Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Billigt boende är inte allt men en jävligt stor del. Om man har vanlig medelinkomst så svider det rejält att pynta mer än 2 miljoner för ett boende, speciellt om man har minst en bil på det också.
Vi pyntade dryga miljonen för vårt hus och det är ju acceptabelt för då kan man vara utan jobb en längre tid om det skulle inträffa något eller om man vill vara ledig helt enkelt.
Bostadsrätter här i stan är äckligt billigt, en 2:a kostar mellan 20-40k och inga kostar över 100k om det inte är radhusliknande historier.
Kommunen sålde tomter billigt för att de ville att folk skulle bygga nytt, i stort sett det enda som kostade var anslutning till fjärrvärme och avlopp så en fin tomt kan man få för runt 200k.
Skulle jag ha möjligheten att jobba hemifrån så skulle jag söka mig till en avkrok i Värmland eller nedre norrland då naturen har mycket att erbjuda. Inte för att jag ens äger ett par gummistövlar men väl ett par fiskestövlar![]()
Stockholm!!
Geografiskt byter du knappast upp dig med Västkusten.Du byter snö och kyla mot en jävla massa regn och blåst -det regnar dubbelt så mkt i Götet som i Stockholm och dessutom sidledes....fi fan.
sydney och Melbourne är 2 klockrena städer med mycket nära banor och ett riktigt bra klimat
varför begränsa sig till lilla sverige liksom..think outside the Frasses låda
Kan inte annat än att hålla med dig på den punkten. Två helt underbara städer.
Dock har Sydney ett lite varmare klimat året runt än Melbourn.
Däremot kan man ha fyra årstider i Melbourne under samma dag.
Man kanske skulle göra slag i saken och flytta utomland
Ok, jag förstår det.![]()
Men vad jag menade var att jag har t.ex. ett boende (eget hus) som jag pyntade 150 lax (ja faktiskt!) för och behöver inte ens arbeta för att ha tak över huvudet. Istället saknas så mycket i serviceväg och socialt här så det är knappt värt det.. Skulle kunna tänka mig att betala mer i boende för att få mer av det istället. Kan tom. krypa in i en hyresrätt om jag har hittat rätt kneg och utgå därifrån.
Förövrigt så har jag skogen ordagrannt inpå knuten och en å med vild-öring 60 m från tomten men man ledsnar på det också.
Byte?![]()
svåra e ju då att få dom där papperna..jobb e busenkelt..jag har till ochh med firmor som skulle sponsra min flytt och uppehälle men måste i alla fall göra alla test osv osv..
Varberg, alla satans turister kan inte ha fel.
Sen ligger det en halvtimme från Göteborg oxå, om man är en sån där köpkrafftig.
Ok, jag förstår det.![]()
Men vad jag menade var att jag har t.ex. ett boende (eget hus) som jag pyntade 150 lax (ja faktiskt!) för och behöver inte ens arbeta för att ha tak över huvudet. Istället saknas så mycket i serviceväg och socialt här så det är knappt värt det.. Skulle kunna tänka mig att betala mer i boende för att få mer av det istället. Kan tom. krypa in i en hyresrätt om jag har hittat rätt kneg och utgå därifrån.
Förövrigt så har jag skogen ordagrannt inpå knuten och en å med vild-öring 60 m från tomten men man ledsnar på det också.
Byte?![]()
Synd att det finns så få civiliserade länder nära ekvatorn.
Ja, faktiskt inga, typ? Det verkar av någon anledning som att en vettig samhällsstruktur är omvänt proportionell mot årsmedeltemperaturen.
Nåja, man kan ju bo ganska nära ekvatorn om man bosätter sig i det stora landet i väst. Åtminstone så att man kan ha bra väder året runt.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |