Varför röstar man på de rödgröna?

Olov Palme gick på Sigtuna Humanistiska Läroverket och bodde på ett elevhem som heter Ängsbacken. Lite kuriosa.

Det är rätt underhållande att se en del av hans tal. Han var en idealist och inte omtyckt av alla.

Skulle föredragit honom framför Mona alla dagar i veckan.

Man har ju fortfarande men av att de ställde in Gomorron Sverige med Tom och Jerry pga av honom. En av tre chanser i veckan för en knatte i DDR-Sverige att få se lite tecknat. Lilla Sportspegeln och Tecknade Pärlor var de andra. :huvet

Jag minns att det vart inget Razzel på lördagkvällen nästan ett dygn efter Christers upptåg, tror det var där någonstans mitt sosse-hat föddes. :mad:

Varför i helvete får inte folket roas av Partiet bara för att Ledaren avsatts? :4skrika

Känns Kim Jong Il all over, som krävde att till och med djuren skulle sörja när Kim Il Sung dog. :rofl

Olov Palme gick på Sigtuna Humanistiska Läroverket och bodde på ett elevhem som heter Ängsbacken. Lite kuriosa.

Det är rätt underhållande att se en del av hans tal. Han var en idealist och inte omtyckt av alla.

Skulle föredragit honom framför Mona alla dagar i veckan.

Olof ffs!

Varför blir ni så lätt arga bara för att någon säger något eller någon tycker något?

Efterssom du inte tycker något eget kanske det är svårt att förstå hur upprörande det kan bli när man tycker olika.

Last edited:
Kommer icke för mitt liv rösta rödgrönt men den andra ringhörnan övertygar inte heller..
Dags att byta landstillhörighet...

Redan på åttiotalet tillfrågades en höggradigt politiskt aktiv skribent (som jag inte vill namnge) vad han tyckte om kampen mellan blocken.
"Äh, det är ju samma från båda håll. Finns ingen avgörande skillnad."
"Menar du att det är som att välja mellan pest och kolera?"
"Nä, mer som att välja mellan förkylning och lätt diaré."

Ganska passande även nu.

Skatten ska såklart rimligtvis fördelas efter bärkraft.

Vet du, jag håller faktiskt med dig, hör och häpna. Men det innebär inte att man kan ta ut hur mycket som helst av folk med genomsnittliga inkomster och motivera detta med att dessa människor är "höginkomsttagare".

Progressiva skatteskalor är en sak. Överbeskattning något helt annat.

Vet du, jag håller faktiskt med dig, hör och häpna. Men det innebär inte att man kan ta ut hur mycket som helst av folk med genomsnittliga inkomster och motivera detta med att dessa människor är "höginkomsttagare".

Progressiva skatteskalor är en sak. Överbeskattning något helt annat.

Jaha, Ankan goes communist. :mad:
Vad är det för jävla dravel, progressiva skatteskalor? :confused:
Progg kan du vara själv. :finger

Kolla bara hur de ser ut:

[YOUTUBE-ID]1sF2LdPyd7o[/YOUTUBE-ID]

Vad är det för jävla dravel, progressiva skatteskalor? :confused:
Progg kan du vara själv. :finger

Ingen dum idé, det är med progg. Lyssnar just nu på Nationalteatern.:) Stor poesi i sanning.

Varje fredagkväll tjuter varulven i stan
Han springer längs trottoaren och vädrar ut sitt hat

Du har väl inte blivit en varulv?:D

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...