Vad tycker NI är snabbast, 600 eller 1000?

Vad tycker NI är snabbast, 600 eller 1000?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
1000cc har blivit så mycket lättare nu så att det är nog den som bör vinna. Min r6 - 00 väger strax under 200 kg och idag är det vad en vanlig r1 väger ungefär.

Provkörde nya kawsaki zx10r, oj villken 600 hoj fast med 1000 cc motor. Den var lätt. Synd att den är så sjukt FUL

Frågan borde ha ställts annorlunda.... Vilken hoj är DU snabbast på 600 eller 1000cc. Jag har kört ifrån folk som kört 1000cc är 600 snabbast då? Nä troligtvis inte... aja bara en fundilering.

Enklast måste ju vara att jämföra varvtider i föreslagsvis Superstock och ta ett medelvärde. 1000cc är betydligt snabbare. Men självklart kan ett proffs på en 600 köra ifrån ett blåbär på en 1000cc. Sen vet ju alla att 1200 är bättre än 1000 och att min pappa kan spöa din pappa.

Lås in en 600 och en 1000 i en bur. Öppna buren efter 2 dagar, den som kommer ut levande, vinner!

Jag hoppar över alla mer eller mindre onödiga inlägg/kommentarer som rör allt från hastighet (600/1000) till olika tävlingsklasser (vilket man i och för sig skulle kunna jämföra med och i så fall titta på bästa varvtiderna på en specifik bana)) och i stället fokuserar på så som JAG tror trådskaparen menade/menar med frågan, dvs. vilken sporthoj (med avseende på motorstorlek 600cc eller 1000cc är JAG snabbast med.

Eftersom det varken är speciellt svårt eller roligt (tycker jag) att köra fort rakt fram (hur svårt är det då? :arsele :D ) så jämför jag med körning på bana och företrädesvis banor i sverige där de flesta raksträckorna är relativt korta (endast Anderstorp har någon längd att prata om). Och på alla andra banor runt om i Svedala är jag snabbast på 600cc jämfört med hur snabbt/långsamt jag kör 1000cc.

Med en helvetisk massa träning KANSKE jag är snabbare på en 1000cc men eftersom jag är en feg rackare som inte gillar när det går riktigt riktigt fort ner mot ex. chikanen på Falkenberg så är sannolikheten stor att jag skulle bromsa både tidigare och framför allt hårdare vilket resulterar i en lägre ingångshatighet med en 1000cc än med en 600cc som jag inte når samma tophastighet med. Alternativet är ju att krascha eller på just Falken och Gelleråsen ta escape:en men då blev man ju inte så snabb just det varvet :D .

Dvs. jag tror att det är lättare att köra snabbare, upp till en viss nivå, med en 600cc än med 1000cc. Fast det är ju jag det!

Mvh!
// Niklas

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage