h051n
Ny medlem
Åhus, nära Kristianstad.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Skåne
Gott om mindre städer/hålor men väldigt bra kollektivtrafik så man kan ta sig vart man vill relativt enkelt och snabbt. Själv hade jag valt Malmö men du är ju efter något mindre. Vad du än gör, undvik Eslöv!![]()
Jag har inte heller hört några vidare bra saker om Eskilstuna. Vad har hänt där egentligen?
För 10 år sen var det ett rätt ok ställe inbillar jag mig.
Njae, det har alltid varit lite av ett getto överlag. Visst finns det fina delar i Eskilstuna med, klyftorna är nog större här än på många andra håll.
Men när jag växte upp i Eskilstuna så var det riktigt jävligt redan då och min familj valde att flytta därifrån för 18 år sedan. Både brorsan och syrran växte upp där under tonåren och det var ganska jävligt redan då.
Mycket arbetslösa finnar= hög andel alkisar. Mycket invandring och segregation= mycket våldsbrott och liknande. Nu kommer det rasa in en del som påstår att invandringen inte har något med det att göra men det vet vi att det har.
Det finns både ett Chinatown (Nyfors) och ett lilla Irak (Skiftinge) i Eskilstuna och så var det redan på början av nittiotalet även om det har gått helt åt helvete nu.
Och bostadspriserna är betydligt högre än vad man kan önska trots att staden inte är vare sig speciellt stor eller har vidare bra utbud på massa saker.
En skitstad helt enkelt.
Personligen trivs jag skitbra där vi bor nu i lilla Arboga. Visst, inte ens värt att kalla stad med sina drygt 15 000 invånare men å andra sidan är bostadspriserna bra och geografiskt sätt har jag svårt att komma på ett bättre läge.
Inom en radie av 5 mil finns 3 större städer med allt man kan tänkas behöva och E20 går precis förbi och både Hjälmaren och Mälaren inom 1,5 mils avstånd.
Helt suveränt om man vill jobba i Örebro, Västerås eller Eskilstuna, det tar mindre än 30 minuter med tåg till alla tre städerna och man har genast halverat bostadspriserna.
Men föredrar man ett bra utbud av uteliv och klädaffärer och dylikt så är det ju kasst...
Västkusten check, någon särskild ort kanske?
Boden är riktigt trevligt att bo i men det ligger fel geografiskt, tex så stjäls det inga hojar här och man har råd att bo i villa med medelinkomst.
Arboga och Nyköping var bra tips! Vad har SSAB för verksamhet i Nyköping?
Fan vilken bra och inspirerande tråd!
Funderar också på att dra upp pålarna och driva vidare söderut..
Här i skogen snöar det med, kassa vägar, långt till allt, inskränkta bönder och noll framtidsvisioner.
Billigt boende är inte allt, tro mig. Har man bara ett kneg så fixar sig resten.
Lycka till!![]()
Kristinehamn så klart!
3 mil till Gälleråsen.
En riktigt fin skärgård som man kommer till på mindre än 15min, från centrum.
Ligger mitt mellan stockholm & oslo.
Fin crossbana.
Fin gocartbana.
Nybyggt badhus.
Dräller väl inte med jobb men inte omöjligt att hitta nåt.
ca 19000 invånare.
Nyköping/Oxelösund har jag bara hört skit om.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |