Varför är alla svenska roadracingsajter så sopiga?

Chrille skrev:
Och jag tycker att det är rätt. En officiell sajt kan inte tillåtas vara ett babbligt forum...
Och jag tycker att du har helt fel.
I det här sammanhanget när det inte finns någon ekonomisk risk* med ett forum tror jag enbart att det vore positivt och att det skulle föra den ansvariga och utövarna närmre varandra.
Som jag ser det, som helt utomstående, verkar just samspelet mellan utövare och beslutsfattarna inom svensk RR vara i princip noll och det kanske är dags att Svemo kollar kalendern och ser att det står 2006 nu.

* (Om man tex har en butik som säljer produkten A kan jag förstå att man inte vill ha ett forum där besökarna tipsar varandra om att produkten finns att köpa billigare hos butiken B)

Kanske Svemo på samma sätt som i ditt exempel inte vill ha ett forum där folk (läs du :D ) snackar skit om Svemo?

Har vi inte interaktivitet här så det räcker? Jag vill ha en officiell sida med info jag kan lita på. Inget skvaller och rykten och "R1 är snyggast", naturligtvis inte heller felaktig eller inaktuell info.

Jag tror den bästa vägen är att ta in fler att jobba aktivt, inte att öppna upp för all skit.

Neutral skrev:
2505381 Kanske Svemo på samma sätt som i ditt exempel inte vill ha ett forum där folk (läs du :D ) snackar skit om Svemo?

Har vi inte interaktivitet här så det räcker? Jag vill ha en officiell sida med info jag kan lita på. Inget skvaller och rykten och "R1 är snyggast", naturligtvis inte heller felaktig eller inaktuell info.

Jag tror den bästa vägen är att ta in fler att jobba aktivt, inte att öppna upp för all skit.
WORD! :tummenupp

Neutral skrev:
2505381 Kanske Svemo på samma sätt som i ditt exempel inte vill ha ett forum där folk (läs du :D ) snackar skit om Svemo?
Det är inte här interaktiveten ska finnas, det är på en Svemo-styrd sajt där de kan diskutera saker som rör sporten med utövarna, förklara regeländringar osv.
Som det är i dag beslutar det något och sedan slängs det skit på SH och ingen från Svemo tar sig den tid som krävs för att besvara och förklara.
Tror ni på fullaste allvar att det skulle "slängas" lika mycket skit på ett Svemo-styrt forum som här på SH?

Sitter man i RR-sektionen torde man ha ett genuint RR-intresse och utan problem kunna avsätta tid för att få ett bra forum.

Tycker ni verkar otroligt bakåtsträvande i den här frågan och väldigt konservativa vilket bara är att beklaga.
Nästan lite åt det kommunistiska hållet med att hörs inte kritiken så finns den inte :rolleyes:

Du är ju bara helt fixerad vid det här med forum. Svemo har faktiskt redan ett eget forum på sin egen sida men det besöker du kanske inte? De har dessutom namn, adress, telefonnummer och mail-adresser till kontaktpersonerna så det kan väl inte vara något problem att komma i kontakt med dem i dag heller. Hur ofta kommer vi överens om något här på SH? Och det skulle Svemo använda som beslutsunderlag? Gissa om de som "förlorade" skulle snacka skit om Svemo då då det skulle vara mer personligt efter att ha varit inblandad i en debatt.

Vad jag vet så har ingen i Svemos rr-sektion ett heltidsuppdrag åt Svemo utan de försörjer sig alla på annat sätt så att diskutera allehanda saker med folk kanske inte är högprioriterat. Det är helt enkelt mycket effektivare att prata med folk ett snäpp under, d v s klubbrepresentanter t ex.

Om du blir aktiv, både som förare och då i en klubb också, så kommer du nog att se att det finns ett fungerande sätt att jobba på redan i dag. Du har inte särskilt god inblick i det i dag men räds inte kritisera i alla fall. Jobbigt för de som lägger ner extratid.

Neutral skrev:
2506362 Du är ju bara helt fixerad vid det här med forum. Svemo har faktiskt redan ett eget forum på sin egen sida men det besöker du kanske inte?
Nej, med 8(!) trådar på 1½ år ser jag ingen större anledning att vara där. Tydligen gör inte de ansvariga det heller :rolleyes:
Neutral skrev:
De har dessutom namn, adress, telefonnummer och mail-adresser till kontaktpersonerna så det kan väl inte vara något problem att komma i kontakt med dem i dag heller.
Att en person ringer eller mailar med en annan sprider inte direkt någon information till alla andra. Men är det personlig kontakt som eftersträvas är det ju helt klart rätt väg att gå...
Neutral skrev:
Hur ofta kommer vi överens om något här på SH? Och det skulle Svemo använda som beslutsunderlag? Gissa om de som "förlorade" skulle snacka skit om Svemo då då det skulle vara mer personligt efter att ha varit inblandad i en debatt.
Vart har jag påstått att Svemo skulle använda diskussionerna på SH som beslutsunderlag :va
Att de kan ta intryck av det som skrivs här är väl helt okej men de borde som sagt ha ett eget aktivt forum där de delgav information och samlade in synpunkter.
Neutral skrev:
Vad jag vet så har ingen i Svemos rr-sektion ett heltidsuppdrag åt Svemo utan de försörjer sig alla på annat sätt så att diskutera allehanda saker med folk kanske inte är högprioriterat. Det är helt enkelt mycket effektivare att prata med folk ett snäpp under, d v s klubbrepresentanter t ex.
Både du och jag och en hel drös till visar ju att man trots heltidsjobb och andra åtaganden utan problem kan ägna rätt mycket tid på ett forum.
Att de ansvariga inte skulle ha tid att skriva lite då och då på ett forum låter mer som en stor rädsla för att de faktiskt skulle behöva försvara och förklara sina beslut (hjälp, vad läskigt).
Neutral skrev:
Om du blir aktiv, både som förare och då i en klubb också, så kommer du nog att se att det finns ett fungerande sätt att jobba på redan i dag. Du har inte särskilt god inblick i det i dag men räds inte kritisera i alla fall. Jobbigt för de som lägger ner extratid.
Fungerande verkar vara att ta i. Du kan ju omöjligt ha missat det missnöje som gror bland annat på SH angående Svemos oförmåga att delge samt förklara sina beslut i tid.
Och min kritik är inte på något sätt riktad mot de lokala förmågorna som gör så gott de kan och ska ha all cred för det.

Ta bara som exempel det läge som råder nu, dvs att ingen verkar veta vilka klasser som ska köras nästa år, 1000 cc i Veidec, A- och B-förare samma helg osv?
Vet inte om jag letat dåligt men jag kan inte hitta någon info om det på Svemos sajt och kan inte för mitt liv förstå varför varje enskild förare ska behöva leta info genom att ringa eller maila någon i Svemos RR-sektion :va

En sak till som du verkar missa är att det finns gott om folk som har långt till sina klubbar och inte kan delta på samma sätt som ni som bor granne med en bana. Vad skulle då vara problemet med att sprida information via ett forum, LMS gör väl det bland annat på SH?

Förstår som sagt inte vad som skulle vara så farligt med ett forum men jag ska ta kontakt Kenneth och be honom förklara hur de tänker.

sandstream skrev:
Förstår som sagt inte vad som skulle vara så farligt med ett forum men jag ska ta kontakt Kenneth och be honom förklara hur de tänker.
Nu har jag fått svar från Kenneth och han beklagade att forumet inte fungerat så bra som de velat. Han hade pratat med killen som skötte forumet och de skulle jobba på en bättring :)

sandstream skrev:
2509239 Nu har jag fått svar från Kenneth och han beklagade att forumet inte fungerat så bra som de velat. Han hade pratat med killen som skötte forumet och de skulle jobba på en bättring :)
Ett forum är ju inte bättre än vad besökarna gör det till. Upp till oss SVEMO medlemmar således, tycker jag.

Att det inte har kommit någon info om nästa år kan ju bero på att nya sektionen började sitt uppdrag den 1 oktober, alltså i söndags.
Vet att dom har ett möte planerat om ca 1 vecka så ni får nog hålla er till tåls tills efter det mötet innan ni kan få någon som helst input på vad som blir nästa säsong.

Gustav O skrev:
2510050 Ett forum är ju inte bättre än vad besökarna gör det till. Upp till oss SVEMO medlemmar således, tycker jag.
Håller med dig!
Dock så krävs det att någon från Svemo är aktiv i deras forum och besvarar frågor, annars dör forumet ut, precis som det gjort nu.

sandstream skrev:
2510154 Håller med dig!
Dock så krävs det att någon från Svemo är aktiv i deras forum och besvarar frågor, annars dör forumet ut, precis som det gjort nu.
DU verkar ha många idéer om hu SVEMO ska jobba så jag tycker du ska ansöka om att få hjälpa till med administrationen. ;)
I sak håller jag med dig men tror det varit dödfött från början med ett forum där.

Gustav O skrev:
2512991 DU verkar ha många idéer om hu SVEMO ska jobba så jag tycker du ska ansöka om att få hjälpa till med administrationen. ;)
I sak håller jag med dig men tror det varit dödfött från början med ett forum där.
Det verkar ju inte kunna bli sämre och börjar jag tävla nästa år skulle jag lätt kunna tänka mig att hjälpa till.

*/ ?>
Nyheter
KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back