Varför inte mångkultur?

Du glömde en stor grupp där på punkt 2, dom som inte tar några jobb alls för att dom lever gott på bidrag!
Vi kan lägga till ytterligare en kategori, dom som förbjuder sina kvinnor att ta arbete utanför hemmet.
Eller män som inte kan ha en kvinnlig chef och ta order från en kvinna.
Eller kvinnor som inte kan ta en man i hand.
Eller kvinnor som kräver att få jobba iförd tältaktig klädsel
Eller kvinnor som inte kan bada tilsammans med män
Eller män som kallar kvinnor till höger och vänster för "hora", antingen för att dom vill ha sex, för att dom inte vill ha sex, för att dom klär sig med mindre än ett lakan (springer nakna hela sommaren enligt dig)
Eller....

Haha det var något nytt, har aldrig hört något sådant.

Eller kvinnor som inte kan ta en man i hand. = Detta gäller även att mannen inte tar en kvinna i handen
Eller kvinnor som kräver att få jobba iförd tältaktig klädsel = Man får väl klä sig som man vill eller är det senaste modet som gäller?
Eller kvinnor som inte kan bada tilsammans med män Gäller samma sak att männen inte får bada med kvinnor

Varför börja skriva kvinnor får inte, kvinnor får inte, kvinnor får inte när exakt samma sak gäller mannen?
Det verkar som att någon försökt trycka in saker i huvudet ditt att allt är förbjudet för endast kvinnan.

Edit: jag har aldrig sagt att det är ok att kalla någon för något.

Haha att kvinna inte behöver jobba borde fan vara LYX.

Jovisst, folket med bidraget kanske man borde göra något åt.

Last edited:
Min käre far hade en monolog med mig för 15 år sedan när jag uttryckte en önskan att leva som en gårdsfarande filosof, han förklarade då skillnaden mellan att vara närande eller tärande på samhället.

Efter det började jag inse att man måste tillföra ett samhälle något för att vara till någon nytta, och i samma veva väcktes funderingen över varför vi till varje pris måste importera en hiskelig mängd tärande element då vi knappt hinner med att föda våra egna inhemska slashasar.

Förmodligen grundar det sig i den svenska villfarelsen att det är så jävla synd om människor som inte råkade födas som svenskar, dvs "Folkslaget Utan Fel Över Huvud Taget". Lasta hit dom bara så ska vi göra vanligt folk av dom!:yoparty

Haha det var något nytt, har aldrig hört något sådant.

Eller kvinnor som inte kan ta en man i hand. = Detta gäller även att mannen inte tar en kvinna i handen
Eller kvinnor som kräver att få jobba iförd tältaktig klädsel = Man får väl klä sig som man vill eller är det senaste modet som gäller?
Eller kvinnor som inte kan bada tilsammans med män Gäller samma sak att männen inte får bada med kvinnor

Varför börja skriva kvinnor får inte, kvinnor får inte, kvinnor får inte när exakt samma sak gäller mannen?
Det verkar som att någon försökt trycka in saker i huvudet ditt att allt är förbjudet för endast kvinnan.

Jag har aldrig sett att muslimska män har haft problem med att ta andra kvinnor än sin fru i hand, eller att dom har haft problem med att gå på badhuset trots att det finns kvinnor där, men säger du att det är så, då tar jag ditt ord på det, det gör ju dock inte saken mindre tragisk.
(ÅAS så brukar en muslimsk tjej som jobbar i en kundtjänst ta mig i hand varje gång vi har med varandra att göra, trots att hon verkligen är troende muslim, har huvudduk och så vidare)

Däremot att män har vägrat ta order från en kvinnlig chef har jag upplevt, jag känner nämligen en kvinnlig chef och hon hade problem med en anställd som inte gjorde det hon sa åt honom att göra.
Det visade sig att han vägrade "ta order från kvinnor", vilket ledde till allvarliga säkerhetsrisker för både honom och annan personal då han vägrade göra saker som var viktiga för säkerheten om det var hon som sa åt honom.

Som tur var så hade han bara en provanställning, för han slutade komma till jobbet dom dagar han hade henne som chef.

Last edited:
Jag har aldrig sett att muslimska män har haft problem med att ta andra kvinnor än sin fru i hand, eller att dom har haft problem med att gå på badhuset trots att det finns kvinnor där, men säger du att det är så, då tar jag ditt ord på det, det gör ju dock inte saken mindre tragisk.
(ÅAS så brukar en muslimsk tjej som jobbar i en kundtjänst ta mig i hand varje gång vi har med varandra att göra, trots att hon verkligen är troende muslim, har huvudduk och så vidare)

Däremot att män har vägrat ta order från en kvinnlig chef har jag upplevt, jag känner nämligen en kvinnlig chef och hon hade problem med en anställd som inte gjorde det hon sa åt honom att göra.
Det visade sig att han vägrade "ta order från kvinnor", vilket ledde till allvarliga säkerhetsrisker för både honom och annan personal då han vägrade göra saker som var viktiga för säkerheten om det var hon som sa åt honom.

Som tur var så hade han bara en provanställning, för han slutade komma till jobbet dom dagar han hade henne som chef.

Jag säger vad islam säger vid dem punkterna, inte vad muslimer vissa muslimer gör. Finns fullt med muslimska tjejer som inte har slöja eller något liknande på sig och klär sig som alla andra samma sak gäller männen.
Många tänker att en arab är en muslim som följer islam, men det är lika mycket sanning som alla svenskar följer kristendomen, men så är det ju inte.

Antar att hon är slöja med tighta jeans varianten? Men det kvittar igentligen, alla följer islam olika mycket där av skillander.

Kan bara hålla med...Problem drar till sig problem.... Se fakta för om inte så kommer det till slut att bli ett delat samhälle med typ inbördes krig... Visst finns det bra invandrare, så man ska inte dra alla över samma kam... Men visst förstår jag frustrationen i ämnet... På gott och ont:banana

Antar att hon är slöja med tighta jeans varianten? Men det kvittar igentligen, alla följer islam olika mycket där av skillander.

Precis, hon klär sig så att hon fungerar i det Svenska samhället, lite "Musse-Light", hon förnekar inte sin tro, hon döljer den inte heller, men låter den inte vara ett hinder heller.
Då tror jag faktiskt att det är väldigt få som har några invändningar mot någons religion, oavsett vilken det är...

(Jag är precis lika intolerant mot fanatiska kristna/veganer/vänsterpartister/miljömuppar som låter sina val gå ut över andra människor, men håller dom sina val för sig så bryr jag mig inte)

Jag säger vad islam säger vid dem punkterna, inte vad muslimer vissa muslimer gör. Finns fullt med muslimska tjejer som inte har slöja eller något liknande på sig och klär sig som alla andra samma sak gäller männen.
Många tänker att en arab är en muslim som följer islam, men det är lika mycket sanning som alla svenskar följer kristendomen, men så är det ju inte.

Vem är du att säga vad Islam handlar om? Du din otrogne? ;)

Är det inte så att det inte finns några araber som inte är muslimer? Har råkat kalla några kristna araber för araber och dom blir tvärförbannade, dom hatar muslimer mer än SD. Och tack vare PK -68 version 2.0 så bor dom granne med dom som förföljde dom för 10 år sen.

Vem har påstått att den mulitkultihatande Breivik fått sin hälsning från högerextrema kretsar?
Kolla in de första sekunderna i klippet :hihi

Vem är du att säga vad Islam handlar om? Du din otrogne? ;)

Är det inte så att det inte finns några araber som inte är muslimer? Har råkat kalla några kristna araber för araber och dom blir tvärförbannade, dom hatar muslimer mer än SD. Och tack vare PK -68 version 2.0 så bor dom granne med dom som förföljde dom för 10 år sen.

Angående att bo i muslimska länder som kristen eller jude har jag hört berättas för mig av många. Verkar inte vara nån dans på rosor direkt. Det bästa hade väl varit att skippa all religionstillhörighet. Men år 2012 är hur som helst utövare av Islam de som garanterat har minst förståelse för andra. Därför är faran med denna religion störst. Å andra sidan är det rätt äckligt att sitta och lyssna på vanlig jänkare ibland också. Det är gud hit och gud dit, om gud vill osv.

Klena personligheter, oavsett religion, som måste ha en religion för att tala om för dem hur de ska leva och vilka de är, men jag antar att det är samma fenomen som gör att vi i tex Sverige har rätt många subkulturer. Folk har helt enkelt brist på eget tänkande och personlighet och måste tillhöra nån grupp för att vara någon och få en identitet. Som en skock får måste man också ha en ledare. Ja, jag ser ner på folk i allmänhet. :tungan

Religion är opium för folket som Kalle Marx sa.

Ja, fast det är egentligen inte så stor skillnad på religion och att tillhöra nån tydlig politisk inriktning. Det är lik förbannat nån "större makt" med en massa förhållningsregler. Same shit - Different name.

Orka med denna debatt, den har varit på tapeten förut å den leder igen vart, vi sitter med rövskägget i rävsaxen å det är inget vi kan göra åt, så länge vi har dom politiker vi har idag. lev med det... :huvet

Angående att bo i muslimska länder som kristen eller jude har jag hört berättas för mig av många. Verkar inte vara nån dans på rosor direkt. Det bästa hade väl varit att skippa all religionstillhörighet. Men år 2012 är hur som helst utövare av Islam de som garanterat har minst förståelse för andra. Därför är faran med denna religion störst. Å andra sidan är det rätt äckligt att sitta och lyssna på vanlig jänkare ibland också. Det är gud hit och gud dit, om gud vill osv.

Klena personligheter, oavsett religion, som måste ha en religion för att tala om för dem hur de ska leva och vilka de är, men jag antar att det är samma fenomen som gör att vi i tex Sverige har rätt många subkulturer. Folk har helt enkelt brist på eget tänkande och personlighet och måste tillhöra nån grupp för att vara någon och få en identitet. Som en skock får måste man också ha en ledare. Ja, jag ser ner på folk i allmänhet. :tungan

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/kyrkligt-agd-gard-angreps-i-sudan_7076741.svd

Kyrkligt ägd gård angreps i Sudan

En mobb har förstört en kyrkligt ägd gård i Sudan, uppgav en lokal kyrkoledare på söndagen.

Pastor Yousif Matar Kodi uppger att flera hundra personer i lördags morse tog sig in på gården, som också är en skola och drivs av Sudans presbyterianska evangeliska kyrka. Mobben ska ha bränt kyrkorum, biblar och studentrum.

Han anklagar muslimska extremister för dådet, som ägt rum medan strider mellan Sudan och Sydsudan fått nationalistiska känslor att svalla.

Khartum TT-AFP

Gud är ond

Min käre far hade en monolog med mig för 15 år sedan när jag uttryckte en önskan att leva som en gårdsfarande filosof, han förklarade då skillnaden mellan att vara närande eller tärande på samhället.

Efter det började jag inse att man måste tillföra ett samhälle något för att vara till någon nytta, och i samma veva väcktes funderingen över varför vi till varje pris måste importera en hiskelig mängd tärande element då vi knappt hinner med att föda våra egna inhemska slashasar.

Förmodligen grundar det sig i den svenska villfarelsen att det är så jävla synd om människor som inte råkade födas som svenskar, dvs "Folkslaget Utan Fel Över Huvud Taget". Lasta hit dom bara så ska vi göra vanligt folk av dom!:yoparty

grattis sverige:

http://www.dn.se/ekonomi/skyhoga-kostnader-for-extremismen

Bli dummare? Gör du personliga påhopp på mig, eller du bara antar att jag är dum eftersom att vi inte delar åsikt?

Finns alltid 2 sidor på myntet, jag tål helt enkelt inte att se hur fan alla bara kan se genom fingrarna.

Vi får väl vara överens om att vi tycker olika. Ska bli kul att se hur det ser ut om 10 år.

Ja, baserat på dina uttalanden så drog jag slutsatsen att du var mindre begåvad än snittet.
Fast vad vet jag, du kanske är Herr Doktor Ingenjör och bara har åsikter som jag anser vara korkade och verklighetsfrånvända. Men det är ju en definitionsfråga och du anser säkert samma sak om mig.

Personligen bryr jag mig inte.

Tycker bara att det är tragiskt att man som vuxen människa med förhoppningsvis minst 9-12 års utbildning fortfarande kan ha ett så smalt perspektiv på världen vi lever i.
Denna tråden får mig att tänka på hur viktigt det är med utbildning och möjligheten att resonera objektivt och sakligt.

Jag tror inte att invandringen kommer vara det stora problemet i framtiden, jag tror att segregationen inom samhället av ekonomiska skäl kommer var problemet. Det och att dumma människor skaffar fler barn än de smarta och i tidigare ålder.

Jag tror att problemet med mångkultur idag är att vi blundar för problemen i samhället och sen står vi på vars en sida om staketet och pekar finger och kastar småsten.

Ena sida skriker att det är invandrarnas fel och att alla ska ut medan den andra sidan skriker att det är den bristande integrationen och enda lösningen är mer pengar.

Tvångsplacering av asylsökanden är, hur hemskt och "landsortsförstörande" det än tycks vara, det enda sättet att integrera människor i samhället.
Du kommer inte bli integrerad om du kan fortsätta att leva på samma vis som du gjort i ditt hemland.

Men måste man vara integrerad? Om man kan försörja sig själv, betala skatt som alla andra och ge sina barn möjligheten till fria val så ser jag inga problem att folk själva får välja hur de ska leva sina liv.
Om det nu var så bra att leva på bidrag i Sverige så skulle vi väll se en avsevärt större del av asylsökande och invandring än vi redan gör?

Varför försöka bosätta sig i Tyskland, Frankrike, Danmark eller något annat land med högerstyre/starka influenser? Kan det vara så att man faktiskt inte tänker leva på bidrag utan hoppas på att kunna skapa sig ett drägligt liv fritt från förföljelse och hot?

Vad är det som är SÅ JÄVLA FARLIGT MED INVANDRARE?

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra