Vad tycker NI är snabbast, 600 eller 1000?

Vad tycker NI är snabbast, 600 eller 1000?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
Jag inbillar mig att de flesta kör fortare på en 600.
Skiljer inte mycket, vare sig i effekt (-) eller smidighet(+).
Men tillräckligt.
Men det GÅR att köra fortare med en literhoj.

Förmåga går ej att köpa.

Jag inbillar mig att de flesta kör fortare på en 600.
Skiljer inte mycket, vare sig i effekt (-) eller smidighet(+).
Men tillräckligt.
Men det GÅR att köra fortare med en literhoj.

Förmåga går ej att köpa.

Tänkte skriva nåt liknande men orkade inte.
Om man måste fråga vad som är snabbast så vetefan om jag orkar svara.
För dels måste man ju definiera: Inom VAD?
Jag menar - absolut snabbhet kan ju t.o.m min mamma fatta att fler hästar rular över färre...

Men irl är nog de ALLRA flesta snabbare på en 600 än en 1000.

Men det var nog inte det som var frågan?
Eller?

Det tydligaste beviset på mina teser är annars att i princip inte en enda racingåkare svarat i pollen...

De tänker alla samma sak: Det beror väl på vem som sitter på hojen...

Hahahhaa, klockrent svar :P
Som sagt aldrig kört en 1000cc men ska jag va helt ärlig så tycker jag 600orna låter bättre och dom flesta 600orna ser bättre ut också, på nått sätt smidigare och ser lättare ut.

Den ända snygga 1000cc VA ju R1an tills dom förvandlade den till "Ahmed the Dead Terrorist" Rip-off! :P

RR är snygg!

Hahhaaa... TACKAR! *suck*

hur bekvämt/snyggt e d med en 190cm lång snubbe på en 600?:va
Ska man inte välja hoj efter de fysiska förutsättningarna + erfarenhet?

750
stäng tråden!

Jag tycker snarare att han bör stycka hojen och sälja skiten som reservdelar, anmäla åbäket som stulet och sedan starta nya trådar om hans FABRIKSNYA GIXXER K9!!!!1 som han plockar ut för försäkringspengarna och ett nytt lån på mammas ICA-kort.

Det är klart att jag är lite avundsjuk. Det är nog de flesta. Förresten vill jag be dig Nash att ta med en vän när du hämtar ut pärlan, det behövs fler sådana här videos på nätet:

[YOUTUBE-ID]Ix6IGuAdP6I[/YOUTUBE-ID]

Andra gången jag ser en Gixxxer göra sådär! Är det fel på vridet eller vafan?
Såg nått på hojnyheter för ett tag sen, SAMMA sak där!

Bra med pulver, men framförallt nya, kalla däck skulle jag gissa..

Håll dej till moppe istället, du kommer äta gräs i diket på en motorcykel :tummenupp

ps. Rossi har inte en suck mot min ap-trimmade crescent kompakt.

Andra gången jag ser en Gixxxer göra sådär! Är det fel på vridet eller vafan?
Såg nått på hojnyheter för ett tag sen, SAMMA sak där!
Svaret är väl givet? Det är bara amatörer, losers och killar som inte kan knulla som kör Gixxer.

:popcorn

man är naiv att tro att man är snabbare för att man sitter på en 1000 cc på en fin kurvig väg, 300 väg rakt fram så kan de loosa lite i toppfart. Inget hänger på kubiken allt på föraren. OM det nu hängde enbart på kubiken så kan man ju ta raceerfarna killar på effektsvagare 600 och en nyutexaminerad körkortsinnehavare på en 1000 cc. Vad blir resultatet?

man är naiv att tro att man är snabbare för att man sitter på en 1000 cc på en fin kurvig väg, 300 väg rakt fram så kan de loosa lite i toppfart. Inget hänger på kubiken allt på föraren. OM det nu hängde enbart på kubiken så kan man ju ta raceerfarna killar på effektsvagare 600 och en nyutexaminerad körkortsinnehavare på en 1000 cc. Vad blir resultatet?

Word! som sagt, ap-trimmade crescent kompakt is the shit (med rätt förare bakom styret) :yoparty

Beror ju helt på föraren och banan..jag som nybörjare skulle säkert va snabbare på en 600:a...på en 1000 skulle jag dööö direCkt

Jag tog kortet i år så är super rookie mot många här, men har haft en -08 600RR o en -08 1000RR sen i juni.
Kan säga att rakt fram är 1000RRn mkt brutalare 100 - 250. Skiljer ett par sekunder och dom känns.
På kurviga vägar kör jag nog fotfarande bättre med 600 pga att jag inte kan hantera kraften i 1000. När det gäller väghålling och balans måste jag dock att 1000RRn äger. Bana har jag inte kört än, men nästa säsong så.

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage