Varför inte mångkultur?

Du milde.

Killen med koll ser vi. Nästan en SH-bladet på det inlägget.

"Hansens uttömmande analys av invandrares fysiologiska hjärnstruktur och en djupgående resa in i psyket hos en blatte"

Hur definierar du en invandrare? Är det bara folk som kommer som flyktingar eller gäller det även britter, tyskar, finnar, fransmän, amerikaner och folk från västerlandet eller är det enbart förankrat i religiösa aspekter av personens utformning?

Är det överlag fel på hjärnorna hos de människor som flyttar hit från ett EU land eller det räknas inte pga principen om rörelsefrihet inom EU? Hur ser du på Utbytesstudenter som försörjer sig själva, utbildar sig och sedan åker hem igen? Är det fel på dem också eller är det bara folk som "stannar kvar och parasiterar på systemet"?

Skönt o tömma påsen på internet?

Invandrare för mig: Ett gemensamt ögonbryn, tofflor, sjukt efterbliven, fattar inte ett ord av vad man säger även om man försöker med teckenspråk. Tror att dom kan ALLT men egentligen så kan dom ingenting.

Jag kanske skulle skrivit flykting istället? Då en tysk som flyttar hit i mina ögon inte är en invandrare.

Jag lär dessutom flytta ganska snart, då jag annars löper risk för att bli rasist.

Vad händer då med våra hjärnor, om vi utvandrar...och invandrar i ett annat land?

Det är nog "något" annat fel ja, vars komplexitet inte låter sig förklaras i enstaka sentenser.

Du milde.

Jag tror inte riktigt du förstår. Är du invandrare?

Saker som är självklart för oss här, tar flera månader i vissa fall flera år, för en...Arab att lära sig t.ex.

Även annat. Jag vet inte riktigt varför det bara är jag som verkar se det här symptomet? :va

Mellanöstern = ett jävla skithål, där skiten bör stanna.

Jag tror inte riktigt du förstår. Är du invandrare?

Saker som är självklart för oss här, tar flera månader i vissa fall flera år, för en...Arab att lära sig t.ex.

Även annat. Jag vet inte riktigt varför det bara är jag som verkar se det här symptomet? :va

Mellanöstern = ett jävla skithål, där skiten bör stanna.

Känns inte som du gjorde saken bättre, nej.

Skönt o tömma påsen på internet?

Invandrare för mig: Ett gemensamt ögonbryn, tofflor, sjukt efterbliven, fattar inte ett ord av vad man säger även om man försöker med teckenspråk. Tror att dom kan ALLT men egentligen så kan dom ingenting.

Jag kanske skulle skrivit flykting istället? Då en tysk som flyttar hit i mina ögon inte är en invandrare.

Jag lär dessutom flytta ganska snart, då jag annars löper risk för att bli rasist.

Betyder det att du kommer bli ännu dummare då eller tänkte du flytta inom EU och undvika det genom dina principer kring terminologin invandrare?

Jag ser verkligen inte hur du får ihop din bild av invandrare? Än mindre hur du definierar invandrare.
Jag tror att du behöver släppa tutten och ge dig ut i världen och skapa din en mindre trångsynt bild av verkligheten. Hur tror du att DU skulle uppfattas om DU var tvungen att fly till ett land med helt andra sociala och kulturella normer?

Kan ju säga som så att jag personligen inte skulle vilja komma som flykting till ett helt främmande land där alla mina tidigare erfarenheter är helt obetydliga.

Att betänka är att sannolikheten inte är så stor att någon skulle sätta sig i flyktingsmugglares våld för att få åka tvärs över jorden 40 pers i en container, bli sjuk, sittandes i ovisshet på en omlastningscentral någonstans i världen som du inte vet var det är. Gärna så att någon/några av de andra ska dö så du behöver stå ut med ett lik i kanske 4-5 dagar i hörnet av er 30 fots paradvåning med kem-toa. Allt detta bara för att du ska kunna parasitera på det svenska välfärdssamhället och lära dina ungar att kasta sten och råna tanter.

En stor anledning till att jag är för mångfald är att det är där framtiden finns, det är jordmånen i vilken humanism och utvecklingen av civiliserade samhällen finner sin grund.

Ni får gärna läsa en artikel om S. Pinker och hans nya bok, han har skrivit fler och de är oerhört tankvärda, om än lite ordrika. Finns även på TED-talks. Problemet är iofs att han är både utbildad och insatt i problemet så man får nog läsa med en viss försiktighet! Han lämnar dessutom referenser som man kan kolla hans slutsatser.

OM man nu läser artikeln med lite förstånd och en vilja att förstå så kommer den att ge en massa att tänka på. (Plus att den borde ge "nationalister" lite skamkänsla om de förstår tankegången!)

Jag vill dock påpeka att länken EGENTLIGEN är Weizions, inte min, men jag anser att fler borde läsa den.

http://www.svd.se/kultur/understrec...w2&adapt_group=2&adapt_ma=0&adapt_mp=0&fcId=4

Rätt intressant läsning det här, det är alltså fullt korrekt att föreslå en skötsam svensk att flytta men främlingsfientligt att vilja kasta ut kriminellt pack som inte har här att göra...:rolleyes:

Hade du hängt med i hela den här vändan så hade du läst delen där jag är för dödsstraff/ovillkorlig utvisning också.

Att "vilja kasta ut kriminellt pack" är långt ifrån samma sak som att anta att alla som har fel hudfärg eller religion är ju "kriminellt pack". Punkt!

hund skrev:
Kontentan är ivf att min erfarenhet är att murarna sätts upp från blåställs-sidan, och inte tjänstemannen. Om det sen är ett arrangemang alla är nöjda med låter jag vara osagt, min gästlistor brukar omfatta allt från akademiker och entreprenörer till ställningsbyggare och chaufförer, så är det - så ska det va!

Har aldrig hört en "arbetare" klaga på att någon annan läst på universitet, eller för den delen sett ner på vederbörande.

Däremot förstår jag om det blir en irritation om vederbörande i varje mening ska påpeka att hen minsann är "akademiker", oavsett om det är genom genusvetenskap eller raketforskning :)

Hur kommer det säg att 9/10 personer på våra svenska anstalter är av utländsk bakgrund???? trots att de bara utgör 1/10 av den svenska befolkningen...????:4skrika:smasha

Sen allt dravel om att det inte stämmer...bla bla... bara för att "flyktingen" fått ett svenskt medborgarskap eller är 2.a generationens invandrare är denne inte SVENSK!!!

Alla invandrare är ju inte pack... nån måste ju trots allt göra kebaben som KD skrev... :tummenupp

Begår man brott i Sverige utan att ha svenskt medborgarskap så ska man ut... Har man svenskt medborgarskap och begår GROVA brott så ska man ut!

EX. Gruppvåldtäkten på flyktingförläggningen i Småland där fick blatt.. ,brottslingarna menar jag.. :D rejäla straff och utvisning... Nu fick ju dessutom svenska staten en anledning att ta DNA-prov på på dessa vilket kraftigt försvårar nästa gång de kommer hit med sina falska pass.... då får de vända HEJ-:hej

Det finns ju en anledning till att majoriteten av alla flyktingar kommer till Sverige där de bara skriver i ett papper:fakta sen VÄLKOMMEN!!:banana:banana

mvh.T

Vad har du att säga om alla svenskar som tittade på samtidigt som den enda som behagade hjälpa den gamle mannen var en svartskalle?

Snyggt jobbat Svensson! Man känner sig stolt över att vara svensk! :tummenupp

Haha, du menar att du svalde den historien om den somaliske hjälten? Det kom ju fram att det bara var ett påhitt från dom gripna.

Här är artikeln där källan till påståendet kommer fram, dvs. gärningsmännen; http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14636216.ab

Här är en artikel där man dementerar uppgifter om den "Somaliske hjälten", ett fantasifoster. Se så, tillbaka under stenen med dig! http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.909066-misshandeln-debatteras-i-svt

Haha, du menar att du svalde den historien om den somaliske hjälten? Det kom ju fram att det bara var ett påhitt från dom gripna.

Här är artikeln där källan till påståendet kommer fram, dvs. gärningsmännen; http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14636216.ab

Här är en artikel där man dementerar uppgifter om den "Somaliske hjälten", ett fantasifoster. Se så, tillbaka under stenen med dig! http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.909066-misshandeln-debatteras-i-svt

Missade det, så ingen alls ingrep? Så bra då...

Det slog mig nyss när min en släkting som är mångkulturmotståndare öppnade dörren och en invandrare kom att dom hälsade och pratade med varandra att det konstiga är att mångkulturmotståndare känner invandrare och är vänner med invandrare. Det samma var när jag var Sverigedemokrat så var jag vän med invandrare och resonerade lite som såhär "aa just dom invandrarna jag känner är okey, men det är dom andra som skall ut". Jag trodde att jag dom invandrarna som bodde nere på Enevägen var undantag som skötte sig och att det var dom andra invandrarna som misskötte sig. Sen träffade man fler invandrare och tillslut har man mött mångkulturen så nära att det är ohållbart att gå omkring med osanna fördomar.

För du som är Sverigedemokrat kanske tror att dina invandrade vänner är undantag medans det alla andra invandrare som du inte mött som är dom som inte sköter sig. Men testa att träffa fler invandrare så kommer du tillslut inse att invandrare oftast är skötsamma. Det är inte bara dina andra generationsinvandrare som är de som sköter sig, det finns faktiskt fler invandrare än dom som sköter sig.

Ställ dig denna frågan; Varför skulle bara just dom invandrarna jag känner sköta sig? Vad tyder på alla andra invandrare förutom dom jag känner är ohyggliga? :)

Jag var Sverigedemokrat ett tag och jag insåg att invandrare i största allmänhet är lika skötsamma som dom invandrarna jag känner.

Har aldrig hört en "arbetare" klaga på att någon annan läst på universitet, eller för den delen sett ner på vederbörande.

Nej, det är ingen som klagar. Man blir bara ignorerad / osynlig. Jag vill inte bli särbehandlad. Även om jag uppfyller någon annans definition på 'speciell', som tycker inte jag att på något sätt 'mer värd' än någon annan. Jag är en chey som gillar att åka sporthoj, rida, utförsåkning och har ett jobb som jag tycker är ok. Jag jobbar för att leva. Jag lever inte för att jobba. Mitt jobb / utbildning definierar INTE vem jag är.

Däremot förstår jag om det blir en irritation om vederbörande i varje mening ska påpeka att hen minsann är "akademiker", oavsett om det är genom genusvetenskap eller raketforskning :)

Var gång någon frågar mig vad jag jobbar med, så svarar jag istället var jag jobbar någonstans, dvs vilken arbetsgivare. Det räcker (det är en STOR arbetsplats). Jobb vill jag inte diskutera på min fritid. :D Jag har själv väldigt svårt för folk som tror attt deras utbildning gör dem speciella. Om man är en skitstövel eller inte, avgörs inte av graden på utbildning, utan vem man är. :)

Last edited:
Var gång någon frågar mig vad jag jobbar med, så svarar jag istället var jag jobbar någonstans

Jag brukade ställa motfrågan "spelar det nån roll"? Men det var mest när slinkiga golddiggers ville veta om det var värt att bjuda ut sig mot champagne. :fakta

Sen hade jag fördelen att kunna förenkla svaret till: "säljare" vilket för gemene man oftast antogs vara en sån däringa strumpförsäljare som ringde på kvällarna, att även Tele2, Akzo och Astra Zenica var "utsatta" för säljare var liksom inget nån tänkte på.

Däremot kvarstår den för debatten ganska intressanta "skuldfrågan". Varför "behöver" du mörka vad du gör? Vad händer annars? Varför kommer dryga kommentarer mot den (enda) som har skjorta & kavaj i ett sällskap?

Betyder det att du kommer bli ännu dummare då eller tänkte du flytta inom EU och undvika det genom dina principer kring terminologin invandrare?

Jag ser verkligen inte hur du får ihop din bild av invandrare? Än mindre hur du definierar invandrare.
Jag tror att du behöver släppa tutten och ge dig ut i världen och skapa din en mindre trångsynt bild av verkligheten. Hur tror du att DU skulle uppfattas om DU var tvungen att fly till ett land med helt andra sociala och kulturella normer?

Kan ju säga som så att jag personligen inte skulle vilja komma som flykting till ett helt främmande land där alla mina tidigare erfarenheter är helt obetydliga.

Att betänka är att sannolikheten inte är så stor att någon skulle sätta sig i flyktingsmugglares våld för att få åka tvärs över jorden 40 pers i en container, bli sjuk, sittandes i ovisshet på en omlastningscentral någonstans i världen som du inte vet var det är. Gärna så att någon/några av de andra ska dö så du behöver stå ut med ett lik i kanske 4-5 dagar i hörnet av er 30 fots paradvåning med kem-toa. Allt detta bara för att du ska kunna parasitera på det svenska välfärdssamhället och lära dina ungar att kasta sten och råna tanter.

Bli dummare? Gör du personliga påhopp på mig, eller du bara antar att jag är dum eftersom att vi inte delar åsikt?

Finns alltid 2 sidor på myntet, jag tål helt enkelt inte att se hur fan alla bara kan se genom fingrarna.

Vi får väl vara överens om att vi tycker olika. Ska bli kul att se hur det ser ut om 10 år.

Vill du ha en mera ingående förklaring till varför jag tycker som jag gör?

Det är nog många som skulle vilja har en förklaring till det öht, och inte bara en manifestation av din åsikt. Du har än så länge inte presenterat några egentliga argument alls, mest en massa antaganden baserade på induktiva slutsatser (justfuckinggoogleit).

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph