Vad tusan ska jag köpa?

675an är INTE sådär billig, förmodligen har han gjort nått med den där och det är 06an dvs den första modellen som kom ut. visst den är oförändrad men fortfarande en Supersport med 3 år på nacken, ja du kan ju tänka dig själv hur den där hojen mår om det är nån jävla hobbyturk med effektrör liksom! :P

Billig? En tre år gammal engelsk moped? Tycker det var rätt dyrt om jag får lov att tycka, vilket jag får.

Gissar dock att du köpt din för massor med mer. :D

Ser du nått gemensamt? ALLA är 06or och har förmodligen INTE blivit körda så snällt för att det just är en Supersport, den SKA köras hårt men efter 3år så blir nog även en Daytona trött :P Men om du verkligen är sugen på en sån så go ahead, Jag skulle köpt nytt... and thats what i've just done! :)

Kört ca 1 mil, har ALDRIG kört en annan hoj men om vi säger såhär, det LÄR va roligare än min 25kw:are så jag är nöjd i vilket fall som helst :P

Pocketbike :D Hahhaaa! :) Den är fan BRA tiny den lilla pjäsen :P

Ja dom jävlarna på Triumph Center lura i mig en Splitterny! :P Så nu är det bara o vänta ut vintern :P Får trösta mig med Tourist Trophy på PS2 så länge :D

håller med om 675 verkar va en skön hoj och eftersom du verkar va inne på en sån så ut å provkör men testa även lite 1000cc och jämför.

Ser du nått gemensamt? ALLA är 06or och har förmodligen INTE blivit körda så snällt för att det just är en Supersport, den SKA köras hårt men efter 3år så blir nog även en Daytona trött :P Men om du verkligen är sugen på en sån så go ahead, Jag skulle köpt nytt... and thats what i've just done! :)

Kört ca 1 mil, har ALDRIG kört en annan hoj men om vi säger såhär, det LÄR va roligare än min 25kw:are så jag är nöjd i vilket fall som helst :P

Har köpt fem nya hojar och två nya bilar i mitt liv men har kommit till insikten att det är ganska meningslöst att slänga pengar i sjön för något som är exakt lika dant, fast äldre, som det som erbjuds nytt. -Särskilt när man ska ha det som leksak på bana... Ser ingen poäng med att köpa en hoj för över 100 loppor för att ha bara som "leksak".

Nån som har kört zx10 -08? fyfan vilken balans det e i den,fast det e det väll i alla nya hojar:)

Har köpt fem nya hojar och två nya bilar i mitt liv men har kommit till insikten att det är ganska meningslöst att slänga pengar i sjön för något som är exakt lika dant, fast äldre, som det som erbjuds nytt. -Särskilt när man ska ha det som leksak på bana... Ser ingen poäng med att köpa en hoj för över 100 loppor för att ha bara som "leksak".

Håller med, Jag köpte en ny för jag vill veta hur hojen blivit körd innan om jag ska lägga ner SÅ mycket pengar på en MC. Så nu är det enbart upp till mig och sköta inkörningen, sköter jag mig så kommer den hålla FLEEEERA flera år!

Tycker du ska satsa på en 02 och neråt på 1000cc, Du kommer nog ha väldigt kul med en sån! :)

Tackar! :tummenupp
Den där första väckte ett visst ha-begär...

misstänkte att det va nåt sånt du va ute efter, fast 675:an e ju en fräck hoj som låter jävligt skönt men jag tror nog att man kommer sakna vridmoment.

var det verkligen -03 fick för mig att det va -04 men du har säkert rätt.
vill han lägga dom pengarna så det ju helt klart att rekomendera, blir ju helt annan respons i grejorna:tummenupp

Last edited:
Håller med, Jag köpte en ny för jag vill veta hur hojen blivit körd innan om jag ska lägga ner SÅ mycket pengar på en MC. Så nu är det enbart upp till mig och sköta inkörningen, sköter jag mig så kommer den hålla FLEEEERA flera år!

Tycker du ska satsa på en 02 och neråt på 1000cc, Du kommer nog ha väldigt kul med en sån! :)

Ja men SÅ kanske det är.
Du har ju HELT rätt asså.

Låna på kåken och släpp loss lite, du bor ju utanför stan.. Dra loss hojen du vill ha, utan att bry dig om pris helt enkelt.

Mitt förslag är 1098s .. eller ett beg alternativ, om du ska åka fort när det svänger, ha kul på bana, och jadi jadi (allt utom slangen) mille "R" 2002... Inte 01, inte 2003, utan 2002.

Om du måste ha dom där extra tiondelarna när du ligger på gränsen på bana, så fine, köp japansk ... men det är så jävla mkt roligare att ha ngt som ingen annan har.

För 50, köp mille R..det finns fan inga andra alternativ, ok-gillar du bara köra på slangen, köp en gammal R1 eller gixxer..

Glöm 600, det är kasst.

Kärt barn har många namn. :D

Enl statistiska centralbyron är de vanligaste gay-namnen claes-kristian, markus och lucifer, känns bra eller?

Last edited:
3v till? Vart fan bor du i Hurghada eller? Här i STHLM frös jag fan fingrarna av mig påväg hem från jobbet! :P

Jag skulle nog glömma den där 675an, 3000 mil på 3 år, då har karln kört 1000 mil per säsong iprincip vilket JAG tycker är SJUUUUUUUKT mycket för en Supersport. Den pärlan ska man ut o sträcka på nångång ibland ingen jävla pendlar hoj inte! ;)

1000 mil/säsong är inte så överdrivet mycket.
Jag har kört nästan 900 mil denna säsongen och har alldrig varit mer än 10 mil från huset.

Min hoj har snart gått 4000 mil, är 12 år gammal, ofullständig service bok osv.
Men de går fortafarande som ett skott och dra alla nyare 600cc.

Om triumph har någorlund kvalite så klara den hojen lätt dubbelt så många mil RIKTIGT hård gat körning, säkert 3ggr så många mil.

Fatta inte varför folk är så rädda för att köpa en hoj som har ett par mil på nacken, eller varför folk är så rädda för att använda sina hojjar och köra lite med dom.

jag kika på en Yamaha FZ1-S ABS eller en Honda VFR800 ABS. Mest för att prova på en radfyra, till skillnad mot en V-twin eller twin-Boxer.

ehh.. en VFR800 är en V4:a och ingen radfyra sist jag checkade?

Satsa på en liten rolig hoj föresten. Jag känner inte att det fattas någon effekt i min 400:a, den hänger med de flesta. :tummenupp

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla