2504298 Jag håller med om att det allra trevligaste vore att någon av de befintliga sajterna (gärna
www.roadracing.se) blev riktigt bra. Men de problem som jP beskriver här ovan i tråden går inte att blunda för och min tanke var därför att lyfta bort ansvaret för att fylla en sajt med innehåll från en eller några få personer till vem som helst som har lust/tid/ork. Det finns väldigt bra CMS system som skulle kunna användas för detta. En "contributor" skulle bara behöva fylla på med lite info, katagorisera innehållet (resultat, nyhet, racerapport, artikel, vilken tävling det gäller osv), publicera och sedan sköter sajten sig själv och puffar information till t.ex startsidan. Dessutom skulle man kunna söka bland allt innehåll.
Så, om det nu är svårt/smått omöjligt att driva en sajt med bra uppdatering på "vanligt" sätt, varför inte prova något nytt? Innehållet kanske inte alltid kommer vara 100%-igt alla gånder men det kanske skulle kunna innehålla en hel del intressanta saker. Det blir ytterligare en sajt i cyberspace men det kanske kommer uppdateras så ofta att den blir riktigt bra?
Frågan är om en så pass officiell sida som
www.roadracing.se skulle kunna drivas på det sättet? Jag tror inte det. Den sajten kanske får inrikta sig på att tillhandahålla aktuell information om vilka klasser som finns, licensregler osv osv osv.