manneman
Guest
Initialt så var det väl ändå detta den här diskussionen handlar om?Jag säger inte emot att vi lever i en sjuk och mediastyrd värld men jag tror nog du ska ta och läsa på lite vad du pratar om först innan du försöker starta en diskussion. Och nu talar jag bara om dina två "exempel" här...
Jag startade den så jag bör väl veta att hålla mig till rätt jämförelser?
Så vad du egentligen menar som jag förstår det så är jag inte med dig så är jag emot dig?
Vi lever i olika världar du och jag vilket jag accepterar men uppenbarligen inte du. Hur mycket du än försöker övertyga både mig och vem du än försöker övertyga i den här diskussionen så kommer jag fortfarande att tycka att du har fel liksom att du kommer att tycka samma sak om mina påståenden.
Jag kan dock leva med det, det är det jag säger...
Sedan att du väljer att plocka in din primära debatt i varenda jävla diskussion som tas upp i ämnet känns lite tandlöst? Det är ju lixom det enda du kommer med hela tiden?
sluta att referera till gammal skåpmat, hur vore det om du förnyade dina argument lite? Världen förändras varje dag, snart är det vår men idag är det skitkallt men om 4 månader är det fortfarande kallt på morgonen för att folk glömmer så förbannat fort.
Folk skrek som fan när IPRED kom ändå finns lagen kvar, folk glömde det, släppte det och gick vidare eftersom ingenting händer vad folk kan se så bryr de sig inte heller. Hade man dock veta att någon satt och lyssnade på vad just de sa i förra samtalet så hade det kanske låtit annorlunda?
Utvecklingen går hela tiden framåt och vill man leva kvar i det gamla så är det upp till var och en, i långa loppet så spelar det ändå ingen roll eftersom min ätt dör med mig och din med dig. Vill man påverka så får man gå i spetsen för något radikalt och inte bara sitta och tycka en massa.

Last edited: