Val av ny hoj (bomba gärna med humor)

Ja kan nog försvåra vid långsamma stoppies för framhjulet kanske ligger närmare gränsen då, och nej ajg lysnar inte på nån tysk, men lysnar på bekanta som kör hojar med abs och har provat göra stoppies med det.

Jag är ingen stoppieexpert men det är i princip omöjligt att få bakhjulet att lyfta på horneten, framför allt om man vill göra en stopp-stoppie. Med tanke på att jag lyckats med andra kan jag ju inte göra så jävla fel.

Jag är ingen stoppieexpert men det är i princip omöjligt att få bakhjulet att lyfta på horneten, framför allt om man vill göra en stopp-stoppie. Med tanke på att jag lyckats med andra kan jag ju inte göra så jävla fel.

jo men bara för att det är du:tuttar rätta mig gärna om jag har fel nu men du menar väl när framhjulet står stilla å resten av hojen resper på sig, isåfall har du ju låst hjulet å det ska ju abs:en på din hornet förhindra.

Kanske inte den roligaste hojen på marknaden, men den uppfyller nog ganska mycket av dina önskemål ändå.

Väldigt låg förbrukning (0,32 / mil), från 1712:- hel / hel via BMW märkesförsäkring (IF) ABS som hör och häpna till och med är Urkopplingsbar, en hoj som jag tycker passar in som Allround hoj då man kan köra långt, busa på slangen, köra på grus m.m.
Dock bara 50 hk och 60 nm, men det kan man klara sig på beroende på vilka krav man har.

http://www.bmw-motorrad.se/se/sv/in..._sertao/g650gs_sertao_overview.html&notrack=1

Kanske inte den roligaste hojen på marknaden, men den uppfyller nog ganska mycket av dina önskemål ändå.

Väldigt låg förbrukning (0,32 / mil), från 1712:- hel / hel via BMW märkesförsäkring (IF) ABS som hör och häpna till och med är Urkopplingsbar, en hoj som jag tycker passar in som Allround hoj då man kan köra långt, busa på slangen, köra på grus m.m.
Dock bara 50 hk och 60 nm, men det kan man klara sig på beroende på vilka krav man har.

http://www.bmw-motorrad.se/se/sv/in...0gs_sertao/g650gs_sertao_overview.html¬rack=1

:tummenupp

Lyssnar du på allas förslag och tycken så kommer du snart inse att det bara försvårar för dig ännu mer. Lyssna på ditt hjärta och köp den hoj som passar dig och du har råd med! Känner jag dig rätt så kommer du köra måååånga mil och prioriterar säkerheten först. Men det mesta av säkerheten skulle jag vilja påstå ligger i hur man är som förare. Självklart kan olika hjälpmedel underlätta situationer som är extra kluriga, men att använda huvet när man kör mc och reglera gas och broms efter det är nog en bra början och samtidigt en bra bit på väg.

Nya speed triple. Abs som till och med är urkopplingsbar, funkar genom bilsport, ful som stryk, funkar kära långt på.

vågar man köpa en triumph. en gammal man med inkontinensbesvär har ju mindre problem med läckage än trajjor

Köper du en ny har du ju garanti så....men visst tråkigt om man ska behöva lämmna in hojen mitt i säsongen dock kan man väl kräva lånehoj eller? :va

Hehe, har inte hört något från Triumph än, dock har jag ett års garanti kvar. Dessutom täcker försäkringen 6 års motorskada vad det nu innebär.

ABS behövs inte på denna modellen, den har för fan stödhjul så man kan bromsa i kurvan.
Helsystem för bättre effekt och grymt ljud.
Packväskor finns när man ska på lite längre turer.
Även en praktisk korg framtill.
Bör dock bygga om bakdelen för lite "coolare" look samt för att underlätta en wheelie.

Men bäst av allt är att den är vääääldigt billig i försäkring.
:tuttar

Bifogat

• 4404-715370-shopw-0c59bd.jpg
    4404-715370-shopw-0c59bd.jpg
    27 KB · Visningar: 34
Last edited:
ABS behövs inte på denna modellen, den har för fan stödhjul så man kan bromsa i kurvan.
Helsystem för bättre effekt och grymt ljud.
Packväskor finns när man ska på lite längre turer.
Även en praktisk korg framtill.
Bör dock bygga om bakdelen för lite "coolare" look samt för att underlätta en wheelie.

Men bäst av allt är att den är vääääldigt billig i försäkring.
:tuttar

Man e ju lätt kung på Lelleträffen om man kommer dit på den!

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka