Vad tusan ska jag köpa?

Nu har jag provat runt lite...
Det blir 600 eller 675. Punkt.

-Inte för att en 600 är i närheten av den makalösa effekt och det vrid en modern literhoj ger, men i ärlighetens namn kände jag att jag är faktiskt inte karl nog att tygla dom krafterna i en 1000cc.

Triumph 675:an jag provade idag var däremot barnsligt rolig! Det gick att hålla fullt precis överallt, med ett stort flin rakt över käften. Och så jävulskt fint chassi denna cykel har!!! :kär

Jag ska prova några fler 600cc innan jag bestämmer mig, men jag har kommit så långt i mina tankegångar att det i alla fall inte blir en 1000cc... I alla fall inte ännu...

Provkört nån R6a än? 08an helst då den har mer vrid än dom andra.... även om det inte är några mängder av det.

Provkört nån R6a än? 08an helst då den har mer vrid än dom andra.... även om det inte är några mängder av det.

Nix... Inte testat någon Yamaha alls faktiskt.
Dock ligger nog 08:an bortom mina ekonomiska resurser. Jag hade tänkt lägga någonstans runt 60-70.000:-, max, på cykeln.

Ett tips bara så här i efte-timman, prova en gsxr 600 2001 och nyare gärna 05 och uppåt. Det är en körglad hoj som är rimlig i delar. Har bara hört att Trumpeten kan vara lite väl dyr i slitdelar.
Gsxr är trevlig för din donna om hon vill åka med någon gång, R1an är som en vedträ för passageraren. En glad dam hemmavid är alltid bra, men det är klart då kanske hon alltid vill åka med....
600an är svagare än 1000 men du har igen det på däck, försäkring mm.
Det enda aber jag erfarit är att gsxr gillar att äta bromskivor (som jag löste genom att beställa från E-bay usa bra mycket billigare)
Lätt att hantera, lagom nervös och den piper iväg fullt tillräckligt.
Liten kul grej med 600an är att många 1000 ägare inte vågar vrida fullt när det svänger, kul när man kan klippa dem också.
Lycka till med vad det än blir och hoppas du får en hoj du kan få mycket glädje av.

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!