Ripster
Crash boom bang
Pallnitar du då går det ju åt hå-vete ändå, oavsett med Abs eller inte?
om du inte har låst hjulen har du ju iaf en chans att kunna väja undan men får du panik å låster hjulen har du ju ingen styrförmåga/ lär klota
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Pallnitar du då går det ju åt hå-vete ändå, oavsett med Abs eller inte?
om du inte har låst hjulen har du ju iaf en chans att kunna väja undan men får du panik å låster hjulen har du ju ingen styrförmåga/ lär klota
Givetvis är det rätt med bromstekniken, men, visa mig den mc förare, eller bilförare för den delen, som i alla lägen använder "rätt" bromsteknik?
Alla, och jag menar alla, kommer någon gång att få panik i ett trängt läge. Och panikbromsa för att försöka undvika
en olycka. Det är en sak att vara kaxig på bana, där man är 100% fokuserad hela tiden. Men i trafik har du störningsmoment hela tiden.
Samma typ av argument gavs när ABS började införas på bilar. Jag behöver inte det, för jag har perfekt bromsteknik, och kan stå stilla fortare med den. Men titta på bilarna idag, hur många säljs utan ABS? Titta på de mest avancerade spotvagnarna? ABS? Yes Sir!
Jag vill se dig panikbromsa i en kurva med ABS som är så jävla bra att man inte behöver kunna någonting.
Vill se dig när ABS:n räddar dig.
Lycka till!
Men den som tror att ABS:n "räddar" dig från allt vad panik situationer heter bör tänka om.
Förbannat vad många förstå sig påare det finns på detta forum! Är det nån som vet vart hur hur Anthony kommer att köra? ne inte många verkar det som. Det jag har pratat med han om han körning visar att han kommer att köra i princip året runt, När det är sol, när det regnar, asfalt och grusväg.
Det går jätte bra att bromsa bra under bra eller perfekta förhållanden på sommaren, MEN.......
- om man är en förare som kör tidigt på våren och sent på hösten , när det är kallt i backen och nyckfulla förhållanden så är ABS ett bra hjälpmeden.
- Är man en sån som törs ta hojen utanför dom rena asfaltvägarna och ge sig ut på grusvägarna och få hojen lite skitig så är det jävligt bra med ABS.
Anthoney, av hans snack inför denna säsong, verkar vara en sån förare som inte är rädd för att köra överallt, så ABS = Definitivt!!!!
Sen så är det jävligt kul att se att 80%(minst) av alla här är blivande roadracing stjärnor...."vale" kan slänga sig i väggen.![]()
Suzuki SFV 650 Gladiuskolla försäkringen på den tro att den går under customklas= billig
Har testat en sådan och jag kan säga at det inte ryckte nått vidare i baguetten när man körde den...
Förbannat vad många förstå sig påare det finns på detta forum! Är det nån som vet vart hur hur Anthony kommer att köra? ne inte många verkar det som. Det jag har pratat med han om han körning visar att han kommer att köra i princip året runt, När det är sol, när det regnar, asfalt och grusväg.
Det går jätte bra att bromsa bra under bra eller perfekta förhållanden på sommaren, MEN.......
- om man är en förare som kör tidigt på våren och sent på hösten , när det är kallt i backen och nyckfulla förhållanden så är ABS ett bra hjälpmeden.
- Är man en sån som törs ta hojen utanför dom rena asfaltvägarna och ge sig ut på grusvägarna och få hojen lite skitig så är det jävligt bra med ABS.
Anthoney, av hans snack inför denna säsong, verkar vara en sån förare som inte är rädd för att köra överallt, så ABS = Definitivt!!!!
Sen så är det jävligt kul att se att 80%(minst) av alla här är blivande roadracing stjärnor...."vale" kan slänga sig i väggen.![]()
Du som vill ha säkerhet Anthony ska ju självklart titta på en BMW C1....Den har ju fö fan ROLLCAGE!!
View attachment 354442
Annars finns Piaggio Mp3 med ABSView attachment 354443
![]() |
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna
Under lördagen kördes Mälar... |
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion