Vad tycker NI är snabbast, 600 eller 1000?

Vad tycker NI är snabbast, 600 eller 1000?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
De sista landsvägshojarna jag ägt är R1-01,R1-07,R1-08,R6-08. Har lite annorlunda uppfattning än många andra märker jag. Om vi pratar kurviga landsvägar tycker jag R1:an är snabbare eftersom en allmän väg är svår att utnyttja hög kurvhastighet på, jag menar att man ofta går in i en kurva lite avvaktande eftersom det kan ligga en ko skit mitt i kurvan likaväl som man kan möta en traktor på väg över med påkopplad pinnharv...

Med 600:an hämtar man inte upp farten i utgången så snabbt (när man konstaterat att det inte finns någon ko skit på plats) och därför upplever jag litershojarna som snabbare överlag och överallt. Har den värsta orginal 600:an man kan köpa i butiken och jag tycker den är mycket roligare att köra än motsvarande 1000 kubikare men skall man vara helt ärlig känns den förbaskat slö då det öppnar upp.

Innanför visiret med R6:an:

10 000 varv...jaha men se till att vakna nu då....14000 varv....ja det viner som tusan men det rör inte speciellt mycket på sig.....16000 varv....dags att växla...gäsp.

Innanför visiret med R1:an:

6000 varv...jaha....10000 varv....heleve vad det går....13000 varv...herrejissesjävlar nu snackar vi allvar....

:)

Summa summarum:

600 = Kul som tusan och mer alive!

1000= Snabbast,grymmast och värst på alla sätt!

Vad som är bäst beror på vem man är och vad man vill.

/D.

Andra gången jag ser en Gixxxer göra sådär! Är det fel på vridet eller vafan?
Såg nått på hojnyheter för ett tag sen, SAMMA sak där!

Ja det är vissa måndagsexemplar som har feltillverkat vrid från fabrik. Tror att Suzuki påbörjade en återkallningskampanj i somras för att vrida vridet rätt... kanske är någon här med inside information som vet något? :va

Ja det är vissa måndagsexemplar som har feltillverkat vrid från fabrik. Tror att Suzuki påbörjade en återkallningskampanj i somras för att vrida vridet rätt... kanske är någon här med inside information som vet något? :va

Det är skitsvårt att få det rätt.
Särskilt för nybörjare.
[YOUTUBE-ID]HKEuzxC4eGc[/YOUTUBE-ID]

svår fråga det där jag gillar ju 600 på bana men 1000 på gata men ska man se på mina varvtider runt på landets banor så är jag ju ändå snabbast på 1000 men tycker 600 svänger bättre

Särskilt för nybörjare.

Ja det är väl en och annan ingenjör på Suzuki's motoravdelning som är nyutexaminerad och därmed gör misstag kan man tänka. Dock så undrar man i sitt stilla sinne om motorkaraktären i k8an som figurerar i den frekvent på sporthoj postade videon är verket av en praktikant eller icke, eftersom det uppenbarligen är en extremt felvriden vridkurva redan strax efter tomgång.

Snabbast är den förare med störst mod/minst förstånd oavsett hoj fast oftast inte så länge.

Henrik

Jag tror/vet att liter hojjen är snabbast som många säger. Men jag vet oxo att jag är snabbare på min 600....

Har ägt både 600 och 1000 och tusen är helt klart snabbast fast dom mindre är lättmanövrerade så är det inte tillräckligt för att väga över!

Vill man verkligen känna skillnaden så ska man skjutsa damen på hojen! På 600 fick jag lov att peta ner minst två växlar för att köra om medans på tusen vrider du bara på rullen!

Jag har också funderat på det här en hel del och gjort diverse experiment och laborationer. Till slut visade det sig att 600cc och 1000cc var relativt jämnsnabba, medan 675cc var toklångsamt i jämförelse. :confused:

Bifogat

• snabbhoj.jpg
    snabbhoj.jpg
    65.9 KB · Visningar: 44
Särskilt för nybörjare.
[YOUTUBE-ID][/YOUTUBE-ID]

Den var rolig!

Hur fan laddar man ner från du-tuben?
Jag har servat två rocketar nu för nån vecka sedan och denna filmen MÅSTE bara de två få se! :D

Jag har också funderat på det här en hel del och gjort diverse experiment och laborationer. Till slut visade det sig att 600cc och 1000cc var relativt jämnsnabba, medan 675cc var toklångsamt i jämförelse. :confused:

Riiil hjuumour! :rofl
(synd att så få härinne förstår/uppskattar den).

Last edited:
Har aldrig riktigt fattat varför en 600 skulle vara snabbare? Enligt vad jag har läst så verkar det handla om att det ska gå att köra snabbare genom kurvorna. Varför då? För att den väger mindre? Och hur mycket snabbare måste man köra genom kurvorna för att ta igen det acc man missar på rakan med en 600?

Jag är visserligen tvärnybörjare men jag har testat att köra både fullstor bana och gocartbana och jag har fan inte en chans att hänga på (lika ovana) literhojar så fort banan rätar ut sig.

mjaa, att ställa den frågan som trådskaparen ställde, är detsamma som att ställa den klassiska frågan 'hur långt är ett snöre' eller den ännu mera klassiska frågan 'vad är meningen med livet?'.

och i dagens värld där teknologi och utveckling går hand i hand med människan själv, så har ju självklart dessa klassiska frågor fått svar:

ett snöre, har det bevisats vid MIT (massachussets institute of technology) är EXAKT 14.38cm långt (eller kort, det beror på hur man ser på saken samt sexualitet). följande metod användes - alla snören, i både modern OCH omodern tid, samlades in och mättes med avancerad mätteknologi kallad ADVANCED MEASURING TECHNOLOGY under en period av och till på 5 år. på detta sätt har man nu kunnat lösa en av människans äldsta frågeställningar, för att kunna dra nytta av kunskapen i vardagslivet, tex i denna tråd.

och meningen med livet är ju, som de flesta av oss upplysta människor vet, siffran 42. detta fastslogs i en vetenskaplig boksamling vid namn 'the hitchhiker's guide to the galaxy', utkommen för en del år sedan och sålunda redan gammal kunskap som säkert kommer utmanas av alltför intelligenta människor.

hur kan då dessa 2 (två) frågeställningar gagna den specifika frågan som trådskaparen frågade?

jo, på följande sätt, och lösningen är alltid som bäst när den är som enklast:

42x14.38=603.96 -------->600cc

så kära mc bröder; matematik ljuger inte utan talar alltid sanning.

Seriösa inlägg på den här tråden verkar var det vara ont om.
Och jag tänker inte bli den första med att påstå att detta är ett sånt..

*/ ?>
Nyheter
Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage