Vad tusan ska jag köpa?

Om inte jag minns fel så e dom tidiga rettorna inte mycket tyngre än dagens 1000cc.Jag ska själv köpa ny hoj till nästa säsong och siktar på gixxer 1000 k7 fast det e ju lite mer pengar, kolla k1,k2 modellerna dom borde du få för runt 50k.

Det stämmer nog...kring 180kg + - något kg. Men när jag provade nya zx10r 08 kändes min hoj som en traktor (antar att nyare yamaha, honda och suzuki känns lika dana). De har tydligen trollat med vikten på något sätt, på pappret väger de ungeär lika mycket men känslan man fick var att kawazakin vägde hälften av R1an som jag har. Är bra nyfiken på vad de gjort för att det skall kännas så...

Nån som har kört zx10 -08? fyfan vilken balans det e i den,fast det e det väll i alla nya hojar:)

Ja, kändes nästan lite läskig, med tanke på dess kraft och hur smidig den var.

Last edited:
Jahaja... Nu fick man ju bara ännu mer att fundera över. 1000 eller 600, eller möjligen 675?

Gammalt, nyare eller tjööpa upp hela slanten på en årsgammal?

Faaaan, skulle behållt Bumsen! :huvet

Ser du nått gemensamt? ALLA är 06or och har förmodligen INTE blivit körda så snällt för att det just är en Supersport, den SKA köras hårt men efter 3år så blir nog även en Daytona trött :P Men om du verkligen är sugen på en sån så go ahead, Jag skulle köpt nytt... and thats what i've just done! :)

Kört ca 1 mil, har ALDRIG kört en annan hoj men om vi säger såhär, det LÄR va roligare än min 25kw:are så jag är nöjd i vilket fall som helst :P

Men va menar du, att hojen e slut efter tre år?? för man kört hårt med den?

Konstigt, jag har en vän som kör bana med en 750 srad och som gått 6000mil och pinnar på precis som när den var ny...

Så förklara ditt resonemang please.

Du kommer från en BMW R 1200 GS Adventure. För att göra hoppet mindre extremt, så skulle jag kika på en Yamaha FZ1-S ABS eller en Honda VFR800 ABS. Mest för att prova på en radfyra, till skillnad mot en V-twin eller twin-Boxer, samt för att välja snäppet under rena racing-hojar. Det finns säkert även liknande från andra tillverkare, men det var dessa jag först kom att tänka på. ABS, därför att BMW har det och att du förmodligen är van vid det.

Förlåt men kollade inte alla tre sidorna om detta redan var besserwisserpåpekat, men radfyra och VFR... Nu blev det allt lite fel va!

en ducati 748 kanske kan passa herrn?
1800 mil sv-såld gul.2001.
inte min men en jobarkompis hoj...
riktigt fin strax över 55 tror jag den kan gå för...:tummenupp

haha jo bara en tråd, visste varken miltal, pris eller årsmodell då ;)
måste ju tipsa om det kan vara nåt att fundera på:tummenupp

Jag hade väntat på R1 2009

eller köpt en suzki gsxr 1000 01 de går ju o hitta för 45 000-50 000

***Till trådskaparen kolla på R1 massor ju
På vintern kan du göra klipp men dom flesta håller nog kvar sina hojar om dom nu inte e desperata eller fått barn eller nogot liknande dvs strul med lån och räntor men dom jag känner behåller sina över vintern o säljer till sommaren om dom nu ska sälja sin mc :tummenupp *** och lycka till

PS polaren har redan kört 3000 mil på sin gullvinge utagen i aprill i år :yoparty
det kallar jag STAKE det e en finne hehhe :yoparty

ja du kan ju tänka dig själv hur den där hojen mår om det är nån jävla hobbyturk med effektrör liksom! :P

Som sagt, JAG tycker du fortfarande ska vänta till vår, att hetts köpa utan att testa flera hojar är bland det sämsta (och bland det DYRASTE) du kan göra, visst priserna går upp i vår men jag tar nog fan hellre den smällen än att köpa en hoj jag inte är 100 procentigt nöjd me. Vänta, Testa och Slå till är mitt tips.

QUOTE]

Dina tips e ju helt kass ju :D kolla vad du skriver i dina miffo trådar men man kan bara skratta :D :D :D

din mc kommer va ett halvår gammal då du startar den o (då den rullar på gatan) och välter då du parkerar

Sen det där med effektrör så passsar det in på dej som letar effektrör till din så DYRA LOL mc -> jävla hobbyturk passar ju bra på dej ju ASG***

Och vem vill då köpa din mc då dom får veta hur du kör o resonerar mm

Vi döper din moppe till *DEN KOSTA ÖVEER 100000 papp * ASG !!! :D :D

Hoppas du orkar lyfta upp din såkallade mc då du tappar den klenis :rolleyes: :rolleyes:

Du e säkert släääckt med suzukilover

Du har nog inavel i släkten :D :D :D

Då jag ser dej så ska JAG kasta min gamla hocky puck på dej eller om du har tur så får du ett hand ledsskott med den gamla pucken bara o säga till vart du vill ha den pucko :arsele :D :D :D

Gå ner till 3 tunnor o sup dej snygg :D :D :D

O sluta med drogerna, detta e inte lunarstorm eller hur ps regga dej då ist vet ja ASG**************

Fan mitt längsta inlägg på sh fyyyy LOL

//Robin

Last edited:
Att en hoj inte pallar att gå 1000 mil per säsong existerar ju inte, inte ens vad gäller en supersporthoj. Motorerna tål bra mycket mer effektuttag än vad orginal ger, och en radfyra är en väldigt snäll motor med relativt lite vibrationer och andra tråkiga krafter som tenderar slita ut en motor.

Annat äre med en encylindrig motard, de hojarna lever ett hårt liv, en kolv och en vevstake, maxbelastning varje gång veven når nedersta/översta läget. En 4 cylindrig stånka har ju balanserad vev å inga sådana kritiska punkter. Servar du hojen som du skall lär den inte gå sönder i första taget, även hur mycket du kör. Jag köper också begagnat, jobbigt att tappa 20% värde bara för man tar den ur affären. Men förstår dom som köper nytt.

Kommer konjukturen å börsen fortsätta som den gör kommer hojar å allt annat nöjesåka bara bli billigare, allt talar för det. Så att vänta till nästa år tror jag inte blir sämre.

600 räcker gott lääänge billigare i allt försäkring bränsle osv visst du tappar lite rakt fram kraft men vinner körglädje osv.... 600ftw ! skål !

Last edited:
Jag testade 675an i torsdags när lillebror fick hem sin nya älskling.

+ Fin färg den röda som han har
+lugn motor karaktär

-sittställningen va HEMSK och jag är bara 178 lång
-bromsarna kändes oroliga, visste inte om dom skulle
bita åt ordentligt eller inte.
-eftersom det varit väldigt mycket hype runt den så
blev man lite besviken på effekten.

R6an slår den så hårt att 675ans nästa årsmodel kommer att ha
blåmärken.

Detta tycker brossan också, faktiskt saknar han redan R6an

Jag testade 675an i torsdags när lillebror fick hem sin nya älskling.

+ Fin färg den röda som han har
+lugn motor karaktär

-sittställningen va HEMSK och jag är bara 178 lång
-bromsarna kändes oroliga, visste inte om dom skulle
bita åt ordentligt eller inte.
-eftersom det varit väldigt mycket hype runt den så
blev man lite besviken på effekten.

R6an slår den så hårt att 675ans nästa årsmodel kommer att ha
blåmärken.

Detta tycker brossan också, faktiskt saknar han redan R6an

Tack, TACK! :) :pannkyss Nu ska jag ta mig fanken ta och ge mig iväg och provköra en 675:a på måndag... Förhoppningsvis tycker jag lika som er, för då blir det mycket billigare! :D

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti