imaster
Bah
Då skrev jag att skaffa så lätta fälgar ni kan för det är en mycket effektiv sak att göra för vettiga pengar+bra utfall
Eftersom man inte får köra med kolfiberfälgar i Sverige så var det ett ganska dåligt förslag.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Då skrev jag att skaffa så lätta fälgar ni kan för det är en mycket effektiv sak att göra för vettiga pengar+bra utfall
Eftersom man inte får köra med kolfiberfälgar i Sverige så var det ett ganska dåligt förslag.
Du får inte tävla med kolfiberfälgar, men all övrig körning är det tillåtet på banan, typ allmänhetensåkning osv... Men än en gång läser du inte vad jag skriver, köp så lätta fälgar som möjligt, det diffar stort i vikt mellan olika magnesium fälgar tex. Många kör med aluminium, ännu sämre.
Vill folk inte förstå![]()
Ett bra tips är att lägga in länkar till eventuella bra artiklar.![]()
Alla har inte råd med uppsättningar magnesiumfälgar, de väger olika också, så varför kör vissa med "fel" märken = för tunga.Presentation är allt.
Än en gång läser jag inte vad du skriver - eller så är det så att alla som har råd redan kör med magnesiumfälgar - tänk på vilket forum du skriver i.
Det kanske är dags att låsa den här tråden?
Alla har inte råd med uppsättningar magnesiumfälgar, de väger olika också, så varför kör vissa med "fel" märken = för tunga.
Eftersom man inte får köra med kolfiberfälgar i Sverige så var det ett ganska dåligt förslag.
No hard feelings![]()
Gör det så stor skillnad?Jag körde botten förra året med BST fälgar... vartiderna blir usla för att man blir livrädd(ekonomiskt) att gå omkull... men det är en grym känsla när hojen blir så lättsvängd att man bara behöver tänka sväng.![]()
Märkbar skillnad kontra schysta lättmetallfälgar alltså?enorm skillnad då fälgbanan på bst fälgen väger väldigt lite blir gyrokrafterna minimala
enorm skillnad mellan magnesium och carbonfälgar..... lika stor skillnad som mellan tunga aluminium och lätta magnesium.... som lätta magnesium och carbon.
Det är inte så stor skillnad mellan smidda mag-fälgar och kolfiber faktiskt.
Smidda alu-fälgar idag ligger heller inte långt från.
Du har inte prövat med andra ord![]()
men varför läser du inte.... det handlar om gyrokrafter... du har inte ställt några på vågen.... du har inte kört med några ... men du vet, jag ger uppDet är bara att ställa på vågen... Kolla vikterna på de smidda mag-fälgarna och på kolfiberfälgar så ser du att det skiljer väldigt lite.
men varför läser du inte.... det handlar om gyrokrafter... du har inte ställt några på vågen.... du har inte kört med några ... men du vet, jag ger upp![]()
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Richa blickar framåt mot 70 år i branschen
Bike var på plats på Richa ... |