Hur kan det komma sig att säkerheten för RR-förare fortfarande är så usel 2009?
Ryser fortfarande när jag tänker på Lundhs krasch i går på Mantorp och vilken ofantlig tur han hade som träffade stålräcket som han gjorde. Uppenbarligen hade man insett risken och satt dit ett softfence men varför så snålt tilltaget?
Stod själv i Parisaren och i sista högern, där de går duktigt fort kanske det är max 20 meter till stålräcket och där har man täckt en väldigt liten bit med softfence, resten är helt oskyddat och jag bävar för dagen någon går rätt ut i räcket. Vet inte hur Pro Superbike-förarna resonerar men det känns som att säkerhetskraven är på ett minimum och att många är glada för att de får vara med i STCC-cirkusen.
Hur länge ska vi acceptera dålig säkerhet?
Tills någon dör?
Ryser fortfarande när jag tänker på Lundhs krasch i går på Mantorp och vilken ofantlig tur han hade som träffade stålräcket som han gjorde. Uppenbarligen hade man insett risken och satt dit ett softfence men varför så snålt tilltaget?
Stod själv i Parisaren och i sista högern, där de går duktigt fort kanske det är max 20 meter till stålräcket och där har man täckt en väldigt liten bit med softfence, resten är helt oskyddat och jag bävar för dagen någon går rätt ut i räcket. Vet inte hur Pro Superbike-förarna resonerar men det känns som att säkerhetskraven är på ett minimum och att många är glada för att de får vara med i STCC-cirkusen.
Hur länge ska vi acceptera dålig säkerhet?
Tills någon dör?