Du vet att det kommer innebära runt 2500 kr mindre i månaden när jobbskatteavdraget slopas? Med reservation för ett par hundralappar hit eller dit beroende på din inkomst. Om du har jobb alltså.
Det är ganska mycket pengar...
Jasså det är så pass stor skillnad? Jag har ju studerat sen före alliansen kom till makten så jag ser ju ingen skillnad själv.
Jag antog bara att om det blivit någon skillnad alls så hade någon påpekat det, men jag har aldrig hört någon säga att de i praktiken har märkvärt mer pengar i plånboken vid månadens slut än vad de hade före valet, om vi bortser från att de fått löneförhöjningar och sånt.
De där 2500 kronorna som jag förövrigt tror är ett mycket lägre belopp äts garanterat upp av annan skit som vi inte vill betala.
De här uttalandena får säkert 90% av sporthoj att skrika kommunist men min poäng är att jag har inget förtroende för varken de röda eller blåa och jag tror att i slutändan så är det väldigt liten skillnad. Vad som jag tycker är viktigt är att man inte fortsätter rösta på någonting man är missnöjd med.