Vem vill följa med och rejsa på Spa i Belgien?

Ja, det är det som är lite problematiskt, jag hittar inte NÅGON hojracing på Monza förutom WSBK! Hmmmmmm...

Det är väldigt få arrangemang på Monza för allmänheten. Ifjol var de enda jag kunde hitta med en Schweizisk arrangör och jag tror de ställde in i sista minut, i år har jag inte hittat något.

Kanske italiensk RR kör där?

Men är du beredd att åka så långt så finns det ju hur mycket banor som helst, inte många som är lika klassiska som Monza naturligtvis. Imola ligger inte så himla långt därifrån men det är mer nordöst/öst i Italien, Monza är nordväst. Mugello och Misano ligger också i samma område.

Last edited:
Det är väldigt få arrangemang på Monza för allmänheten. Ifjol var de enda jag kunde hitta med en Schweizisk arrangör och jag tror de ställde in i sista minut, i år har jag inte hittat något.

Kanske italiensk RR kör där?

Någon italiensk bandagsarrangör finns säkerligen men CIV kör inte där tyvärr. Undrar varför de har så få arrangemang, tittar man på kalendern 2013 är det typ F1 WSBK och bandagar för div rikemansbilsklasser. Har de ljudproblem med få bullerdagar?

Någon italiensk bandagsarrangör finns säkerligen men CIV kör inte där tyvärr. Undrar varför de har så få arrangemang, tittar man på kalendern 2013 är det typ F1 WSBK och bandagar för div rikemansbilsklasser. Har de ljudproblem med få bullerdagar?

Kan vara så, den ligger ju i en park mitt i en stad. Kan ju därför också vara så att man satt banhyran så högt att det bara är diverse exklusiva bilklubbar och arrangemang som har råd att hyra den.

I år tror jag inte de hade några bandagar överhuvudtaget för hojar enligt deras kalender.

Last edited:
Kan vara så, den ligger ju i en park mitt i en stad. Kan ju därför också vara så att man satt banhyran så högt att det bara är diverse exklusiva bilklubbar och arrangemang som har råd att hyra den.

I år tror jag inte de hade några bandagar överhuvudtaget för hojar enligt deras kalender.

Bandagar finns det nog, hittade ett par arrangörer som hade Monza på sin hemsida, här är en: http://www.nolimitstrackdays.com/index.php/euro-trackday-info/circuit-guide/43-monza

Och om jag ser rätt HELT ok priser på hyrhojar också! 275 pund för en dag!!!

Bandagar finns det nog, hittade ett par arrangörer som hade Monza på sin hemsida, här är en: http://www.nolimitstrackdays.com/index.php/euro-trackday-info/circuit-guide/43-monza

Och om jag ser rätt HELT ok priser på hyrhojar också! 275 pund för en dag!!!

Det är inte helt ovanligt att de lämnar baninformationen på hemsidan även om de inte har några arrangemang där, de har i alla fall inga i år och som sagt i Monzas egen kalender såg det inte ut som det var/har varit något för hojar i år. Men nästa år kanske, vore synd och skam om man inte kunde köra en så klassisk bana.

Arrangemangen brukar släppas i slutet av året/början av nästa så det kan vara värt att hänga på låset (på hemsidorna :va) för att vara säker på att få en plats.

Visst måste man erkänna att det är rätt imponerande att det ändå skiljer nästan minuten per (långt) varv mellan en internationell RR-stjärna med karriär som pekar stadigt uppåt och F1:orna på Spa? :) De går rätt snabbt de där fyrhjulingarna.

Visst måste man erkänna att det är rätt imponerande att det ändå skiljer nästan minuten per (långt) varv mellan en internationell RR-stjärna med karriär som pekar stadigt uppåt och F1:orna på Spa? :) De går rätt snabbt de där fyrhjulingarna.

Löjligt snabbt går de! Det visades ju väl i detta http://www.sporthoj.com/forum/showt...pa-i-Belgien&p=5856016&viewfull=1#post5856016 inlägg, där jag kan tänka mig att hojarna går ungefär lika fort genom Eau Rouge som bilarna till vänster i klippet här.

Hoppas att de målat kerben till F1 GP:t som går i helgen! Tyckte det var lite schavig färg där....

Löjligt snabbt går de! Det visades ju väl i detta http://www.sporthoj.com/forum/showt...pa-i-Belgien&p=5856016&viewfull=1#post5856016 inlägg, där jag kan tänka mig att hojarna går ungefär lika fort genom Eau Rouge som bilarna till vänster i klippet här.

Hoppas att de målat kerben till F1 GP:t som går i helgen! Tyckte det var lite schavig färg där....

Har inte teamen ringt dig och frågat om banans skick, om det är några nya ojämnheter i asfalten och om du kan hjälpa till med deras grid show?

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph