Viktminskning 2005

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
OLDEN skrev:
Proteinet har kommit, så nu är det bara vågen kvar. Startar på måndag 31/1.

Blev ett Maxmål igår :D

Själv skall jag strax ner till Willys och köpa mig 10kg kycklingfilé, kostar inte
mer än tonfisk heller. 1 filé om dagen gör magen glad :Bugar

Ska även köpa proteinpulver från GG, den 90%'a varianten, vad har du köpt för något ? :

burner skrev:
Själv skall jag strax ner till Willys och köpa mig 10kg kycklingfilé, kostar inte
mer än tonfisk heller. 1 filé om dagen gör magen glad :Bugar

Ska även köpa proteinpulver från GG, den 90%'a varianten, vad har du köpt för något ? :

Jag kör på Whey 80. Det högre priset känns inte berättigat den extra mängd protein man får tycker jag.

Man måste också skilja på att banta och äta sunt. Bantar gör man för att gå ner i vikt, och äter sunt för att få långvarig energi.

Sist men inte minst:
Ingen diet kan punktbehandla specifika områden, det enda som klarar det är fettsugning. :(

Last edited:
Jag måste få upp min kondis inför säsongen. Samt få bort lite onödigt fett. Någon som har bra träningsknep för att trimma rumpa och lår ?

I somras vägde jag 68-70 kilo. Nu ligger jag på 63 kilo. Det jag gjorde var att gå 30 min promenad varje dag i 3 månaders tid samt undvika läsk och alltför mycket småätande. Vikten struntar jag i, vill ha en fastare kropp och mer muskler och då lär man gå upp igen. Har dock inte råd att träna på gym eller liknande så bra tips på övningar man kan göra hemma vore fint.

Bikerbitch skrev:
Har dock inte råd att träna på gym eller liknande så bra tips på övningar man kan göra hemma vore fint.
Du får flytta hit. Ett årskort i Svalöv kostar 1300/helår!! Då ingår styrketräning samt spinning eller aerobic (i det ingår step, totalbody, box) :tummenupp

För mig går det halft åt skogen, tappat nått kilo.

Det värsta är att de kilona som jag tappar är fel kilon.
Har varit sjukskriven sen dec, rör mig för lite.
Hoppas att läkarna kan ge mig ett bra besked imorgon.

Handen var funktionsduglig innan op, men efter så funkar den mkt sämre.
Har mer värk, kan ej röra alla fingrar m,m som man skall. :(

Bikerbitch skrev:
Jag måste få upp min kondis inför säsongen. Samt få bort lite onödigt fett. Någon som har bra träningsknep för att trimma rumpa och lår ?

I somras vägde jag 68-70 kilo. Nu ligger jag på 63 kilo. Det jag gjorde var att gå 30 min promenad varje dag i 3 månaders tid samt undvika läsk och alltför mycket småätande. Vikten struntar jag i, vill ha en fastare kropp och mer muskler och då lär man gå upp igen. Har dock inte råd att träna på gym eller liknande så bra tips på övningar man kan göra hemma vore fint.
Utöka promenaderna till 1 - 1,5 så blir du av med resten av fettet. Gå gärna innan frulle, då tar det som bäst (men vem har tid då??).

Gällande övningar finns det en hel del du kan göra hemma. Lite bökigt att förklara i textform, men jag tror det finns en del förklarat i träningstråden.
Här är två enkla iallafall:

Djupa knäböj.
Har du något tungt hemma så kan du hålla det över huvudet för att öka belastningen.

Utfall är också en bra övning, man måste gå rejält djupt bara för att den ska ta ordentligt.

Här finns också lite övningar http://www.bodybuilding.com/fun/exercises.php?MainMuscle=Glutes

Annars finns det väl enkla knep som att cykla (gärna uppförsbacke tex), gå i trappor.

Hittade öven det här, vet inte om länkarna varit uppe innan men ändå.
http://www.iform.se/polopoly.jsp?d=1273&a=6212
Själv tycker jag man ska ta "iform" med en halv nypa salt men det skadar inte att spana läget.

Last edited:
CorbenDallas skrev:
Utöka promenaderna till 1 - 1,5 så blir du av med resten av fettet. Gå gärna innan frulle, då tar det som bäst (men vem har tid då??).
Jag! :)

Drar man i sig en kopp kaffe (eller 2 koffeintabletter) och 1-2 stora glas vatten 30 minuter före promenaden ökar fettförbränningen ännu mer :tummenupp

Går själv 70-80 minuter 4-5 dagar i veckan :yoparty

WestW skrev:
Låter inte speciellt sunt. Lär dig äta och dricka rätt så kanske du har en kropp som både har rätt vikt och fungerar om 15år.

Det är ju hur sunt som helst att dricka vatten och kaffe innan promenaden.
Sandstream gör helt rätt här. Om du inte håller med om det så skulle det vara
intressant om du utveckar varför så får vi se om det kanske är du som ska lära dig äta och dricka rätt istället för sandstream :tungan :)

Trango_B skrev:
Det är ju hur sunt som helst att dricka vatten och kaffe innan promenaden.
Sandstream gör helt rätt här. Om du inte håller med om det så skulle det vara
intressant om du utveckar varför så får vi se om det kanske är du som ska lära dig äta och dricka rätt istället för sandstream :tungan :)

Koffeintabletter och kaffe tycker inte jag hälsokost direkt. Men alla har sina egna sätt. Mår han bra av det och det känns rätt för honom ska han fortsätta :tummenupp Tänk lite långsiktigt också. Kaffe varje morgon och några koffeintabletter är nog inte så bra på en 10års period. Ska han köra det i någon månad kan det väl vara okej.

Käka en banan och drick ett glas vatten istället. Tror han kommer må betydligt bättre om 15år.

Bikerbitch skrev:

Det du ska göra är äta mindre eller träna mera.
Brukar du äta ungefär likadant och ligga stilla i vikt? Isåfall är det jätteenkelt att tappa fett. Vill du tappa tex 0.5kg fett ungefär i veckan så ser du bara till att äta exakt likadant men gå 1.5 timme promenad/dag extra. Eller så simmar du en timme eller kör löpning 30min/dag. Eller hoppar på ett ben i 2.5 timme, välj själv :) . Du kan även köra 1.5 timme löpning 2ggr i veckan så händer samma sak. Eller simma 6 timmar på en gång. Men det är bäst att dela upp träningen på flera mindre pass.

Vill du inte träna mera så äter du 500 kalorier mindre/dag istället.
500 kalorier är ungefär 1/3 pizza eller en normalportion med kyckling och pasta.
Det är bara att kolla på förpackningarna av det du käkar så ser du vad det innehåller.

Det smartaste är att äta lite mindre och träna lite mer, det är roligast och man mår bäst. Så tex ta en halv portion mindre kyckling och pasta om dagen och gå en timme varannan dag. Då blir det samma resultat igen.

Kom ihåg att bara träna kul saker och äta god mat. Annars så slutar det bara med att man struntar i allt och resultaten försvinner.

Om du styrketränar rumpa/lår så blir dom större. Är det det du är ute efter eller vill du bara tappa fett på dom? Fett kan man inte bestämma själv var det ska förbrännas så du får helt enkelt bara bränna bort och se var det släpper först. Eftersom du är tjej så kommer fettet på rumpa/lår att släppa sist.
Så det är bar aatt ha tålamod och ha kul under tiden.
Lycka till

WestW skrev:
Kaffe varje morgon och några koffeintabletter är nog inte så bra på en 10års period.

Är det 75% av Sveriges befolkning som tar kaffe på morgonen? Extra koffeintabletter hajar jag inte vitsen med - annat än att det är dyrt, jag själv tar en rejäl balja skånerost på morgonen - och backar upp direkt med en eller två koppar till så snart man är inne framför skrivbordet.

Hm... kaffe är nog hälsosammare än att gå och smutta på apelsinjuice i tid och otid. Bland de vanligaste tandåkommorna i bl.a. USA är nedfrätta tänder.

Last edited:
Ligger på 83kg. Låg på 100kg. Till sommarn 75kg... OK!!! :yoparty

Plågsam träningsvärk ÄR skönt... Det SKA ta 15 minuter att tvåla in sig i duschen... =)

Bifogat

• Bild020.jpg
    Bild020.jpg
    44.1 KB · Visningar: 59
andersbrink skrev:
Är det 75% av Sveriges befolkning som tar kaffe på morgonen? Extra koffeintabletter hajar jag inte vitsen med - annat än att det är dyrt, jag själv tar en rejäl balja skånerost på morgonen - och backar upp direkt med en eller två koppar till så snart man är inne framför skrivbordet.

Hm... kaffe är nog hälsosammare än att gå och smutta på apelsinjuice i tid och otid. Bland de vanligaste tandåkommorna i bl.a. USA är nedfrätta tänder.
När jag jobbade som dörris för 15 år sen så fanns det koffeintabbar med ett satans glöd i.Man hade inte ens svårt att hålla sig vaken.Men nuförtiden är dom väl kanske "anpassade" för den svenska marknaden. :)

exiteme skrev:
Du får flytta hit. Ett årskort i Svalöv kostar 1300/helår!! Då ingår styrketräning samt spinning eller aerobic (i det ingår step, totalbody, box) :tummenupp

Haha, så träningsberoende är jag inte ;) Ett årskort här kostar 1900:- och då är det endast för bad.. Sthlm är en dyr stad..

Dyrt men bäst... =)

Mitt kostar 300kr per månad, ganska billigt med tanke på att ett bad kostar 65kr för 3 timmar... Och bada på utomhusbadet är det enda jag gör på sommarn, typ... :D

Zana skrev:
Dyrt men bäst... =)

Mitt kostar 300kr per månad, ganska billigt med tanke på att ett bad kostar 65kr för 3 timmar... Och bada på utomhusbadet är det enda jag gör på sommarn, typ... :D

Det senaste badet jag badade på ett par gånger var så fullt hela tiden. Folk försökte crawla men dränkte en istället med flaxande armar och det var barn som hoppade ner som stenar i bassängen och skvätte en herrans massa vatten. Jag får börja gå på vattengympa med gamlingar, det kanske är lugnare.. :tummenupp

ktmjacke skrev:
När jag jobbade som dörris för 15 år sen så fanns det koffeintabbar med ett satans glöd i.Man hade inte ens svårt att hålla sig vaken.Men nuförtiden är dom väl kanske "anpassade" för den svenska marknaden. :)
kaffe piller finns fortfarande.. men det är lite dåligt drag i dem, men tar man 2-3st så kanske!

annars finns ju starkare modeller som ephedra och sånt, om man nu vill ha de ...har jag hört

Edit: Min tränare har föresten blivit helt galen nu, tyckte de va jobbigt innan... men nu är det upp på en rask promenad på en timme före fruksosten(en proteindrink) och sen gym på eftermiddagen! 6dagar i veckan :eek:
Imorgon får jag hela matschemat också... gissar att donken o kebabhouse inte är inkluderat :huvet

Last edited:
kajlyl skrev:
Edit: Min tränare har föresten blivit helt galen nu, tyckte de va jobbigt innan... men nu är det upp på en rask promenad på en timme före fruksosten(en proteindrink) och sen gym på eftermiddagen! 6dagar i veckan :eek:
Imorgon får jag hela matschemat också... gissar att donken o kebabhouse inte är inkluderat :huvet

Tar du en proteindrink innan promenaden så blir promenaden meningslös.
Av ett antal anledningar.
Tar du den efter som frukost omvandlas den till glukos.
Hoppas du inte betalar din tränare pengar.

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!

Vinn en airbagväst från Dai...

H-D Pan America 1250 Limited provkörd