BTB
Ny medlem
De sista landsvägshojarna jag ägt är R1-01,R1-07,R1-08,R6-08. Har lite annorlunda uppfattning än många andra märker jag. Om vi pratar kurviga landsvägar tycker jag R1:an är snabbare eftersom en allmän väg är svår att utnyttja hög kurvhastighet på, jag menar att man ofta går in i en kurva lite avvaktande eftersom det kan ligga en ko skit mitt i kurvan likaväl som man kan möta en traktor på väg över med påkopplad pinnharv...
Med 600:an hämtar man inte upp farten i utgången så snabbt (när man konstaterat att det inte finns någon ko skit på plats) och därför upplever jag litershojarna som snabbare överlag och överallt. Har den värsta orginal 600:an man kan köpa i butiken och jag tycker den är mycket roligare att köra än motsvarande 1000 kubikare men skall man vara helt ärlig känns den förbaskat slö då det öppnar upp.
Innanför visiret med R6:an:
10 000 varv...jaha men se till att vakna nu då....14000 varv....ja det viner som tusan men det rör inte speciellt mycket på sig.....16000 varv....dags att växla...gäsp.
Innanför visiret med R1:an:
6000 varv...jaha....10000 varv....heleve vad det går....13000 varv...herrejissesjävlar nu snackar vi allvar....
Summa summarum:
600 = Kul som tusan och mer alive!
1000= Snabbast,grymmast och värst på alla sätt!
Vad som är bäst beror på vem man är och vad man vill.
/D.
Med 600:an hämtar man inte upp farten i utgången så snabbt (när man konstaterat att det inte finns någon ko skit på plats) och därför upplever jag litershojarna som snabbare överlag och överallt. Har den värsta orginal 600:an man kan köpa i butiken och jag tycker den är mycket roligare att köra än motsvarande 1000 kubikare men skall man vara helt ärlig känns den förbaskat slö då det öppnar upp.
Innanför visiret med R6:an:
10 000 varv...jaha men se till att vakna nu då....14000 varv....ja det viner som tusan men det rör inte speciellt mycket på sig.....16000 varv....dags att växla...gäsp.
Innanför visiret med R1:an:
6000 varv...jaha....10000 varv....heleve vad det går....13000 varv...herrejissesjävlar nu snackar vi allvar....
Summa summarum:
600 = Kul som tusan och mer alive!
1000= Snabbast,grymmast och värst på alla sätt!
Vad som är bäst beror på vem man är och vad man vill.
/D.