Vem vill följa med och rejsa på Spa i Belgien?

Några bilder som Jaap Kingma tog på 600-racet.

994324_4989661194328_1361235073_n.jpg

994324_4989661234329_408997729_n.jpg

999178_4989669554537_1527439931_n.jpg

548975_4989686034949_2019459850_n.jpg

1149075_4989698115251_896431091_n.jpg

Hemma! Sovit två timmar! Hittat resultat!

39 förare till start
Kval: 35:a på 1.41,7, pole hade 1.30,7
Race 1: kom 29:a med snabbaste varv 1.41,7
Race 2: kom 28:a med snabbaste varv 1.40,3

Jättenöjd!:)

1.40-tider på Spa är hyfsat imponerande, t.o.m. ett par sekunder under Sebastian Vettels banrekord ;)

Jag tror att bilden är tagen ut ur bus stop, mozz håller snabbaste rejslinjen medan killen bakom har gjort en tidig apex och därmed rätat upp.

Helt korrekt! Nästan! Andreas, vi har kallat "La Source" fel namn hela helgen! "Bus stop" finns inte längre, det var en chikan som gick höger-vänster precis där den nuvarande chikanen går höger-vänster. Så, jag dyker in i "La Source" och killen bakom har uppenbarligen tänkt sig att bromsa om men kanske blivit lite överraskad att jag också kan bromsa sent och vågar inte svänga utan viker in bakom

Jag borde lagt till att det kostar typ dubbelt så mycket som andra liknande banor. Eller är Assen lika dyr? Mugello, Hockenheim, Sachsenring, Misano osv brukar ligga runt 200 per dag.

Edit; 460 för 2 dagar, that's more like it :) http://www.racing4fun.de/termindetails/appointmentId/1465.html

Yepp, det finns billigare dagar, SÅKLART!. Men jag fattar att det kostar här, bara att bemanna posteringar och sjukvård runt banan som är över 7 km lång är SÅKLART kostsamt. Och att få köra på en bana som denna, som är byggd som en klassisk racerbana SKA vara byggd, som en naturlig del av ett bergigt landskap, (typ gamla ringen, IoM men med hyggliga möjligheter att inte dö om man kraschar), det slår Mugello och Sachsenring med hästlängder!!!! Så, för MIG, var det billigt!!!

Dessutom är skillnaden i avgift för bandagen försumbar i den totala konkursen; bara däck (3 set) och diesel och färjor gick på över 15 kkr för den här resan. Så att betala lite extra för kvalitet är ofta värt det. Ett exempel på detta är att alla fick en transponder och folk fick tider hela dagen. Dessutom flyttades förare kontinuerligt mellan grupperna för att utjämna fartskillnader. KALAS!!!!:tummenupp

Aha, prisvärt! :tummenupp

Faktiskt JA!!!! När man ser vad man får där jämfört med vad man får för lite mindre peng i Sverige....

SYND att det är så långt bort!!! Resan kostar typ 5000 kr tor. Så det var synd att ingen ville följa med...

GRYMT Axxex, var hittar du allt??? Finns det mer coola bilder på MIG?????

Hittar det på internet ! ;)

Jaap som tog dessa bilderna är en gammal vän och fd. teamägare i ONK. Han började lägga upp album från helgens race idag. Dessa var bara några från race 1. Kommer säkert ett album från race 2 med! :)

Kan fråga honnom om fler bilder på dig! Men jag är kanske inte så jättesnabb då jag själv är på resande fot till ett annat race som precis som SPA fanns med i första årets GP-serie 1949! :)

Monza, Assen eller IoM? Gissar det sistnämnda!

IoM startar inte raceveckorna förens nästa vecka igen med Manx GP. Denna veckan är det Ulster Grand Prix på Nord Irland som jag ska på.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti