Vilken personlighetstyp har du?

Ni fyra plus mig är en rätt stor del av de som gjort testet och skrivit resultatet i tråden. Med tanke på att bara 1-2% ska vara INTJ måste det ligga en hund begraven någonstans, antingen är det mest sannolikt att hitta oss på diverse forum (bästa sättet att umgås med folk ju, alt-F4 avslutar alla tråkiga diskussioner omgående!) eller så är det bara så att vi orkar göra denna sorts test till skillnad från många andra. Eller så är testet inte helt tillförlitligt. :näsblod

Frågor och svar om att umgås med INTJ, skrivit med en glimt i ögat: http://intjcentral.com/manual4 (Läsvärt för alla som vill ha sig ett gott skratt!)

Det ska tydligen bara finnas 2% av "ENTJ/field marshals" också. Det luktar blåsning :hihi

I.N.T.P ( Första som får det ?? )

# distinctively expressed introvert
# slightly expressed intuitive personality
# slightly expressed thinking personality
# moderately expressed perceiving personality

Fattar inte direkt vad de menar med det ovanstående..

Problemet med alla såna här tester är att de med dålig självkännedom (eller rättare sagt stor diskrepans mellan sin egen självbild och omgivningens) tenderar att omedvetet fylla i egenskaper de ej besitter men åtrår. Tex den inkrökte självupptagne goofen, som absorberer all energi i samvaro med andra och som helt saknar förmåga att lyssna och som få vill ha som bordsgranne på en middag... tvärtom anser sig själv social, utåtriktad och empatisk i kryssfrågorna osv.

Därför tycker jag att det är tveksam instrument att använda vid tex anställning.
Du gör nog rätt att vara tveksam, och det av flera skäl.
Först och främst vet man att vår förmåga att bedömma oss själv är minst sagt tveksam, vilket varken är konstigt eller onaturligt.

Utan att ha kollat just denna testen så bygger de flesta enklare tester på en enkel logik. Testen ställer frågor som du svarar på, testen adderar ihop svaren enligt enkel matematik och ger dig resultatet som i stort alltid "stämmer". Har du svarat tio olika varianter på att du gillar nya, spännande utmaningar så kommer du nog acceptera om testen säger att du gillar spänning...

Som en liten kul koriositet så var t.ex. scientologernas "personlighetstest" (Finns med två olika namn) tidigare de mest använda vid rekrytering, bl.a. använde polisen sig av det på 90-talet. Har väl blivit bättre nu men detta är definitivt en marknad där man kan sälja konserverad gröt och tjäna gott om pengar.

Last edited:
ISTP

Beskrivningen på keirsey.com stämmer väldigt bra faktiskt.

"Like all the Artisans, Crafters are people who love action, and who know instinctively that their activities are more enjoyable, and more effective, if done impulsively, spontaneously, subject to no schedules or standards but their own. In a sense, Crafters do not work with their tools, but play with them when the urge strikes them. Crafters also seek fun and games on impulse, looking for any opportunity, and just because they feel like it, to play with their various toys: cars, motorcycles..."

"Crafters are hard to get to know. Perhaps this is because they tend to communicate through action, and show little interest in developing language skills."

Och hur skulle du skatta att jag (eller de för oss nya Långholmarna på bryggan) uppfattade dig i förhållande till mig? Kantian mer eller mindre "Introvert" än Jörgen?
Jag hoppas att det är mindre, men jag vet också bättre än att tro att jag uppfattas som jag uppfattar mig själv. Jag är däremot övertygad om att hans tjej ville ligga. :fakta

Hahaha, jag må vara kort (155 ca) men vad sjutton har storhetsvansinne med längden att göra?

(Napoleon var över dåtidens franska medellängd så jag förutsätter att du har en annan avsikt med denna fråga?) :)
Inte storhetsvansinne. Napoleonkomplexet. Helt annan sak. Endast applicerbart på ovanligt korta människor. ;)

Last edited:
Jag hoppas att det är mindre, men jag vet också bättre än att tro att jag uppfattas som jag uppfattar mig själv. Jag är däremot övertygad om att hans tjej ville ligga. :fakta

Ja det var faktiskt så jag kom att uppfatta dig irl under detta första möte: Som en sympatisk och intelligent kille. Men ganska återhållsam och avvaktande inför främmande människor. Du satt ju mest kvar i båten och pratade med din vän hela kvällen.

Det var ju iofs skönt för mig som då kunde skava in hans vevlager.

Han som jag hjälpte var den enda jag träffat tidigare av alla de människorna. Upprinnelsen var att en arbetskamrat och hojkompis undrade om jag kunde hjälpa hans kompis med dennes tändkula. Jag hade bara träffat honom 2 ggr innan. Och det var första gången jag mötte hans tjej.

För att inte bli missupfattad, jag uppskattade ert sällskap även om jag vart lite oartigt upptagen med vevlagret. Så ni får gärna hänga med fler ggr

Last edited:
Problemet med alla såna här tester är att de med dålig självkännedom (eller rättare sagt stor diskrepans mellan sin egen självbild och omgivningens) tenderar att omedvetet fylla i egenskaper de ej besitter men åtrår. Tex den inkrökte självupptagne goofen, som absorberer all energi i samvaro med andra och som helt saknar förmåga att lyssna och som få vill ha som bordsgranne på en middag... tvärtom anser sig själv social, utåtriktad och empatisk i kryssfrågorna osv.

Därför tycker jag att det är tveksam instrument att använda vid tex anställning.
Det förklarar varför resultatet inte passar alls på mig, försökt va själv kritisk men tydligen lyckas jag ej...

Fick ENFP Och är egentligen en känslostörd latmask med noll socialtalang :3freak

Edit: en del av beskrivningen va rätt, jag kan inte hålla käften men det lockar inte till sig folk, det skrämmer iväg.

Är väll ingen här som har träffat mig tillräkligt nykter för att kunna gjort en bedömning så vetefan va de här e bra för :P
När jag försökte manupilera testet att visa det fick jag ENTP

Och det va mestadels spot on faktiskt! :banana (Iaf vill jag tro det)

Last edited:
kul test,istp blev det.

Yrkesalternativen stämde med vad jag gjort tidigare och någotsånär vad jag gör nu så helt fel kan de inte ha.

Lite trubbigt dock,några avdelningar blev typ 50/50 och slutvalet blev nästan en lottning,kanske är för komplex för testskaparen! ;)
Gjorde jobsafaritestet.

Henrik

ENFP

Det stämmer på många punkter. Fast brukar det inte vara typ 200 frågor i ett sånt där test?

Ni fyra plus mig är en rätt stor del av de som gjort testet och skrivit resultatet i tråden. Med tanke på att bara 1-2% ska vara INTJ måste det ligga en hund begraven någonstans, antingen är det mest sannolikt att hitta oss på diverse forum (bästa sättet att umgås med folk ju, alt-F4 avslutar alla tråkiga diskussioner omgående!) eller så är det bara så att vi orkar göra denna sorts test till skillnad från många andra. Eller så är testet inte helt tillförlitligt. :näsblod

Jag fick också INTJ, där en en verkade stämma in.
På den svenska siten blev jag INFJ som inte stämmde lika bra kanske

Last edited:
Efter att ha gjort om det testet och gjort ett annat har jag istället fått resultatet INTP, samtliga test har varit med låg nivå på P/J. Jag ligger nog någonstans mitt imellan, mina provresultat varierar med formulering & tolkning av vissa frågor ("gillar att" vs. "brukar göra" exempelvis).

Det förklarar varför resultatet inte passar alls på mig, försökt va själv kritisk men tydligen lyckas jag ej...

Fick ENFP Och är egentligen en känslostörd latmask med noll socialtalang :3freak

Edit: en del av beskrivningen va rätt, jag kan inte hålla käften men det lockar inte till sig folk, det skrämmer iväg.

Är väll ingen här som har träffat mig tillräkligt nykter för att kunna gjort en bedömning så vetefan va de här e bra för :P
När jag försökte manupilera testet att visa det fick jag ENTP

Och det va mestadels spot on faktiskt! :banana (Iaf vill jag tro det)

Jag tycker inte du var så farlig när vi körde efterfest. Rätt kul faktiskt!

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra