Vilken personlighetstyp har du?

Var och gjorde ett "riktigt" personlighetstest idag. Det blev ungefär samma resultat. 185 frågor var det på.

Psykologen jag intervjuades av efter sa att det var ett ganska "trubbigt" instrument, men till en viss hjälp då han fick en grundbild av min personlighet.

Bumpar tråden eftersom svd kör en artikelserie ang personlighetstyper.
http://www.svd.se/nyheter/idagsidan/personligheterna-med-oss-fran-fodseln_7455870.svd

De flesta chefer är extroverta! Är det för att extroverta personer är bättre chefsmaterial? Eller är det så att extroverta personer umgås bättre med andra extroverta personer? Den som är bra på att sitta bort heldagar på möten där allt viktigt kunde sägas på 8 minuter istället för 8 timmar ger ett sken av kompetens och klarar därför karriärsklättringen bättre en de introverta typerna som aldrig snackar? Och när dom väl snackar så förargar dom sin omgivning genom att påpeka kollegornas felaktiga påståenden?
För att inte nämna kontorslandskapens påverkan på ovanstående...

En annan fundering, är introverta överrepresenterade på internet istället?

Last edited:
Testet fanns kvar.
INTJ.
Försökte vara ärlig. Gillar t.ex. ordning men håller inte alltid så god ordning som jag önskar. Åas får jag rätt ofta höra: vilken ordning du har! Även när jag själv inte anser mig ha det. Vad skall man kryssa i då?

Testet fanns kvar.
INTJ.
Försökte vara ärlig. Gillar t.ex. ordning men håller inte alltid så god ordning som jag önskar. Åas får jag rätt ofta höra: vilken ordning du har! Även när jag själv inte anser mig ha det. Vad skall man kryssa i då?

Som Eskilsson skrev tidigt i denna tråd, dålig självkännedom? Det är nog så att du har bättre ordning än de flesta. Men du har också högre ordningskrav än de flesta och därför är du kanske ändå inte är nöjd med din ordning.

dvs om någon av dina nära vänner skulle ha fyllt i formuläret så skulle dom antagligen kryssat för att du har god ordning. Och det är nog den objektiva sanningen.

Det är min amatörmässiga analys. :krama

Testet fanns kvar.
INTJ.

Som Eskilsson skrev tidigt i denna tråd, dålig självkännedom? Det är nog så att du har bättre ordning än de flesta. Men du har också högre ordningskrav än de flesta och därför är du kanske ändå inte är nöjd med din ordning.

dvs om någon av dina nära vänner skulle ha fyllt i formuläret så skulle dom antagligen kryssat för att du har god ordning. Och det är nog den objektiva sanningen.

Det är min amatörmässiga analys. :krama

Jag behöver inte göra något test. Am a woman - am crazy!!! :D :D :hihi

blev nyfiken, ska göra det ändå. :)

Var och gjorde ett "riktigt" personlighetstest idag. Det blev ungefär samma resultat. 185 frågor var det på.

Psykologen jag intervjuades av efter sa att det var ett ganska "trubbigt" instrument, men till en viss hjälp då han fick en grundbild av min personlighet.
Ok, psykologen, Du gjorde det alltså inte hos en rekryterare?

Oups, vart ju några år sedan, är du friskförklarad nu?

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph