olja, men är sannolikt kopplat till (för) hård inköring eller nåt för jag har haft 2, och jag har massa fler referenser på LC8or som knappt dragit nåt alls (men då är det välskötta hojar).

Observationsröret sprack iofs på min, då drog den mkt olja, men det är inte riktigt relevant. kostade 28:- och tog 7 min att byta inkl. tiden för att ställa den på depåstöd.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Jag syfta på KTM i största allmänhet. Och om det är mycket trassel med deras LC4 skulle det ju kunna vara skit med resten av produktionen också.

LC4orna blev bra efter -05. Däremot är de flesta motarder, och ägs av motardåkare, och har tighta serviceintervaller, som inte sköts, körs mkt på bakhjul (oljan kommer inte till) osv...

De första RC8orna hade väl en del problem, i övrigt verkar ju LC8an överlag klockren. En del har dragit mkt olja, men är sannolikt kopplat till (för) hård inköring eller nåt för jag har haft 2, och jag har massa fler referenser på LC8or som knappt dragit nåt alls (men då är det välskötta hojar).

Observationsröret sprack iofs på min, då drog den mkt olja, men det är inte riktigt relevant. kostade 28:- och tog 7 min att byta inkl. tiden för att ställa den på depåstöd.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top