Varför inte mångkultur?

Varför försöka bosätta sig i Tyskland, Frankrike, Danmark eller något annat land med högerstyre/starka influenser? Kan det vara så att man faktiskt inte tänker leva på bidrag utan hoppas på att kunna skapa sig ett drägligt liv fritt från förföljelse och hot?

Vad är det som är SÅ JÄVLA FARLIGT MED INVANDRARE?

Du har aldrig tänkt tanken att dom sim bosätter sig i dom länderna är såna son är beredd att anpassa sig, skaffa ett jobb och börja bidra till samhället, medans don vi får hit är bidragsturister från dag ett.

Det som är så farligt med invandringen är att vi tar emot för många, dom integreras inte, vi får segregation och brottslighet istället för människor som bidrar till samhället.

Du har aldrig tänkt tanken att dom sim bosätter sig i dom länderna är såna son är beredd att anpassa sig, skaffa ett jobb och börja bidra till samhället, medans don vi får hit är bidragsturister från dag ett.

Det som är så farligt med invandringen är att vi tar emot för många, dom integreras inte, vi får segregation och brottslighet istället för människor som bidrar till samhället.

Problemet är inte mångkultur utan socioekomoniska. Det kommer alltid vara mer brottslighet där det finns mycket fattigdom. På vilket sätt kan du se en korrelation mellan mångkultur och brottslighet? Nej just det. Det finns inget som du kan binda samman dem med. mångkultur leder inte till brottslighet.

Jag tror inte problemet med invandringen är att vi tagit emot för många utan jag tror problemet snarare ligger i att man inte tagit emot dem på rätt sätt. Med den socialdemokratiska regeringen Sverige hade i flera långa perioder så blev det extremt lätt att fastna i bidragsberoende. Jag är själv arbetslös och väntar på samtal med arbetsförmedlingen men jag får inget samtal med dem och därför blir det extremt svårt att komma ut i arbetslivet alternativt börja studera för jag måste ha ett samtal med a-förmedlingen så jag vet hur det blir med aktivitetsstöd när jag börjar plugga alternativt hur det blir om jag arbetsrehabliteras. Inget beslut kan tas före jag diskuterat med arbetsförmedlingen och detta är ett resultat av att sossarna haft makten för länge. Och ja jag är medveten om att vi har en högerregering nu men det tar lång tid för dem att återställa skadorna som sossarna ställt till.

Så sluta skyll på mångkulturen eftersom mångkultur inte har något med ökad brottslighet att göra.

Själv är jag kristdemokrat och nej, jag förespråkar inte ett 1940-talets klassamhälle men ett samhälle där alla har exakt likadant ekonomiskt är en vänsteridé som jag tar avstånd från.

Last edited:
Jag är själv arbetslös och väntar på samtal med arbetsförmedlingen men jag får inget samtal med dem och därför blir det extremt svårt att komma ut i arbetslivet alternativt börja studera för jag måste ha ett samtal med a-förmedlingen så jag vet hur det blir med aktivitetsstöd när jag börjar plugga alternativt hur det blir om jag arbetsrehabliteras.

Det där saknar ju helt logik. Det finns nästan 80.000 jobb på platsbanken ju nu. Minst 100 måste vara sökbara för dig oavsett vad du har för kunskap och/eller erfarenhet. Skit i arbetsförmedlingen, börja skriva CVn och Ansökningsbrev istället och skaffa dig ett jobb.

Man FÅR inte jobb, det SKAFFAR man. Frågar man inte får man aldrig nånsin ett ja, tar 900 nej att få ett ja, då är det dags att börja samla "nej". Svårare än så är det inte!

Det där saknar ju helt logik. Det finns nästan 80.000 jobb på platsbanken ju nu. Minst 100 måste vara sökbara för dig oavsett vad du har för kunskap och/eller erfarenhet. Skit i arbetsförmedlingen, börja skriva CVn och Ansökningsbrev istället och skaffa dig ett jobb.

Man FÅR inte jobb, det SKAFFAR man. Frågar man inte får man aldrig nånsin ett ja, tar 900 nej att få ett ja, då är det dags att börja samla "nej". Svårare än så är det inte!

Jag vill inte skriva ner min medicinlista, sjukdomshistoria eller andra högst privata saker men det är inte så lätt som vissa tror.

Du känner uppenbarligen inte mig och då är det lätt att döma.

Last edited:

Så det är de lata och icke-anpassningsbara som kommer till Sverige medan de produktiva och anpassningsbara bosätter sig någon annanstans? Det kan inte vara så att det är "problemen" som uppmärksammas i större utsträckning än de välartiga?

Jag tror ju inte att alla dessa människor som vi med samhällets medel försörjer verkligen inte VILL arbeta.
Klart det finns de som inte vill men majoriteten måste man nog ändå se som arbetsvilliga. Sen att det är svårt att slå sig in på arbetsmarknaden i Sverige, i synnerhet om man inte är "svensk".
Såg här om dagen ett reportage om arbetstillstånd och att starta eget företag. Där var en man som hade allt fixat men fick inte arbetstillstånd för att man hade " svårt att bedöma trovärdigheten i anställningen". WTF?
Trots att mannen hade allt fixat så blev det blankt nej. Här har han styrt upp möjligheten att driva en egen bilverkstad och sen så säger man till karl att; "Nä, tyvärr. Det blir inget arbetstillstånd för vi vet inte om anställningen finns på riktigt". Hur svårt ska det vara att kontrollera en sån sak egentligen?
Hade han kommit med en lapp från ett redan befintligt företag så hade det sett väldigt annorlunda ut tydligen.

"Hej och välkommen till Det Nya Arbetarpartiets Sverige, där vi premierar småföretagare och människor med visioner om ett bättre liv, men bara om du talar svenska, är född här och har gott om pengar på banken!"

Jag vill inte skriva ner min medicinlista, sjukdomshistoria eller andra högst privata saker men det är inte så lätt som vissa tror.

Du känner uppenbarligen inte mig och då är det lätt att döma.

Förutsättningarna kanske är sämre då, det kanske är 20 hellre än 100 aktuella jobb nu. Poängen är att du aldrig lär få nåt av dem om du inte frågar. Jag garanterar med tusen procents säkerhet att oddsen är högre att få ett jobb om du söker dem!

Och AMS är som inkompetensen personifierad. SÖK, vem skulle du anställa, den som ringer och förklarar läget och frågar om det finns en öppning, eller den som arbetsförmedligen anvisar?

Det kanske är dags att sluta importera människor om dom ändå hamnar i den socioekonomiska situationen att en stor del av dom blir kriminella då?

Vi kan ju återuppta importen när siffrorna ser bättre ut

Det kanske är dags att sluta importera människor om dom ändå hamnar i den socioekonomiska situationen att en stor del av dom blir kriminella då?

Vi kan ju återuppta importen när siffrorna ser bättre ut

För det första så importerar vi inte folk utan folk söker sig till Sverige för att de flyr från krig och misär och förtryck och förföljelse. För det andra så har det inte med mängden invandrare att göra utan det beror på att Sverige ställer för låga krav.

Varför är majoriteten på Försäkringskassan av utländsk härkomst??

Beror det på att generna gör dem sjukare ofta än "svennen"???

sen lär man väl vara villig att bli integrerad... genom åren så har man ju lärt sig att ex. somalierna inte förstår detta med kösystem utan de sliter och tränger sig som om en hjälpsändning med ris kommit till stammen....:4skrika:smasha

Sverige gör ju inte ens tandbesiktning för att fastställa åldern på den "ensamkommande flyktingbarnet" som är flintis och ändå hävdar att han är 17år fast läkarna säger att han är ca 35år....:dummer

Konstigt att det måste byggas så mycket nya fängelser i Sverige..... hur kan de komma sig..... fast det innebär ju att det blir flera jobb i Sverige..... fast man nämner ju inte gärna att det kostar 80-100kkr/månaden att ha en intagen på svensk sluten anstalt.... :fakta

mvh.T

Problemet är inte mångkultur utan socioekomoniska. Det kommer alltid vara mer brottslighet där det finns mycket fattigdom. På vilket sätt kan du se en korrelation mellan mångkultur och brottslighet? Nej just det. Det finns inget som du kan binda samman dem med. mångkultur leder inte till brottslighet.

text...

Så sluta skyll på mångkulturen eftersom mångkultur inte har något med ökad brottslighet att göra.

Själv är jag kristdemokrat och nej, jag förespråkar inte ett 1940-talets klassamhälle men ett samhälle där alla har exakt likadant ekonomiskt är en vänsteridé som jag tar avstånd från.

Kom igen. Jämför valfritt land i mellanöstern och Sverige. Sverige är ett utvecklat land. I Sverige har vi demokrati (iaf utåt sett),vi är jämnställda, sekulariserat, de flesta drar sitt strå i stacken. Kort och gott ett bra samhälle att leva i. I muslimska länder finns ej detta. Dessa länder är inte utvecklade och kommer aldrig att utvecklas med dess våldsberikande ideologi som genomsyrar exakt allting.

Varför ser du i Sverige tendenser att inte kunna kritisera Islam, att det ploppar upp moskéer här och var, att moderaterna har placerat en islamist i försvarsutskottet. Kan inte detta bero på att vi har fått in praktiserande muslimer? Men vänta, bör inte dom som flytt hit försökt undgå Islam? Eller är verkligen alla dessa flyktingar. Nej för väldigt många kommer hit för att leva ett lättsamt liv, inte för att man uppskattar svenska traditioner och värderingar. Men varför ska jag kritisera dessa individer. Det är bättra att kritisera våra ryggradslösa politiker som säljer ut allt vad vi har kvar av välfärd och framtid. Vi lånar faktiskt av framtida generationer!

Mångkultur har aldrig fungerar och kommer aldrig fungera. Alla människor vill tillhöra en grupp, tillhöra ett land. Lika barn leker bäst. Landsmän leker bäst. Självklart vill invandrarna leva med sina landsmän. Självklart gäller detta svenskar också. Alla världens ideologier kan inte leva tillsammans. Allt leder bara till konflikter, irritation och våld då vi har så pass olika bakgrund och värderingar. Just därför leder mångkultur till brottslighet.

För det första så importerar vi inte folk utan folk söker sig till Sverige för att de flyr från krig och misär och förtryck och förföljelse. För det andra så har det inte med mängden invandrare att göra utan det beror på att Sverige ställer för låga krav.

Ursäkta om jag låter spydig. Men kom igen. Tror ens på dig själv? Hur stor andel av dom som kommer hit har lyckats ta sig från förtryck, förföljelse, misär etc? Dessa människor du syftar på kommer aldrig lyckats ta sig ur detta. Det vi gör är att suga kvar det sista dessa länder har, dvs de som har något som kan kallas pengar. Vi lurar oss själva att vi gör en god gärning. När de personer med pengar flyttar från hemländerna? Hur ska de då kunna byggas upp?

För att det finns åsikter som avviker från dina?

Last edited:
Dom flesta som "flyr" hit har ju faktisk inga flyktingskäl.

Alltså flyr dom då en kultur, som dom kräver att få ta med sig.

Dom som verkligen är flyktingar med legitim flyktingstatus vill ju ofta lämna sin kultur bakom sig.

En kultur som ofta innebär krig och taskiga människovärden.

För att det finns åsikter som avviker från dina?

Nej, att du inte kan argumentera.

JAG skulle kunna lägga upp bättre argument för din sak än du gör, och jag håller inte ens med.

Att generalisera en bra bit över 1 miljard muslimer för något som står för enl. din retorik 50-200´ individer. Att inte kunna skilja på en muslim, och en islamist. Att prata om att flyktingar vill "undgå" Islam och inte förstå skillnaden på en religion och den statsmakt som verkligen är vad folk flyr ifrån.

Vad kommer sen från dig? Alla med skägg vill flyga in i höghus? "De som gjorde det hade skägg - alltså vill skäggiga flyga in i hus!"

Du har ingen som helst logik i ditt resonemang, saknar relevant fakta och kan inte hålla isär vad som är orsak och vad som bara är en omständlighet.

DET är pinsamt.

Dom flesta som "flyr" hit har ju faktisk inga flyktingskäl.

Har de inte? :va
Eller blandar vi lite högt och lågt nu för att det skall stämma? Den absoluta merparten av de du ständigt förfasar dig över, Afghaner, Somalier, Irakier har trots allt skyddsskäl, medan det är helt korrekt att majoriteten av de som får uppehållstillstånd saknar skyddskäl då de i den stora gruppen invandrare trots allt är återvändande svenskar, folk som gift sig med svenskar eller folk som kommer hit för att jobba och studera.

Så om vi bryter ner det hela och håller oss till de du alltid pekar ut som problemgrupperna så har ju den absoluta majoriteten av dessa faktiskt flyktingstatus...

Nej, att du inte kan argumentera.

JAG skulle kunna lägga upp bättre argument för din sak än du gör, och jag håller inte ens med.

Att generalisera en bra bit över 1 miljard muslimer för något som står för enl. din retorik 50-200´ individer. Att inte kunna skilja på en muslim, och en islamist. Att prata om att flyktingar vill "undgå" Islam och inte förstå skillnaden på en religion och den statsmakt som verkligen är vad folk flyr ifrån.

Vad kommer sen från dig? Alla med skägg vill flyga in i höghus? "De som gjorde det hade skägg - alltså vill skäggiga flyga in i hus!"

Du har ingen som helst logik i ditt resonemang, saknar relevant fakta och kan inte hålla isär vad som är orsak och vad som bara är en omständlighet.

DET är pinsamt.

Nej jag tror inte du kan lägga upp bättre argument för min sak. Självklart är alla världens muslimer inte islamister. Men fortfarande kan inte islam som ideologi fungera i Sverige.

Höghus? Skägg? Vad påstår du nu komma från mig?

Fakta finns inte om viktiga saker gällande migrationspolitiken, för det anser sjuklövern ej är nödvändigt. Sverige, där fria åsikter råder och media granskar istället för att lära befolkningen de rätta åsikterna.

Det räcker i princip med att lägga upp ett (1) korrekt argument så är det ju bättre än vad du levererar. Du svamlar åsikter, men det är inga argument.

Okej du fick mig där. Ja det stämmer helt att jag häver ut mig åsikter.

:va

Varför inte det?

Inom islam finns inte demokrati, lika rättigheter, olika åsikter m.m.

Varför ska Sverige gå tillbaka i tiden?

Inom islam finns inte demokrati, lika rättigheter, olika åsikter m.m.

Varför ska Sverige gå tillbaka i tiden?

Ja, varför ska Sverige gå tillbaka i tiden?
Om man menar som ett gammalt feodalsamhälle så är vi ju redan på väg tillbaka, osäkert vilka som är landsherrar bara.

Vad Islam och muslimer har med det att göra frågar jag mig också?

Du glömde att dom var hjärnkirurger och raketforskare och genast skaffade sig arbete när dom kom hit...

Lägger vi sen till alla Afghanska Robotutvecklare, Mongolska Atomforskare och all annan kvalificerad arbetskraft från övriga Afrika till dina siffror så börjar det bli många..

Men det är klart att det är välutbildade människor vi tar in, hur skulle dom annars ha råd att betala flyktingsmugglarna för biljetten till Sverige?

Det måste man ha uppburit ett väldigt välbetalt jobb i flera år för att ha råd med, om man inte rånar och stjäl ihop summan förstås.

det där behöver du inte oroa dig för, numera är regeringen den största "smugglaren", migrationsverkets personal ser till att själva åka ner till olika läger runtom i afrika och handplockar de somalier de vill välkomna till sverige, hur urvalsprocessen går till vet jag inte, men jag tycker att verkar förfärligt på vilket sätt våran regering har gett klartecken att bedriva människohandel på detta vedervärdiga sätt!

edit: källa är på väg, ska bara in på miggans hemsida å leta upp artikeln:tummenupp

Last edited:
Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...