Varför inte mångkultur?

All mångkultur är inte bra, jag har inget emot stora delar av världens olika kulturer, men afrikansk könsstympning, arababisk hederskultur, kusingifte och diverse kvinnoförtryck kan dom väl lämna i landet dom flyttar ifrån.

Men eftersom " antingen är man för eller emot mångkultur" så blir väldigt många emot.

Vad har du att säga om alla svenskar som tittade på samtidigt som den enda som behagade hjälpa den gamle mannen var en svartskalle?

Snyggt jobbat Svensson! Man känner sig stolt över att vara svensk! :tummenupp

Nog för att svenskar är fega men har du varit i Kortedala? Inte? Då kan jag tala om för dig att garanterat fler än hälften av de som såg misshandeln inte är svenskar.

Ska bli kul att se hur det ser ut om 10 år.
Det kan jag berätta för dig!
Vi kommer att ha en större andel invandrare i befolkningen, vi kommer inte att reagera så mycket på burkor, vi kommer att fortsätta gå till jobb, ta en fredagsdrink, umgås med vänner och oroa oss för framtiden och vår ekonomi och fler av oss kommer att umgås med personer från andra kulturer, samtidigt som våra barn kommer att vara mer beresta i världen än vad vi är.

Eventuellt är muslimer fortfarande oronde för en del av befolkningen, eventuellt är det någon annan befolkningsgrupp.

Vi kommer fortsatt att ha en grupp, främst unga män, som kommer att ställa samma frågor som du gör och med samma övertygelse om att de prenumererar på rätten att beskriva världen, dess framtid och dess faror.

Med andra ord: Världen kommer i stort att se ut som nu men med mer internationell mobilitet.
Frågan är vem som blir nästa hot, vi har ju historiskt haft judar, turkar, kommunister, rockmusik, TV-spel, videovåld, Hells Angels och ett antal andra företeelser och folkgrupper där vi naiva också bara såg mellan fingrarna. Varje gång var du ju faktiskt allvar just denna gång...
Mitt tips: Kineser!

En liten nyfiken fråga: Var för är inte stolta nationalister mer fokuserade på den amerikanska kulturen som sveper över vårt land och faktiskt utrotar delar av vår kultur? Varför firar vi Halloween istället för Alla Helgons? Det är ju dessutom en synnerligen kriminell och våldsglorifiernade kultur! Islänningarna försöker i alla fall stoppa engelska ord i sitt språk.

All mångkultur är inte bra, jag har inget emot stora delar av världens olika kulturer, men afrikansk könsstympning, arababisk hederskultur, kusingifte och diverse kvinnoförtryck kan dom väl lämna i landet dom flyttar ifrån.

Men eftersom " antingen är man för eller emot mångkultur" så blir väldigt många emot.

Jag instämmer till fullo. Jag är egentligen starkt för mångkultur men inte allkultur vilket är vad dagens mångkultur borde kallas. Hade jag bara fått bestämma vilka kulturer vi skulle ta in här så hade allt varit frid och fröjd i Sverige och inga missnöjespartier hade behövts finnas :)

Varför "behöver" du mörka vad du gör?

:) Du vet väl att alla brewdar med 'mansyrken' är miffon? :lol :lol :lol
Tro nu inte att jag har en mes till kille. Inget kunde vara längre från sanningen. Han är nog den hårdaste typ jag lärt känna. Han har aldrig haft några synpunkter på vad jag jobbar med. Resten spelar inte så stor roll. En av mina nära vänner har berättat att hon blev lite rädd för mig, när hon fick reda på vad jag jobbade med. Med det gick över. :) :D :yoparty

Var för är inte stolta nationalister mer fokuserade på den amerikanska kulturen som sveper över vårt land och faktiskt utrotar delar av vår kultur? Varför firar vi Halloween istället för Alla Helgons? Det är ju dessutom en synnerligen kriminell och våldsglorifiernade kultur!

Instämmer helt, och undrar detsamma. :va

:) Du vet väl att alla brewdar med 'mansyrken' är miffon? :lol :lol :lol
Tro nu inte att jag har en mes till kille. Inget kunde vara längre från sanningen. Han är nog den hårdaste typ jag lärt känna. Han har aldrig haft några synpunkter på vad jag jobbar med. Resten spelar inte så stor roll. En av mina nära vänner har berättat att hon blev lite rädd för mig, när hon fick reda på vad jag jobbade med. Med det gick över. :) :D :yoparty

Vad gör du egentligen?

Det kan jag berätta för dig!
Vi kommer att ha en större andel invandrare i befolkningen, vi kommer inte att reagera så mycket på burkor, vi kommer att fortsätta gå till jobb, ta en fredagsdrink, umgås med vänner och oroa oss för framtiden och vår ekonomi och fler av oss kommer att umgås med personer från andra kulturer, samtidigt som våra barn kommer att vara mer beresta i världen än vad vi är.

Eventuellt är muslimer fortfarande oronde för en del av befolkningen, eventuellt är det någon annan befolkningsgrupp.

Vi kommer fortsatt att ha en grupp, främst unga män, som kommer att ställa samma frågor som du gör och med samma övertygelse om att de prenumererar på rätten att beskriva världen, dess framtid och dess faror.

Med andra ord: Världen kommer i stort att se ut som nu men med mer internationell mobilitet.
Frågan är vem som blir nästa hot, vi har ju historiskt haft judar, turkar, kommunister, rockmusik, TV-spel, videovåld, Hells Angels och ett antal andra företeelser och folkgrupper där vi naiva också bara såg mellan fingrarna. Varje gång var du ju faktiskt allvar just denna gång...
Mitt tips: Kineser!

En liten nyfiken fråga: Var för är inte stolta nationalister mer fokuserade på den amerikanska kulturen som sveper över vårt land och faktiskt utrotar delar av vår kultur? Varför firar vi Halloween istället för Alla Helgons? Det är ju dessutom en synnerligen kriminell och våldsglorifiernade kultur! Islänningarna försöker i alla fall stoppa engelska ord i sitt språk.

Klart vi kommer reagera på burkor och liknande vidriga påhitt. För det kommer vara som nu att man ser dessa i det segregerade områdena. Skillnaden är att det kommer finnas många mer av dessa områden. Svenskarna och den del invandrare som tagit del av vår kultur och våra värderingar kommer bo de bättre (skonade) områdena. Det kommer vara mycket mindre gemenskap hos folket. Mer våld kommer utövas. Det kan inte bli annat när olika kulturer med extrema skillnader i värderingar ska leva tillsammans.

Vad menar du med internationell mobilitet? På vilket sätt utrotar den den amerikanska kulturen den svensk? Det enda som försöker utrota svensk kultur är etablissemanget sedan 70-talet.

Invandrare från muslimska länder kan aldrig bli en del av Sverige om det inte finns en tydlig start kultur. Sjuklövern skiter i dom som kommer hit då de själva inte behöver uppleva detta projekt. Vi öser pengar över dessa personer nu. Vad ska vi göra när Sverige hamnar i samma situation som i Grekland? Personerna kan ingen svenska och har aldrig haft ett jobb. En lågavlönad underklass skiljd från övriga samhället?

Nej så ser inte en bra framtid ut. Min tolkning stämmer garanterat inte helt säkert. Men den är säkerligen mer nyanserad och riktig än vad din är.

Varför ska vi förstöra det vackra som har byggts upp? Är det för att göra det mer 'rättvist' mot u-länderna? Skuldkänslor sedan andra världskriget?

Vi svenskar lever ju i en så oändligt mycket lyckligare lottad situation. Vårt lands befolkning är homogen, inte bara i fråga om rasen utan också i många andra avseenden /Tage Erlander

Last edited:
Det är nog många som skulle vilja har en förklaring till det öht, och inte bara en manifestation av din åsikt. Du har än så länge inte presenterat några egentliga argument alls, mest en massa antaganden baserade på induktiva slutsatser (justfuckinggoogleit).

Jag antog det.

Man kan ju börja med att kolla brottsstatistik. Våldtäkter, misshandlar, mordhot och i vissa fall även mord.

Kolla på alla kriminella "gäng". Hur många av dom har överrepresenterat svenska medlemmar? Inte alls många (Justfuckinggoogleit).

Jag påstår inte att gemene svensk, inte skulle mörda, misshandla eller våldta någon. Men höjningen inom kriminalitet dom senaste åren är ju vansinnig. Och invandrare är överrepresenterade. Av en anledning som i vissa fall kan vara förståelig.

Inte sant? Motbevisa mig gärna så ska jag gladeligen radera alla inlägg jag gjort i tråden :)

Att sen vissa kan sitta och leka Dr.Phil, och hävda att det är samhällets fel är ju fantastiskt :lol

Jag har fått väldigt många utländska vänner under åren, många av dom från Bosnien, en del från Serbien. Även en och annan Arab. Men jag har också sagt upp kontakten med väldigt många av dom, då dom istället för att bilda sig ett hederligt liv, istället valt att pusha knark och tjäna pengar på utpressning.

