Jag tror att en fint inställd 600 möjligtvis skulle kunna vara något snabbare på ring Knutstorp än en 1000cc!
Varför jo har för mig att någon ( Folkesson?) var under minuten redan för ett par år sedan (2006?). Och utvecklingen har ju inte stått still direkt!
Just på denna banan har man mer nytta av en smidig hoj än en bångstyrig 1000cc!
Säger ju lite sig självt att ju knixare bana desto mindre effekt, mer smidighet behövs!
Sen behövs det ju en bra körbarhet i hojarna, körde min Gsxr med fel mapp på Mantorp och den var bara sinnessjukt kul att köra (slangade ut på starten när jag växlade till 4an) men varvtiderna var helt kass!
Sen råkade jag köra med regnmappen på Anderstorp mjuk o fin, lättkörd i mappen, men det fattades alldeles för mycket effekt!
Så dom som har möjligheter med att ställa in hojar efter bana har det lite lättare att få till snabba tider!
Så kan mycket väl tänka mig att flera åker fortare med mindre effekt, och har minst lika kul när man kan kontrollera hojen istället!
Fjädring är helt meningslöst att lägga pengar på om det inte är känt att just den hojen har extremt dålig fjädring eller om man väger mycket eller för lite!
Original fjädring räcker till hutlöst bra tider tex åsen 1.06 tider Gsxr 1000 09a! Nej naturligtvis inte jag