Såg nu att de stora streamingsiterna hittat nya vägar att fortsätta via då den största
www.icefilms.info nu streamar via 2shared och Rapidshare.
Ingen är väl förvånad över att det hela tiden hittas nya vägar att gå och ska man stoppa den utveckling som pågått de senaste åren så måste man ligga ett steg före nerladdarna.
Det är bara att inse att mediabolagen skjutit sig själva i foten när de i sin iver vill tjäna lika grova pengar som de tidigare gjort och att de får inse att den tiden är förbi. De nya vägarna via streamingtjänster som du som konsument betalar för är det som gäller, du kan inte få lika mycket betalt men du får iaf något.
Ska man dra parallellen till allemansrätten så är det väl att du får betala inträde till nationalparker, vägavgifter samt betala för den svamp du plockat. I många länder funkar det så. Sverige är mycket unikt på det viset att allt är gratis och tillgängligt för alla och det är kanske därför vi tänker som vi gör?
Jämförelsen med en idrottare och en musiker är bra då båda presterar men nu är det synd om musikern för att han får mindre betalt?
Under alla år jag befann mig på elitnivå så har jag aldrig tjänat en krona på min sport. På den tiden jag spelade handboll eller tävlade i kampsport så fick publiken betala inträde men det var ju aldrig några pengar vi som aktiva såg, tvärtom så fick vi kränga lotter och annan skit för att få ihop till våra resor samt betala dyra medlemsavgifter.
Hade man satsat på en fotbollskarriär och lyckats så hade situationen kanske varit annorlunda men det är väl ändå en av mycket få sporter som det rullas hatt i?
I detta fallet så kan man nog inte jämföra äpplen med päron utan man måste nog individuellt följa varje genres utveckling med de riktlinjer och villkor som marknaden tar fram och marknaden är vi, folket.