men varför läser du inte.... det handlar om gyrokrafter... du har inte ställt några på vågen.... du har inte kört med några ... men du vet, jag ger upp
Har jag inte? Vad vet du om det? Tur att du gav upp...
men varför läser du inte.... det handlar om gyrokrafter... du har inte ställt några på vågen.... du har inte kört med några ... men du vet, jag ger upp
Men det är bra att du påstår saker ur fria luften. Jag tycker det är kul när man får veta saker av folk som har testat och vet, inte av sådana som påstår sig veta och uppenbart aldrig testat då skulle du inte skriva det du skriver.
Eftersom man inte får köra med kolfiberfälgar i Sverige så var det ett ganska dåligt förslag.
I alla fall i 125/250GP får man köra med kolfiberfälgar.
Eller, så upplevde jag inte samma sak som du, vilket är uppenbart..
Om vikten skiljer _lite_ mellan två fälgar, så kommer uppenbarelsen inte heller vara särskilt stor, oavsett vad de är tillverkade av. Alla kolfiberfälgar väger nämligen inte så lite..
Men du har såklart testat alla modeller, på alla sorters hojar, annars skulle du inte skriva det du skriver...
Jag har bara kört en hoj med kolfiberfälgar, så nej, jag har inte så stor erfarenhet av dem, men jag vet vad gyrokrafter är och vad vikten är avgörande för. Jag har dock tävlat med hojar som har mag-fälgar som standard, och lätta motorer som inte har sådana gyrokrafter i sig som din traktor..
Har självklart kört sådana moppar också, både med original och lättare fälgar.
Gav inte du upp förresten?
Dock inte här hemma väl? Förbjöds väl i alla klasser hemma ett tag när felkonstruerade fiberfälgar sprack alltsom oftast.
Alltid lika kul med bittra mäniskor Vikten har inte ett skit med gyrokraften att göra då det är viktens placering som skapar gyrokraften.... nästan all vikt i en BST Carbonfälg är i centrum till skillnad från mina magnesium fälgar som har ett lätt centrum.....skillnaden kan vara att jag kört standard fälgar, magnesiumfälgar, BST Carbonfälgar på samma cykel och samma dag... skillnaden är enorm....(på en cykel med mindre egen gyrokraft så skall det kännas än mer) om du då vill vara Mr Neggo och påstå att BST Carbonfälgar är bluff så kan du nog ringa Teamen som använder dom och säga att dom blivit lurade
Dock inte här hemma väl? Förbjöds väl i alla klasser hemma ett tag när felkonstruerade fiberfälgar sprack alltsom oftast.
Säg vad jag skriver som är fel då och sluta gnälla hela tiden
Det är bara viktens placering som avgör.. inte vikten i sig. finns det några icke smidda magnesiumfälgar nu för tiden??? om du pratar om 20år gamla grejer fattar jag att vi inte är på samma planhalva
Gnällandet verkar du stå för
All roterande vikt ger gyrokrafter. Ju mer vikt, desto mer gyrokrafter, ju längre ut från centrum, desto mer gyrokrafter.
Bra att du ger mig rätt till slut
en ursäkt för att jag spenderat min dyrbara tid kan vara på sin plats.
Du skrev det här "Det är bara viktens placering som avgör.. inte vikten i sig."
Det tycker jag inte är rätt.. Däremot tycker jag det jag skrev är rätt
Fast ditt resonemang måste ju vara förenklat. Om det enbart var placeringen av vikten som spelade roll så skulle man ju kunna ha ett fälgcentrum på 40 kg och du skulle inte känan skillnad. Det har jag svårt att tro. Att vikt längre ut från centrum spelar större roll är ju lika logiskt.Men det är ju det jag skriver som är rätt och inget annat........ ja ja även om du inte köper det så kan alltid någon annan lärt sig lite.
Har ni inte läst tråden? Här uppges ju fakta. 2 sekunder per varv tjänar du på kolfiberfälgar.
Fast ditt resonemang måste ju vara förenklat. Om det enbart var placeringen av vikten som spelade roll så skulle man ju kunna ha ett fälgcentrum på 40 kg och du skulle inte känan skillnad. Det har jag svårt att tro. Att vikt längre ut från centrum spelar större roll är ju lika logiskt.
Jag skrev högre varvtider av ekonomiska skäl det andra är inte jag författare till.
ja om fälgen är 10 meter bred... du har helt rätt det är förenklat så tillvida att det gäller endast de vikter och fälgar som diskuteras tidigare
Det kvittar vilka fälgar du har Vasa, jag kör ifrån dig ändå .
Det blir vi två om
Tydligne inte, men ett par kolfiberfälgar har han.eier du ikke stolthet mann
Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat
Screenshot Biljettförsäl... |
|
Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024
Nu är ägare av Husqvarna No... |
|
Peter kör nya Svartpilen 801
Bara några kilometer från a... |
|
En helt ny Husqvarna!
Bara några kilometer från a... |
|
Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024
För sjunde gången i ordning... |
|
Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat
Screenshot Nu har biljet... |
|
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024
Husqvarna TREK 2024 –... |
|
Snart dags för ”We Ride As One”
Den 4 maj är det åter dags ... |
|
Nyheter från skinnjätten Dainese!
Under 80- och 90-talet och ... |
|
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen
”och om du tittar här... |