Varför inte mångkultur?

Fredens religion... Du har ju lyckas köpt hela paketet. Köpte du också att somalier är vår viktigaste pensionsräddare?

Vi kan väl säga såhär..

Du fortsätter åka moppe, tro på sk. logiska samband som att "jag fryser när det regnar, alltså regnar det för att jag fryser" och sitta och heila hemma i förortssoffan och smeka din tribaltatuering.

Så lever jag i verkligheten och försöker göra nåt åt de egentliga problemen!

´key!

Oj vad det disskuterar religon nu.
Själv läste jag endel i bibeln när jag hade tråkigt ett par dagar, den fanns ju på rummet och jag hade inget annat för mej. Det jag som icke troende slog utav var hur grym den boken är. Allt handlar om straff och att skada, inte nån stans läste jag om trevliga saker. Bara straffa, staffa och straffa.
Nu läste jag ju inte hela boken utan bare en del, men att det var en bok som var grymare än Onskan trodde inte jag i vilket fall.

Oj vad det disskuterar religon nu.
Själv läste jag endel i bibeln när jag hade tråkigt ett par dagar, den fanns ju på rummet och jag hade inget annat för mej. Det jag som icke troende slog utav var hur grym den boken är. Allt handlar om straff och att skada, inte nån stans läste jag om trevliga saker. Bara straffa, staffa och straffa.
Nu läste jag ju inte hela boken utan bare en del, men att det var en bok som var grymare än Onskan trodde inte jag i vilket fall.

Är ju precis det som islamhatarna missar, att visst står det konstiga saker i koranen men inte fan är bibeln bättre (eller Torah för den delen).En del försöker vifta bort det med att det mest är GT men det går dels att hitta suspekta saker även i NT men dessutom är GT en del av bibeln, brukar vara en läsning ur GT på varje gudstjänst. Incest, pedofeli, slavtagande, folkmord, ja allt finns där för den som är sugen.

Inse att människan begår ondskefulla handlingar i samtliga fem världsreligioners namn... (ok, Buddismen kanske lite mindre än dom andra). Betyder inte att troende människor är dåliga.

Varför mångkultur inte funkar, tja med olika världsåskådningar som ska samsas blir det lätt konflikter, speciellt när de olika kulturerna hävdar att just deras åsikter och värderingar är den enda rätta och att alla som är av avvikande åsikt bör brännas på bål eller sprängas i bitar.

Lite som i nästan varenda tråd här på SH där rena skitsaker diskuteras kan leda till personliga påhopp, ilska och osämja. Jag menar om vi inte ens kan diskutera trivialiteter utan att bli osams, hur kan vi då förvänta oss att det skall funka när saker som viktiga för olika individer skiljer sig radikalt åt?
En liten fråga, och absolut inte som kritik utan verkligen av nyfikenhet till en klok person.
Du har ju helt rätt att olika kulturer kan vara en av många aneldningar till konflikt. Men när tror du konflikterna blir flest, eller mest allvarliga, om man lever sida vid sida i samma länder eller om man separerar kulturerna med en landsgräns?
Som jag ser det, och jag kan mycket väl ha fel, så kommer en konflikt i en mångkultur att vara mellan två individer och det är möjligt att den ene skjuter den andre. Ett dödsfall, sorgligt men fortfarande ett dödsfall. Dessutom ger ett delat land alla en möjlighet att lära sig om varandra vilket skulle göra folk mindre rädda och därmed mindre farliga.

Om vi istället delar upp kulturer i olika länder så kommer konflikter vara mycket mer "vi mot dem" och skulle i vissa fall leda till krig med allt vad det innebär. Uppdelningen skulle också göra det enklare att demonisera den andra kulturen.

För övrigt har ju mångkultur alltid funnits och har varit en av de stora drivkrafterna mot humanism, tolerans och fred. Att tro att det ska bli annorlunda framöver ligger väl på nivå med att tro på tomten.
Faktum är att det enda som kan hindra framtida krig är mer humanism, respekt och kunskap om andra kulturer, gärna dessutom samarbete mellan dem, inte segregation och förakt.
Finns väl fortfarande inte ett krig som har startats för mina åsikters skull.

Vad gäller religioner som vill ta över andra länder och utrota den befintliga religionen så undrar jag vad man tänker om det i Irak och Afghanistan...

Snacka om glashus när du själv har suttit i fängelse. :rofl

Hur många hundra tusen kostade din vistelse?:7peta

hur många känner du som suttit inlåsta 15 mån. för bakhjulsåkning??? :va

Ett av de "brott" som jag misstänktes för var en skjutning mot Sala polisstation -08..... lite lustigt då det inte ens skett nån skjutning där... :huvet:glömdet

Att poliser hittar på brott är ju inget nytt!

ca. 2 mille då satt jag på ISOL/bunkern 10 mån.

Idag är jag sjukpensionär tack vare de ryggskador jag fick när jag vart misshandlad av polisen , fast flera vittnen samt 1 polis vittnat om att jag var helt lugn o sansad och ändå döms jag för våldsamt motstånd.... , men du kan väl fråga hur mycket min förtidspension kommer kosta staten bara för att en viss Andreas Isaksson på V-ås polisstation tyckte at han skulle utdela straffet direkt på plats!

mvh.T

Vi kan väl säga såhär..

Du fortsätter åka moppe, tro på sk. logiska samband som att "jag fryser när det regnar, alltså regnar det för att jag fryser" och sitta och heila hemma i förortssoffan och smeka din tribaltatuering.

Så lever jag i verkligheten och försöker göra nåt åt de egentliga problemen!

´key!

Det där är ju rent förtal, har du tänkt på det?

Två år på kåken och nu sjukpensionär, snacka om att pengarna tickar, låter nästan som det hade varit ekonomi att byta ut dig mot en khattuggande somalisk flykting eller två. :brinnerup

Sicken otur du verkar ha förresten. Helt oskyldig men ständigt utsatt för bluffande poliser. Säger förvisso nästan alla som sitter/suttit på kåken men i just ditt fall är det säkert sant! :rolleyes:

hur många känner du som suttit inlåsta 15 mån. för bakhjulsåkning??? :va

Ett av de "brott" som jag misstänktes för var en skjutning mot Sala polisstation -08..... lite lustigt då det inte ens skett nån skjutning där... :huvet:glömdet

Att poliser hittar på brott är ju inget nytt!

ca. 2 mille då satt jag på ISOL/bunkern 10 mån.

Idag är jag sjukpensionär tack vare de ryggskador jag fick när jag vart misshandlad av polisen , fast flera vittnen samt 1 polis vittnat om att jag var helt lugn o sansad och ändå döms jag för våldsamt motstånd.... , men du kan väl fråga hur mycket min förtidspension kommer kosta staten bara för att en viss Andreas Isaksson på V-ås polisstation tyckte at han skulle utdela straffet direkt på plats!

mvh.T

Vart ska man skicka svenska medborgare som begår brott? :va

Hört talas om dubbla medlemborgarskap?? :glömdet

Visst att många kastar sina pass för sen hävda att de kommer från nåt krigshärjat land samt är under 18 år och
2ensamkommande flyktingbarn" men dialekter samt tandbesiktning skulle lätt kunna utröna varifrån de kommer samt ålder men det vore ju rasistiskt här i Sverige :4skrika

Förvisso, men vad säger att land 2 ska ta emot nån kriminell parasit när land 1 har tröttnat när personen är lika mycket medborgare i land 1, vore ju direkt korkat. Förvisso är det ganska skumt att man kan vara medborgare i två länder samtidigt men det hjälper inte i detta fallet.

Vart skulle vi förresten skicka dig efter din volta på kåken? Jag antar att du inte har dubbelt medborgarskap? :hihi

Hört talas om dubbla medlemborgarskap?? :glömdet

Två år på kåken och nu sjukpensionär, snacka om att pengarna tickar, låter nästan som det hade varit ekonomi att byta ut dig mot en khattuggande somalisk flykting eller två. :brinnerup

Sicken otur du verkar ha förresten. Helt oskyldig men ständigt utsatt för bluffande poliser. Säger förvisso nästan alla som sitter/suttit på kåken men i just ditt fall är det säkert sant! :rolleyes:

Problemet är att vi inte kan/får byta.

Men vi kan ju undvika att få både och...

Kan nån moderator låsa den här tråden nu när den blivit ett nynazistiskt näste snarare än en en intressant diskussion!

Problemet är att vi inte kan/får byta.

Men vi kan ju undvika att få både och...

Jo men håll med om att det är lite dubbelmoral att gnälla på bidragstagande och kriminella invandrare när han själv både har gjort tid på kåken och är sjukpensionär.

Nästan så man tror han är rädd om konkurrens om (bidrags)pengarna. :5sure

Var det inte vissa kriminella mc-gäng där många medlemmar var sjukpensionärer ? Tydligen samma läkare som skrivit intyget

Var det inte vissa kriminella mc-gäng där många medlemmar var sjukpensionärer ? Tydligen samma läkare som skrivit intyget

Svärfar hyr ut hus till en snubbe som är svartjobbande "sjukpensionärer" som skryter om hur mycket deg han drar in.

Antar att det är det som Aftonbladet kalla "Nya tuffa Sverige" :yoparty

Kan nån moderator låsa den här tråden nu när den blivit ett nynazistiskt näste snarare än en en intressant diskussion!

Kul att du försöker få tråden låst och lyckas tolka min åsikter som nazistiska. Inte bättre då att själv lämna debatten? Vi lever i samma verklighet, vi har bara en annan förhoppning hur landet ska styras.

Btw, har inte gaddat mig. :)

Är ju precis det som islamhatarna missar, att visst står det konstiga saker i koranen men inte fan är bibeln bättre (eller Torah för den delen).En del försöker vifta bort det med att det mest är GT men det går dels att hitta suspekta saker även i NT men dessutom är GT en del av bibeln, brukar vara en läsning ur GT på varje gudstjänst. Incest, pedofeli, slavtagande, folkmord, ja allt finns där för den som är sugen.

Inse att människan begår ondskefulla handlingar i samtliga fem världsreligioners namn... (ok, Buddismen kanske lite mindre än dom andra). Betyder inte att troende människor är dåliga.

Jo visst har du rätt men det är inte det som ställer till det. I sverige är religion inte längre något som direkt påverkar vårat samhälle, politik eller hur vi lever våra liv. I många andra länder, speciellt muslimska är det precis tvärt om.

Förutom att försöka låsa trådar, vad gör du?

Såsom jag uppfattar det pluggar han fortfarande men verkar ägna mer tid åt att kalla sig akademiker än att faktiskt studera. Vid sidan av plugget predikar han Islam på diverse forum på internet.

Jo, det med tatueringen var taget ur luften. Men lusläser man lite trådar finns det nog fog för det också.

Men kan "ta tillbaka" det.

Så du står fast vid att han "sitter hemma i soffan och heilar" ?

Man kan inte "ta tillbaka" som man gjorde i sandlådan på dagis, det har är sandlådan för vuxna...

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti