Neutral skrev:
2506362 Du är ju bara helt fixerad vid det här med forum. Svemo har faktiskt redan ett eget forum på sin egen sida men det besöker du kanske inte?
Nej, med 8(!) trådar på 1½ år ser jag ingen större anledning att vara där. Tydligen gör inte de ansvariga det heller
Neutral skrev:
De har dessutom namn, adress, telefonnummer och mail-adresser till kontaktpersonerna så det kan väl inte vara något problem att komma i kontakt med dem i dag heller.
Att en person ringer eller mailar med en annan sprider inte direkt någon information till alla andra. Men är det personlig kontakt som eftersträvas är det ju helt klart rätt väg att gå...
Neutral skrev:
Hur ofta kommer vi överens om något här på SH? Och det skulle Svemo använda som beslutsunderlag? Gissa om de som "förlorade" skulle snacka skit om Svemo då då det skulle vara mer personligt efter att ha varit inblandad i en debatt.
Vart har jag påstått att Svemo skulle använda diskussionerna på SH som beslutsunderlag

Att de kan ta intryck av det som skrivs här är väl helt okej men de borde som sagt ha ett eget
aktivt forum där de delgav information och samlade in synpunkter.
Neutral skrev:
Vad jag vet så har ingen i Svemos rr-sektion ett heltidsuppdrag åt Svemo utan de försörjer sig alla på annat sätt så att diskutera allehanda saker med folk kanske inte är högprioriterat. Det är helt enkelt mycket effektivare att prata med folk ett snäpp under, d v s klubbrepresentanter t ex.
Både du och jag och en hel drös till visar ju att man trots heltidsjobb och andra åtaganden utan problem kan ägna rätt mycket tid på ett forum.
Att de ansvariga inte skulle ha tid att skriva lite då och då på ett forum låter mer som en stor rädsla för att de faktiskt skulle behöva försvara och förklara sina beslut (hjälp, vad läskigt).
Neutral skrev:
Om du blir aktiv, både som förare och då i en klubb också, så kommer du nog att se att det finns ett fungerande sätt att jobba på redan i dag. Du har inte särskilt god inblick i det i dag men räds inte kritisera i alla fall. Jobbigt för de som lägger ner extratid.
Fungerande verkar vara att ta i. Du kan ju omöjligt ha missat det missnöje som gror bland annat på SH angående Svemos oförmåga att delge samt förklara sina beslut i tid.
Och min kritik är inte på något sätt riktad mot de lokala förmågorna som gör så gott de kan och ska ha all cred för det.
Ta bara som exempel det läge som råder nu, dvs att ingen verkar veta vilka klasser som ska köras nästa år, 1000 cc i Veidec, A- och B-förare samma helg osv?
Vet inte om jag letat dåligt men jag kan inte hitta någon info om det på Svemos sajt och kan inte för mitt liv förstå varför varje enskild förare ska behöva leta info genom att ringa eller maila någon i Svemos RR-sektion
En sak till som du verkar missa är att det finns gott om folk som har långt till sina klubbar och inte kan delta på samma sätt som ni som bor granne med en bana. Vad skulle då vara problemet med att sprida information via ett forum, LMS gör väl det bland annat på SH?
Förstår som sagt inte vad som skulle vara så farligt med ett forum men jag ska ta kontakt Kenneth och be honom förklara hur de tänker.