Vem vill följa med och rejsa på Spa i Belgien?

Absolut läbbiga avsnitt men också coola!

Läbbigaste stället är annars Pouhon, efter 17.35; femman starkt nedför, BROMS, fyran, vinkla in, lite offcamber, drifta ut mot yttre kerben och så in mot ett andra apex. I nedförslut och offcamber....:crash

Helvete, nu måste jag ju dit och prova också :)

Men det blir inga race för mig, en bandag får räcka.

Klart du skall med nästa år. Här finns gubbar på utställningsfina Desmosedichi som mysåker ett par varv och mest glider runt i depån och agerar pittoreskt inslag. Dessutom behövs 2 mekaniker för startförfarande med värmare och elverk på grid ala GP.

Jo, det där är skönt med bandagar på sådana där banor. Det brukar finnas gott om män i övre medelåldern med ansenliga belopp på bankkontot och som reflekteras i materialet i depån. Brukar vara nästan lika roligt att gå runt och kolla på hojarna som att köra själv :)

:BugarFifan, va kul det är, att läsa dina trådar om dina äventyr på racerbanorna.
Finns säkert folk som är villiga att betala för att vara lökmeck åt dej, och få uppleva allt på nära håll:)
Hoppas att det går bra idag, lycka till

Hel och ren efter första racet, och ett par man bakom mig!!!!:banana

Nu ska det på SC1:or!!!!! FIFAN!!!!

Alltså, det här är ju favorittråden på SH just nu! Iofs är alla Mossbergs trådar läsvärda...
Håller tummarna för ett lyckat andra race idag!

Varmt och skönt, solbrännan blir djupare och djupare, de blanka SC1:orna drar blickarna till sig från alla! Eller kanske inte....

Stod och snackade med en kille som kom 8:a om hur han lagt upp helgen. Han frågade om jag använt "qualifiers" till kvalet:
- No, I used Pirelli SC 2:s...
- ........... sa han och såg ut som han tyckte jag snackade serbokroatiska
- SC 2:s??????????
- Yepp!
- ..........OK..... see you!

RAcestart för race 2 är 15.40.

Last edited:
Last edited:
Bild från starten i ONK Supersport på SPA.
vkhmixqxt_kh1-tcsr7yjejbljjansozscqujwluquq_800.jpg

Hel och ren efter race två; rödflagg och omstart. Kul fight ända in på mållinjen! HAr inget resultat än...

Nu åker vi hem!!!

Jag borde lagt till att det kostar typ dubbelt så mycket som andra liknande banor. Eller är Assen lika dyr? Mugello, Hockenheim, Sachsenring, Misano osv brukar ligga runt 200 per dag.

Edit; 460 för 2 dagar, that's more like it :) http://www.racing4fun.de/termindetails/appointmentId/1465.html

Jo.... men om man vill åka på en bana som inte liknar något annat på den här sidan RRR så får det bli Spa! Och sett ur den totala konkursen så spelar det kanske ingen större roll om men racehelg kostar skitmycket eller skitmycket + lite till!

JAg har kört slut på närmare 65 liter bensin!!! På fyra bandagspass, två kval, en warm up och två race. 630 euro. Fint!

Jo.... men om man vill åka på en bana som inte liknar något annat på den här sidan RRR så får det bli Spa! Och sett ur den totala konkursen så spelar det kanske ingen större roll om men racehelg kostar skitmycket eller skitmycket + lite till!

JAg har kört slut på närmare 65 liter bensin!!! På fyra bandagspass, två kval, en warm up och två race. 630 euro. Fint!

Bara att gratulera, låter som om det var väl värt pengarna! :)

En film från kvalet! Här börjar det med 5 minuters slarv, där förare/mek glömde kolla varmtryck i däcken!!!:gnissla Så, det är lite meck till 5.30. Sedan kommer det racing! Kameran darrar jättemycket ibland, pekar till himlen ibland (men jag petar rätt den längs låååååååååångrakan) men det finns ett par fina sekvenser på slutet där jag studsar över kerben i Eau Rouge och annat....

Ska verkligen en R6 låta som en Ducati med torrkoppling som
håller på att explodera? , varvar du den till 18-20k? :hihi , sen ser det ut som den håller på att vibrerar sönder också(är du säker på att du fick bort alla rester från räven?, eller har du kört på en ny :P).

Hurgickdet? Hurgickdet? Hurgickdet? Hurgickdet? Hurgickdet? Hurgickdet? Hurgickdet? Hurgickdet? Hurgickdet? Hurgickdet? Hurgickdet? Hurgickdet? Hurgickdet? Hurgickdet?
:hoppa:hoppa:hoppa:hoppa:hoppa:hoppa:hoppa:hoppa:hoppa:hoppa:hoppa:hoppa:hoppa:hoppa:hoppa:hoppa:hoppa:hoppa:hoppa

Hemma! Sovit två timmar! Hittat resultat!

39 förare till start
Kval: 35:a på 2.41,7, pole hade 2.30,7
Race 1: kom 29:a med snabbaste varv 2.41,7
Race 2: kom 28:a med snabbaste varv 2.40,3

Jättenöjd!:)

Last edited:
Nyheter
Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup