Varför har japanerna gett upp dual sports?

Och båda har sågats av internetkrigarna innan dom ens börjat levereras. 😄
Sukkan pga priset och bara 5 växlar, kawan pga att den verkar vara designad av en felprogrammerad AI som gett den 210mm fjädringsväg och 175mm markfrigång.
Ja jag undrar också över priset på Suzukin. Men i övrigt väntar jag med att ha en åsikt tills jag provkört dom.
Jag har iaf kommit fram till att väldigt få nya hojar är dåliga.

Själva grejen med en "dualsport" tycker jag är att den ska gå att åka transportsträckor motorväg med, då vore ju en sjätte "överväxel" bra att ha så kan man ha lägre tätstegad femväxlad under det.

I övrigt tror inte jag heller att dom är dåliga, Kawan tyckte jag dock var ful, men det är subjektivt

Själva grejen med en "dualsport" tycker jag är att den ska gå att åka transportsträckor motorväg med, då vore ju en sjätte "överväxel" bra att ha så kan man ha lägre tätstegad femväxlad under det.

I övrigt tror inte jag heller att dom är dåliga, Kawan tyckte jag dock var ful, men det är subjektivt
Ja visst hade den gärna fått varit 6-växlad. Men menar du att femman är för låg för transportsträckor alltså? Eller är det för långt steg mellan växlarna?

Ja jag undrar också över priset på Suzukin. Men i övrigt väntar jag med att ha en åsikt tills jag provkört dom.
Jag har iaf kommit fram till att väldigt få nya hojar är dåliga.
Ja, jag tror att båda är bra alternativ inom sina segment. Suzukin kommer med ok. fjädring och det kostar. Skall bli kul att kolla in när dom dyker upp här.

Last edited:
Verkar som man får välja mellan med hög etta eller surrig motor över 90 beroende på hur man drevar.
Inte värst stort bekymmer förutom att den kanske upplevs trött på väg över 90 vilket den kanske inte är tänkt för heller när dom nöjde sig med 400cc.
xr650:n är femväxlad och har ett 48bakdrev för böskörning/stig ett 45 för grus/högre fart så vill man plåga 400:an med landsväg får man väl dreva för det, upplevde inte det som negativt jämför med 690:n jag hade samtidigt ett tag

Nyheter
Nu startar mässan i Milano

Nu åker vi på redaktionen n...

EU:s fartgräns för MC stoppad

SMC, FIM och FEMA har lycka...

Femte generationen Monster är här

Legendariska Ducati Monster...

Påvens BMW R18 utauktionerad

Den 3 september 2025, under...

GGN 2025, värsta hittills !

Conny Bohlin, VD för Nordic...

Bildsvep – GGN 2025