Problemet är inte mångkultur utan socioekomoniska. Det kommer alltid vara mer brottslighet där det finns mycket fattigdom. På vilket sätt kan du se en korrelation mellan mångkultur och brottslighet? Nej just det. Det finns inget som du kan binda samman dem med. mångkultur leder inte till brottslighet.
text...
Så sluta skyll på mångkulturen eftersom mångkultur inte har något med ökad brottslighet att göra.
Själv är jag kristdemokrat och nej, jag förespråkar inte ett 1940-talets klassamhälle men ett samhälle där alla har exakt likadant ekonomiskt är en vänsteridé som jag tar avstånd från.
Kom igen. Jämför valfritt land i mellanöstern och Sverige. Sverige är ett utvecklat land. I Sverige har vi demokrati (iaf utåt sett),vi är jämnställda, sekulariserat, de flesta drar sitt strå i stacken. Kort och gott ett bra samhälle att leva i. I muslimska länder finns ej detta. Dessa länder är inte utvecklade och kommer aldrig att utvecklas med dess våldsberikande ideologi som genomsyrar exakt allting.
Varför ser du i Sverige tendenser att inte kunna kritisera Islam, att det ploppar upp moskéer här och var, att moderaterna har placerat en islamist i försvarsutskottet. Kan inte detta bero på att vi har fått in praktiserande muslimer? Men vänta, bör inte dom som flytt hit försökt undgå Islam? Eller är verkligen alla dessa flyktingar. Nej för väldigt många kommer hit för att leva ett lättsamt liv, inte för att man uppskattar svenska traditioner och värderingar. Men varför ska jag kritisera dessa individer. Det är bättra att kritisera våra ryggradslösa politiker som säljer ut allt vad vi har kvar av välfärd och framtid. Vi lånar faktiskt av framtida generationer!
Mångkultur har aldrig fungerar och kommer aldrig fungera. Alla människor vill tillhöra en grupp, tillhöra ett land. Lika barn leker bäst. Landsmän leker bäst. Självklart vill invandrarna leva med sina landsmän. Självklart gäller detta svenskar också. Alla världens ideologier kan inte leva tillsammans. Allt leder bara till konflikter, irritation och våld då vi har så pass olika bakgrund och värderingar. Just därför leder mångkultur till brottslighet.
För det första så importerar vi inte folk utan folk söker sig till Sverige för att de flyr från krig och misär och förtryck och förföljelse. För det andra så har det inte med mängden invandrare att göra utan det beror på att Sverige ställer för låga krav.
Ursäkta om jag låter spydig. Men kom igen. Tror ens på dig själv? Hur stor andel av dom som kommer hit har lyckats ta sig från förtryck, förföljelse, misär etc? Dessa människor du syftar på kommer aldrig lyckats ta sig ur detta. Det vi gör är att suga kvar det sista dessa länder har, dvs de som har något som kan kallas pengar. Vi lurar oss själva att vi gör en god gärning. När de personer med pengar flyttar från hemländerna? Hur ska de då kunna byggas upp?
För att det finns åsikter som avviker från dina?