Varför har inte nya hojar GPS tracker standardmonterat?

• Thread starter Thread starter H4
  • Start date Start date
För att eftermarknadsprylar är så lönsamma att sälja på suckers som redan valt att slanta hur mycket som helst för en sketen tvåhjuling. Man kan ju sälja äventyrshojar för 150 000 som inte har centralstöd som standard, och folk köper gladeligen.

Jag har satt sprätt på en jäkla massa pengar på eftermarknadstillbehör genom åren. Värt varje öre ju:banana:banana

kommer bara sluta med att tjuvarna vet hur man trackar alla....

Eller lär sig koppla bort den på två minuter/störa signalen.
Japp, bara att handla en "GPS jammer". Den intresserade behöver bara Googla för att hitta säljare. Kostar bara nåra hundralappar och stör ut alla GPS inom ett par hundra meter. Vet man om att alla hojar har en tracker åker man nog inte på stöldräd utan jammer.

Japp, bara att handla en "GPS jammer". Den intresserade behöver bara Googla för att hitta säljare. Kostar bara nåra hundralappar och stör ut alla GPS inom ett par hundra meter. Vet man om att alla hojar har en tracker åker man nog inte på stöldräd utan jammer.
Givetvis kompletterat med en mobiljammer ifall trackern också har A-GPS. Och dessutom vill ju inte tjuven eventuell tracker ska kunna få kontakt med nån mobilmast => mobiljammer.
Kanske förklaringen till att vad jag tror mig sett att nära 30 fina BMW bilar försvunnit spårlöst från skåne under sista året. Tjuvarna har inte bara knäckt BMWs kodlås, de har också knäckt eventuella trackers. Och är trackern standard monterad. Så är det ju bara slå upp verkstadsmanualen för att få instruktion om hur den byts ut /= tas bort.

Last edited:
triumph Daytona 675 e väl en av de få som inte ens har imobilizer standardmonterad

kolla i stockholmstråden hur många som försvunnit.. + att återförsäljarna får sälja nya

Skulle majoriteten av alla hojar vara utrustade med GPS-trackers skulle försäkringsbolagen och staten vara sugna på att använda de i "informations" syften :gnissla

jag har aldrig förstått meningen med en sådan, jag menar ringa polisen och förklara att min hoj är stulen och den befinner sig på Gotland

när polisen väl är där är hojen i Kiruna för sedan försvinna spårlöst från kartan? helt meningslöst.
gps larm till mobilen måste ju vara bättre, då har man en möjlighet att stoppa det hela själv om man befinner sig i området..

Dom slår väl bara in hela hojen i folie så är det klart, snurra in er mobilen i folie och försök ringa till den. :rolleyes:

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park