Var i Sverige ska man bo?

Jag tror att man kan bo var som helst bara man bestämmer sig för att trivas. Alla platser har sina för- och nackdelar. Hurdant skulle ni mena Karlskrona är t.e.x?

En vacker stad med mycket att titta på, trevlig historia, trevlig skärgård, möjlighet att segla till flera grannländer, nära till Sweden Rock.

Och en jeffla massa slödder.

En vacker stad med mycket att titta på, trevlig historia, trevlig skärgård, möjlighet att segla till flera grannländer, nära till Sweden Rock.

Och en jeffla massa slödder.

Jag gillar Karlskrona. Stan ligger väldigt fint. Är där fullt med slödder så kanske det inte är ett ställe man vill bo på.

Hur kommer det sig att vissa ställen (Eskilstuna, Malmö, Sollentuna mfl) får stämpel som "full med slödder" medan andra inte?

Som polikiker borde det vara av intresse att hålla "sin" stad attraktiv för bra folk.

Hehe, som flera andra i traden sa kan jag rekomendera Melbourne :tummenupp
Bott har i 3 manader nu o fy fan va gott det ar! Fantastisk stad
Har grymmaste MC-vagen en timme harifran: Great Ocean Road, bandagar kor man pa Philip Island, 2 timmar harifran :yoparty
Dock borjar det bli host har nu vilket ar lite segt

Du letar inte efter en inneboende? Jag är jäkligt sugen på att flytta.
Var visserligen bara 3veckor i Melbourne under mars och jag gillade staden starkt.

Jag gillar Karlskrona. Stan ligger väldigt fint. Är där fullt med slödder så kanske det inte är ett ställe man vill bo på.

Hur kommer det sig att vissa ställen (Eskilstuna, Malmö, Sollentuna mfl) får stämpel som "full med slödder" medan andra inte?

Som polikiker borde det vara av intresse att hålla "sin" stad attraktiv för bra folk.

Fråga migrationsverket.

Fråga migrationsverket.

Nja ta Oxelösund som exempel. Invandringen har varit låg sen alla finnar kom. De flesta har jobb, tjänar helt ok, staden ligger fint o.s.v. Borde vara en hur bra stad som helst. Men med höga inkomster och mycket fritid(skift) kommer spriten in. De har helt enkelt supit sönder sig och stan.

Tror det ligger djupare orsaker bakom en stads förfall.

Nja ta Oxelösund som exempel. Invandringen har varit låg sen alla finnar kom. De flesta har jobb, tjänar helt ok, staden ligger fint o.s.v. Borde vara en hur bra stad som helst. Men med höga inkomster och mycket fritid(skift) kommer spriten in. De har helt enkelt supit sönder sig och stan.

Tror det ligger djupare orsaker bakom en stads förfall.

Highway to hell brukar vara att det blir bostäder över i en stad eller stadsdel.
Migrationsverket köper och fyller med nytillkomna flyktingar och invandrare.
Sedan är det kört.

Draparen skrev:
Du letar inte efter en inneboende? Jag är jäkligt sugen på att flytta.
Var visserligen bara 3veckor i Melbourne under mars och jag gillade staden starkt.

Blir faktiskt ett rum ledigt i lagenheten dar jag bor from Juni :hej

Så enkelt kan man nog inte förklara det. Flyktingar/invandrare finns det ju överallt.

Det kommunala bostadsbolagets vilja att styra upp ett område är nog det som påverkar mest. Har dom bestämt sig för att vissa lägenheter i vissa huskroppar skall vara så billiga som möjligt får du problem, inte bara med klientelet som får en lägenhet tilldelat utan allsköns patrask söker sig dit.

Värst är det om det är merparten större lägenheter typ 3-5 rummare.

Det kommunala bostadsbolagets vilja att styra upp ett område är nog det som påverkar mest. Har dom bestämt sig för att vissa lägenheter i vissa huskroppar skall vara så billiga som möjligt får du problem, inte bara med klientelet som får en lägenhet tilldelat utan allsköns patrask söker sig dit.

Värst är det om det är merparten större lägenheter typ 3-5 rummare.

Varför vill en kommun detta?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...