Jag har all rätt i världen att tycka som jag gör, men jag kan också förstå dom människor som hellre sitter hemma i förortsvillan i det helsvenska området och läser aftonbladet, som väljer att bilda sig en uppfattning med hjälp av en blaska.

Jag antog det.

Man kan ju börja med att kolla brottsstatistik. Våldtäkter, misshandlar, mordhot och i vissa fall även mord.

Kolla på alla kriminella "gäng". Hur många av dom har överrepresenterat svenska medlemmar? Inte alls många (Justfuckinggoogleit).

.

Kanske HAMC som har majoritet av etniska svenskar... och finländare förstås...

Invandrare har inte sämre hjärnor än svenskar utan bara en jävla brist på att vilja ta in kunskap vilket gör att de inte utvecklas.

dock så kan man ju säga att bristen på kunskap samt girigheten gör att invandrargängen likt OG , BC , ASIR etc. ligger på krypfart samt har många medlemmar på anstalt.

sysslar man sen med langning , utpressning etc så åker man så småningom dit vilket brukar vara invandrarbrott...:va

mvh.T

Sen hade jag fördelen att kunna förenkla svaret till: "säljare" vilket för gemene man oftast antogs vara en sån däringa strumpförsäljare som ringde på kvällarna, att även Tele2, Akzo och Astra Zenica var "utsatta" för säljare var liksom inget nån tänkte
Jag brukade jobba på Icas höglager....när folk frågade. Det var konstigt nog aldrig någon som ville diskutera jobb, inte ens nya trucken med tilthytt! ;)

Allt klagande på utlänningar... håll käften säger jag! (Förutom när det gäller brott och dylikt såklart)

1, Ni klagar på dem kriminella vilket är helt klart rätt.
2, Ni klagar på dem som inte är kriminella och säger att dem tar era jobb.
3, Ni klagar på dem religiösa och stör er på dessa som har burka som kvinnan har på sig och den sort mannen har på sig, och männens skägg, osv.

(Ni som säger att kvinnor som har burka blir förtryckta, vem är det som förtrycker dem? När deras män går runt i liknande kläder plus att dem måste ha skägg dessutom? Dem som förtrycker? Det är dem som vill tvinga dem att ta av sig sina kläder så att dem liknar det svenska folket som springer nakna hela sommaren, gammal som ung.)

Förnekar dock inte allt heders trams och liknande och där kvinnan verkligen förtrycks och blir misshandlad, men detta gäller alla, även svenskarna...

OBS, talar endast svenska, vill inte ha brevvänner eller däcksparkare.

Allt klagande på utlänningar... håll käften säger jag! (Förutom när det gäller brott och dylikt såklart)

3, Ni klagar på dem religiösa och stör er på dessa som har burka som kvinnan har på sig och den sort mannen har på sig, och männens skägg, osv.

(Ni som säger att kvinnor som har burka blir förtryckta, vem är det som förtrycker dem? När deras män går runt i liknande kläder plus att dem måste ha skägg dessutom? Dem som förtrycker? Det är dem som vill tvinga dem att ta av sig sina kläder så att dem liknar det svenska folket som springer nakna hela sommaren, gammal som ung.)

Förnekar dock inte allt heders trams och liknande och där kvinnan verkligen förtrycks och blir misshandlad, men detta gäller alla, även svenskarna...

OBS, talar endast svenska, vill inte ha brevvänner eller däcksparkare.

Vad trevligt att få en tur till medeltiden, bara sådär, en fredagkväll.

.

Du glömde en stor grupp där på punkt 2, dom som inte tar några jobb alls för att dom lever gott på bidrag!
Vi kan lägga till ytterligare en kategori, dom som förbjuder sina kvinnor att ta arbete utanför hemmet.
Eller män som inte kan ha en kvinnlig chef och ta order från en kvinna.
Eller kvinnor som inte kan ta en man i hand.
Eller kvinnor som kräver att få jobba iförd tältaktig klädsel
Eller kvinnor som inte kan bada tilsammans med män
Eller män som kallar kvinnor till höger och vänster för "hora", antingen för att dom vill ha sex, för att dom inte vill ha sex, för att dom klär sig med mindre än ett lakan (springer nakna hela sommaren enligt dig)
Eller....

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...