vilken hoj ska jag köpa

patrik 97

Bannad
Gick med
5 Aug 2012
Hoj
kines skit
hej jag är en tonåring som ska köpa cross jag är 1,75 och väger 70 kg så ska jag köpa en 85cc eller 125 jag tänkte köpa beg. runt 10000kr och vilken tilverkare gör hålbaraste bästa crossarna mvh.

Ska du köra bana så köp 125cc tvåtakt eller 250 fyrtakt Yamaha kan jag rekommendera.

Synd att klubba ner dig direkt, men måste bara säga att det generellt inte finns några tillverkare som håller "bättre" allt är beroende på hur du kör och hanterar hojen. Servar du den som man ska göra så håller vilken hoj som helst i hur många år som helst princip.
Kör rundor och kolla på olika hojar i din prisklass och ta den du tycker mest om och som känns okej.

Ska du köra bana så tycker jag 85 låter lite väl lite sett till din vikt/längd. Satsa på 125 alt 250.

Lycka till i hojköpet! :crash

jag hade en kawasaki kx 125 som var otrolig, så om jag skulle köpa en kross igen så skulle jag nog satsa på en kawasaki men det är ju egentligen bara smaksak, så köp vad som du tycker mest om. Om du skall börja ''freestyle'':a såv skulle jag köpa en suzuki eller yamaha 125, inte 85. Hoppas dethär hjälpte

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti