Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hade sagt honda cbr600rr men bil o sport vill inte ens försäkra min75000:- trafik försäkring:
som hittat!
Visst är ABS bra, det är ju utvecklat för att underlätta för föraren vid knepiga situationer. Men jag hävdar fortfarande att det inte "räddar liv" på det sätt som många påstår.
I exemplet jag tog upp med nerlägg i en kurva vill jag påstå att det inte spelar någon roll om du har abs eller inte. Bromsar du vid nerlägg blir resultatet detsamma, med ABS eller inte - hojen går rakt fram. Rätta mig gärna om jag har fel. Visst går det att bromsa lite, men om man tvärnitar reser hojen sig upp.
Sen är det självklart skillnad om man ska bomba grusfri bana eller köra grusväg. Men som SGM säger, se det som ett hjälpmedel, förlita dig inte på ABS:en.
Sen är det ytterligare skillnad på att låsa bromsarna och bromsa på sig. Visst är detta en tolkningsfråga eftersom att glaset alltid är halvfullt eller halvt tomt, men när jag hör någon säga att de bromsade på sig innebär det att de bromsade åt helvete för sent. Följder av detta kan självklart bli att man låser upp, men bromsar du för sent spelar det fortfarande ingen roll om du har ABS eller inte. Och ni som hävdar motsatsen kan ju bara kolla på exemplet när jag gick av på anderstorp - MED ABS. Jag bromsade för sent helt enkelt.
Du har fortfarande en viss vikt som ska från x-hastighet till 0, och enligt fysikens lagar går det inte att bromsa senare än vid en viss punkt. Går man förbi denna punkten kan du skicka din abs åt hå-vete.
Dessutom, vad jag vet är inte ABS optimalt på grus (inte skrivet i sten) eftersom att när du bromsar sjunker hjulet ner i grusen, låser och ABS:en släpper, för att sedan gå in igen när hjulet rullar - dvs längre bromssträcka.
Vill Anthony ha ABS ska han självklart ha det, det missunnar jag inte honom, men det är fortfarande ett HJÄLPMEDEL.
Handlar inte om att någon är "förståsigpåare"
Om du har läst vad jag har skrivit så har jag Aldrig sagt att ABS är dåligt på något sätt.
Bara att det är överskattat, men ett bra komplement / hjälpmedel.
Oavsett årstid eller väglag så är det fortfarande ett hjälpmedel, eller?
Och vad gäller roadracing stjärnor kommer jag nog aldrig sikta på. Då hade jag valt en annan hoj än Touring
Åter till ämnet Anthony, jag tycker du ska välja en hoj MED ABS.
Men, du ska ha med dig att det inte är någon mirakel produkt.
intressant jämförelse
intressant jämförelse
http://www.youtube.com/watch?v=-Zv3Sacl7JQ&feature=related
Hade sagt honda cbr600rr men bil o sport vill inte ens försäkra min75000:- trafik försäkring:
som hittat!
Skulle inte kalla det en jämnförelse.
Att Abs är bra i regn och grus är det ingen som har motstridigt men
gör om brommsningarna på torrt underlag och med en förare som kan bromsa och inte ett rickspucko som bara nyper fram och bak allt vad han kan.
Syns ju klart och tydligt med att killen inte ens försöker undvika att låsa hjulen.
Men skit samma, Står ju ganska klart att Anthony inte kommer att titta åt en hoj utan Abs så tycker vi kan lägga ner hela diskutionen.
Skulle själv gärna ha det på min men då vill jag kunna koppla bort skiten också.
Men tractioncontroll..Det vill jag fan ha!
???????
Jag betalar typ 5300 för min 600RR Hel/Halv.. 30 år och många kk-år.
KÖP GALFER, mkt bättre än ABS. :Hoppa
Du glömde att det ger MINST 10hk extra på slangen!!!!!!!!!!![]()
bara en liten fråga barrisVarför ska du kunna koppla ur den?
Stoppies såklart![]()
Men inte lönt att skriva nått här för ni vet ju allltttt om Abs för det har tyska wolfgang sheiseschmitt talat om för er.
Sigh fråga villken stuntare som helst.
Alla kommer säga till er att systemet försvårar stoppies AVSEVÄRT..speciellt om du ska göra långsamma stoppies.
POÄNGTERAR IGEN ATT JAG INTE PÅSTÅR ATT DET EJ GÅR! Dock blir det svårare.
Så nej jag TANKEVURPADE inte.
Men inte lönt att skriva nått här för ni vet ju allltttt om Abs för det har tyska wolfgang sheiseschmitt talat om för er.
![]() |
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna
Under lördagen kördes Mälar... |
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|